• HavsVigsel

Vi hade FÖR bra väder...

Vi gifte oss i helgen och allt var kanon. Men några av korten blev inte bra då det var för stark sol. Någon som vet hur man gör med dom korten? Nu är de lite gråblå. Kanske får göra om dom till svartvita om det inte går att fixa på något annat vis? Tips?

• Svar på tråden Vi hade FÖR bra väder...
  • jtingstrom

Finns en del man kan göra, behöver se lite exemplel på bilder innan jag kan säga vad... kan du lägga upp dom någonstans.. gärna så högupplöst som möjligt...

• HavsVigsel

Jag har en bild i galleriet. Men som sagt den syns knappt dels mot den vita bakgrunden och dels för att man bara får ha 600 pixlar. Men kolla gärna

• Hjartafró

Jag tycker alla bilder hos dig är bra, utom den första som är galet "utfrätt".

Det är svårt att fota i solljus och ännu svårare när det handlar om att fota en vit klänning i solljus, så jag tycker er fotograf lyckats bra.

• HavsVigsel

Ja det är ju dessa som jag funderar på om det ens går att göra något åt? Och tack, jag la upp körschemat sedan gav jag kameran till pappa. Han har inte fotat på några år, men jag är kanon nöjd.

• strinpan

Nu går jag helt från ämnet men vilken fin bukett du hade! Vad är det för blomma?

• Hjartafró
    HavsVigsel skrev 2009-06-30 15:14:36 följande:
    Ja det är ju dessa som jag funderar på om det ens går att göra något åt? Och tack, jag la upp körschemat sedan gav jag kameran till pappa. Han har inte fotat på några år, men jag är kanon nöjd.
    Så pass utfrätta bilder är nog svårt att göra något åt, tyvärr. Man kan dock justera nivårer och kontraster till viss del.
  • HavsVigsel

Det är tre rosa kallor och ett accidablad (tror jag att det hette, bladet alltså). Köpte dom lösa och min syster band ihop dom med ett siden band. Bröllopsbukett a´la 200 spänn! Finns i massa färger.

strinpan skrev 2009-06-30 15:38:17 följande:
    Nu går jag helt från ämnet men vilken fin bukett du hade! Vad är det för blomma?
Svar på tråden Vi hade FÖR bra väder...