• Flugan81

Vigsel utomhus

HJÄÄÄLP!

Vi har fått ändra våra bröllopsplaner FYRA ggr... nu är det förhoppningsvis bestämt... 28/8 är det meningen att vi ska säga "JA"!
    Men allt jag planerar går åt h*****e... Det enda jag har klart är middagslokalen. Ingen tårta, ingen avsmakad meny, vet inte ens om vi FÅR gifta oss utomhus i Sigtuna...

Shit jag börjar få lätt panik... snälla säg att det finns fler än jag som är så sent ute?! :-/
    Vi ska ju bara ha ett enkelt litet bröllop med bara dom närmaste...
    HJÄÄÄÄÄÄÄLP!!!

• Svar på tråden Vigsel utomhus
  • Aleta

Det går säkert att ordna. Försök att ringa så mycket som möjligt den här veckan, sedan är det risk att många är på semester.

• Flugan81

Det är ju just det.. alla är på semester... känns ju så snopet att ändra datum och plats så himla många ggr... och när det gäller vigseln utomhus i Sigtuna är det INGEN som kan ge mig ett svar om det behövs tillstånd eller om det bara är att köra på... har blivit vidarekopplad hela dagen igår...

• Happyasahippo

Oroa dig inte! Vi bytte just festlokal och allt i helgen och vi har ett femtiotal utländska gäster som flyger hit! Det ordnar sig bara du tar det kallt och avsätter en stund till att ringa runt.
    Lycka till!

• Flugan81
    Happyasahippo skrev 2009-07-06 11:02:02 följande:
    Oroa dig inte! Vi bytte just festlokal och allt i helgen och vi har ett femtiotal utländska gäster som flyger hit! Det ordnar sig bara du tar det kallt och avsätter en stund till att ringa runt.Lycka till!
    Vi har nu bokat präst och fotograf! det fick bli i Gävle där vi ska ha middagen/festen. Prästen kommer till restaurangen som ligger vid en å... som om vädret tillåter kommer vi vara utomhus.. annars gör dom iordning en mindre sal som vi kan vigas i! =)

*Phuh*
    Hur går det med era planer?
  • Miss Moneypenny

Man får väl ha vigsel varsom helst egentligen precis lika dant som att man får ha picnic utomhus lite varstans.

Jag fick min klänning en vecka innan bröllopet så det kan man väl kalla i sista stund. Vi hade vigsel utomhus och vi köpte ett partytält dagen innan för att vädret såg ostadigt ut. Det var fint på morgonen och sen började det regna och hagla (!) tio minuter innan vigseln varpå alla killar hjälptes åt snabbt att sätta upp partytältet. Champagneminglet skulle varit utomhus med serveringspersonalen flyttade snabbt in grejerna i slottet.

Sen kom solen fram och partytältet hade inte behövs egentligen. Folk hämtade champagne inomhus och sen stod de flesta ute ändå.

Vi hade en helt fantastisk bröllopsdag! Allt är möjligt och allt löser sig! Oroa dig inte :)

Bilder på utomhusvigseln finns i galleriet!

• Flugan81

Miss Moneypenny skrev 2009-07-15 09:59:41 följande:

Allt är möjligt och allt löser sig! Oroa dig inte :)
    Jag har slutat bry mig om sånt nu... nu är jag fullt uppe i varv med att bara få allt att klaffa vilket förmodligen kommer att göra... vi är ju ett så litet sällskap (ca 40) så det kommer bara bli bra! =)
    det enda som jag faktiskt är nervös över är klänningen... men det kommer att gå bra... hoppas jag! =)

Era bilder var jättefina! =) ser framemot mina egna! =)
Svar på tråden Vigsel utomhus