• Lysan

Vi har bestämt datum för bröllop men.....

igår sa min sambo f-n vi gör det i rådhuset ist och så behöver vi inte ha en fest för alla *****.

Just igår så kände jag, visst vi gör det och boka en resa å åker iväg.
    Men samtidigt så känner jag nja kommer jag/vi ångra att vi inte gör det den dagen vi har bestämt i kyrkan.

Någon som ändrats sig helt????

• Svar på tråden Vi har bestämt datum för bröllop men.....
  • MysanX

Ni måste sätta er ner och gå igenom vad ni vill. Kommunicera ihop er om vad som är viktigt. Kan ni inte gifta er, åka på sem och sen ha en fest för nära och kära. Då kostar det inte såmycket, inga presenter behövs ges utan det blir bara en fest med god buffé mat och dans.

Sen så kan man faktiskt gifta om sig. Vi tänkte göra det på vår 10 års bröllopsdag. Nästan så jag rean börjar planera det FAst då blir det heeeeeeelt annorlunda mot denna gång.

• Humlan66

Det är väldigt lätt att tänka så om det tex tjafsas om någonting i familjen/släkten eller om man vet om att man har en krånglig familj så att säga, men jag tror att man ångrar sig efteråt om man gör så.Sätt er ner och tänk igenom vad ni egentligen vill tycker jag

• Lysan

Ja, det är problem är. Just nu iaf. Precis köpt hus å än så vet inte hans syskon om hur mycket vi köpte huset för. Tydligen så ska syskonen ha runt 200t var AV oss som vi inte riktigt förstår eftersom vi har köpt ut hans pappas syskon. Det är svärfars del kvar. Rörigt JA. Går inte in på mer.

Humlan66 skrev 2009-06-29 18:23:30 följande:
    Det är väldigt lätt att tänka så om det tex tjafsas om någonting i familjen/släkten eller om man vet om att man har en krånglig familj så att säga, men jag tror att man ångrar sig efteråt om man gör så.Sätt er ner och tänk igenom vad ni egentligen vill tycker jag
  • Dristig

Vi hade först tänkt att ha en liten intim vigsel med bara närmaste vännerna och sticka iväg på en resa direkt efter... men nu blir det hela släkten och vänner och baluns (dock lite budgetbaluns då vi ska vara utomhus och ha picknick) men iaf... har flera gånger ångrat oss att vi inte gjorde det första alternativet... men det är en månad kvar till dagen D så vi hinner nog svänga tillbaka både en och flera gånger till innan dess=) Tror (hoppas) trots allt att det blir bra iaf=)

• Lysan

Japp så nu är det ändrat. Vi har gått ifrån att gifta oss i kyrkan nästa sommar till att gifta oss i rådhuset nu i oktober. 4 dagar senare så flyger vi till miami.

Svar på tråden Vi har bestämt datum för bröllop men.....