Går ni själva eller blir ni överlämnade?
Håller helt med dig!
Jag har följt dom andra trådarna med överlämning och blir fortfarande förvånad av att vissa här inne blir så upprörda över att en brud vill gå med sin pappa fram till sin blivande man.Jag kan inte för mitt liv förstå hur denna handling (och nu förutsätter jag att alla som vill gå med sin pappa gör det frivilligt) skulle bidra till att vi kvinnor får ta ett steg tillbaka när det gäller jämnställdhet.
Jag har i en annan tråd om just överlämning, skrivit att jag ville att min pappa skulle gå med mig fram till min blivande man men nu blir det inte så pga. att min pappa inte kommer till bröllopet och jag vet att ingen av våra vänner eller släktinger skulle tycka att det var konstigt eller att tro att jag inte kan ta hand om mig själv m.m
Nu kommer vi att lösa detta med att min MB och hans bestman står där framme och väntar på mig och när musiken börjar så kommer jag att gå in själv tillsammans med mina tärnor (även detta har upprört personer här på BT)
I nästan alla andra trådar får man höra " men det är ER dag och NI bestämmer hur NI vill ha det" men om någon vill gå in med sin pappa så blir det väldigt få sånna tillrop.......