• mandycandy

nu får han "fanimej" ta och fria snart...

aghh. denna väntan...har sedan i julas väntat på att min kära sambo ska fria..ringar har provats...men han är så mystiskt Vi vet att vi gärna vill gifta oss nästa sommar (har varit ihop i 7 år nu så det börjar bli dags....)

Nu tänker många: "men fria själv", tyvärr är det inte ett alternativ...för lika mycket som jag ser fram emot att ha en fin vit klänning och ett stort fint bröllop så ser han framför sig hur han faller ner på knä med en diamant (fånigt kanske men det är våran dröm, har nog sett för mkt film)...

Nu börjar jag dock bli rejält otålig...vi har en massa kompisar som alla gifter sig nästa sommar och "tar alla datum"..finns knappt någon vecka kvar nu (min syster har redan "tagit hela augusti så om det ska bli ett 2010 bröllop är det juni el juli som gäller för mig...Det känns som om så fort jag nämner ordet "bröllop" så straffar han mig med att skjuta upp det (eftersom han inte vill att det ska ske pg a tjat..)...och det enda jag vill göra är ju att sitta på BT och drömma mig bort...(släcker ner så snart han kommer så han undrar nog vad det är för mystiska porrsidor jag sitter på..haha)

Jag hör hur jag själv låter men samtidigt börjar jag bli sååå frustrerad... någon annan i samma sits eller som har något råd att ge?

• Svar på tråden nu får han "fanimej" ta och fria snart...
  • Humlan66

ja jag va i samma sits som du- men när jag inte va beredd så fria han på nyårsaftonen. Så man vet aldrig men det är klart att försök att undvika ämnet ett tag inför honom. Sen vet man ju aldrig vad han planerar heller, han kanske redan vet när han ska fria

• Humlan66

Lycka till.... ( skickade iväg det för snabbt )

• Junebug

Sluta tänk på det, det kommer när det kommer. Risken är att du kommer ångra dig i efterhand om du stressar upp dig och stressar på honom för mycket, eftersom det kan ta bort det fina i gesten.. kanske.
    Datum, planering, allt löser sig. Förlovningen är ett minne för livet så njut av att ha det framför dig och ta det lugnt! :)

• Moirie

Jag tyckte själv det dröjde lite för länge och plågade mig själv med att grubbla över när och hur och någonsin.

Ge dig själv en deadline: innan datum x så ska du inte tjata eller prata om bröllop på något insinuerande sätt, och inte heller grubbla över när frieriet sker. Svårt men om han vill överraska så måste du verka som om du kommer bli överraskad också.

Men han bör ju informeras om att det blir tight med datum. Går det att säga apropå "Anna och Niklas berättade att de haft svårt att boka någon bra helg för sitt bröllop. Folk verkar ha gjort upp semesterplaner redan för nästa år."?

• novemberbrud2009

Tycker du kan fria själv - annars får du gott vänta till han behaga göra det.

• BlomAnna

Tror det bästa är att ligga lite lågt så han får ta det i sin takt. Så funkar min m2b det måste mogna liksom Tjatar jag (eller nån annan) har det bara motsatt effekt och det skulle förmodligen inte kännas så bra om han friade för att "få slut på ditt tjat"

Ha lite is i magen så ska du se att han tar dig med storm när du minst anar det

• mandycandy

ni har alla så kloka råd...jag försöker själv intala mig det. har nästan iprincip helt slutat tjata (dära smusslet med BT)...det där med att sätta upp en gräns va smart. Har faktiskt redan sagt till mig själv att om det inte händer före den 1 oktober vet jag inte vad jag gör...känns nästan som om det kan kvitta då (vill så klart leva med honom resten av livet men jag vet inte vart den här känslan av att vilja gifta sig kom ifrån..inte likt mig)..

sen så kan jag tycka att om han så gärna ville överraska mig med ett frieri så kunde han ju göra det tidigare..inte när vi nu båda snart är trettio och jag bara känner det biologiska timglaset rinna iväg.

suck...det är nog bara att vänta lite till. en tröst är ju att jag hinner spara lite mer...

• mandycandy

åh vad romantiskt!!

Jag hoppas att han har en plan om när det skall ske men ibland är han lite dålig på att just planera...som ni märker mer min grej..

Humlan66 skrev 2009-06-29 19:27:06 följande:
    ja jag va i samma sits som du- men när jag inte va beredd så fria han på nyårsaftonen. Så man vet aldrig men det är klart att försök att undvika ämnet ett tag inför honom. Sen vet man ju aldrig vad han planerar heller, han kanske redan vet när han ska fria
  • Moirie

Jag hade nästan gett upp.. i alla fall slutat vänta på det när han under en shoppingtur säger att det är en sak till han vill kolla på - ringar! så jag väljer ut en ring och två dagar senare friar han.

• mandycandy

tanken har slagit mig. Hallå vi lever ju på 2000-talet...MEN han skulle känna sig väldigt omanlig då så jag antar att jag bara vackert få sätta mig och vänta..vilket är jobbigt för en tjej som hela tiden tagit för sig och sett till att hon får det hon vill...

novemberbrud2009 skrev 2009-06-29 20:04:45 följande:
    Tycker du kan fria själv - annars får du gott vänta till han behaga göra det.
  • aikidoaasa

Jag satt själv i den sitsen fram tills förra alla hjärtans dag... jag mådde verkligen pyton av att behöva vänta -> var faktiskt på väg in i en depression.

Det enda du kan göra om ni verkligen vill att han ska fria är att vänta. Inte kul att höra, men det finns inte så mycket annat att göra.

Det som däremot slår mig när jag läser din text är att "vi har en massa kompisar som alla gifter sig nästa sommar och "tar alla datum"..finns knappt någon vecka kvar nu"... blir inte det lite tråkigt att då bli en i mängden? Är det inte mer speciellt om du isåfall kan gifta dig vid ett annat tillfälle? (en annan säsong) Kanske tänker din blivande i samma banor och därför så väntar han med det.

Lycka till med att få ringen på fingret.

• Moirie

Jag (som skrev sida upp och ned i min dagbok om min sega väntan) är i efterhand glad att han väntade. Det hade snurrat så mycket i min skalle att jag nästan såg på frieriet som någon sorts rättighet som han förnekade mig. När han äntligen friade (och jag lovat mig själv att inte tjata osv) kunde jag se hur stort det var , och inte bara som en liten ruta som kryssades i på listan över mina vuxenpoäng.

• BlomAnna
    aikidoaasa skrev 2009-06-29 22:11:51 följande:
    .Det som däremot slår mig när jag läser din text är att "vi har en massa kompisar som alla gifter sig nästa sommar och "tar alla datum"..finns knappt någon vecka kvar nu"... blir inte det lite tråkigt att då bli en i mängden? Är det inte mer speciellt om du isåfall kan gifta dig vid ett annat tillfälle? (en annan säsong) Kanske tänker din blivande i samma banor och därför så väntar han med det.Lycka till med att få ringen på fingret.
    så tänkte jag med
Svar på tråden nu får han "fanimej" ta och fria snart...