• MimmiMama

istället för snittar vid champagnen?

Snälla hjälp en brud med idétorka!
    Vi tänkte ha snittar men det skulle kosta 2000kr och göra dem själv hinner vi inte.
    Vad kan man ha som är lättfixat och inte hutlöst dyrt?
    Alla "småkostnader" (läs tusenlappar hit och dit) börjar dra iväg nu måste försöka kapa lite där det går annars tar fickpengarna till resan slut

• Svar på tråden istället för snittar vid champagnen?
  • frökenlara

Små pinnar med mozzarella/basilika/jordgubbe är hur gott som helst och ger ett elegant intryck till en rimlig peng.

• vi2blir1

Vi ska ha fetaost o vattenmelon på en tandpetare. salt o sött o mycket gott!!

• Carrod

något som är riktigt gott är att skära lite melonbitar.. galia eller honung och sen linda lite parmaskinka runt å tandpetare i.
    super gott. Sen är det fint om man har körsbärstomater med små runda mozzarellabollar på en sticka också.ev ett lite basilikablad.

• WillesMama
    kroppcaka skrev 2009-06-25 21:25:47 följande:
    Vi ska köra med en stooor skål med godis i färgtemat och hjärtformat osv.
    Samma här, många olika burkar med olika sorters rosa godis. Tror det blir uppskattat=)
  • Wingtear

Vi hade bara champangen till brudskålen, inget annat.
    Visst, vi hade förmiddagsbröllop och bjöd på grötlunch efteråt (gifte oss på julafton) men vi hade aldrig en tanke på att de skulle serveras något till champangen. De bröllop jag har varit på har det heller inte serverats något till. På ett fanns det frukt framme, men det var nog bara någon enstaka som tog av den då, däremot var den mäkta popular senare på kvällen

• bambi på is

vi funderar på att bara ha lite nötter framme..

• Achintya

dessa parmesanhjärtan skall vi göra.. fast vi ska nog göra trekanter av brödet istället för enkelhetens skull... gott och lätt att göra mkt av.
    www.alltommat.se/recept

• Mia1972

Vi hade jordgubbar som vi doppade till hälften i smält choklad.
    Välldigt uppskattade blev dom.

• Jen09

Brietårtor som gästerna själva får skära och vindruvor?

• J D

Vi ska ha:

två sorters tunnbröd/tortillasnurror- en med skinka- en med gravad lax
    fetaost och melon-snittar (tandpetare håller fast dem)
    fetaostpajer
    cocktailtomater med mozarella och basilika
    champagnekakor (finns på arlaköket)

(Trerätters på det, sedan "tårta" och efter maten ska vi ha godisbuffé.)

• PennyJenny

Vi hade inget till skumpan som vi hade till brudskål och lite mingel. Tycker inte att det behövs om man snart går och sätter sig till middag.

• Jen09

Champagnekakorna verkar jättespännande!
    Vi har 3 sorters snittar (roquefort och oliver, leverpastej och cornichons, gravad lax och grönpepparost) men funderar på något mer. Snittarna är små och jag är rädd att folk glufsar i sig ett gäng...
    Kunde vara bra med något mer t.ex. champagnekakor. Har du testat att göra dem? Var det svårt?

J D skrev 2009-07-20 18:35:05 följande:

Vi ska ha:två sorters tunnbröd/tortillasnurror- en med skinka- en med gravad laxfetaost och melon-snittar (tandpetare håller fast dem)fetaostpajercocktailtomater med mozarella och basilikachampagnekakor (finns på arlaköket)(Trerätters på det, sedan "tårta" och efter maten ska vi ha godisbuffé.)
  • brud09

kroppcaka:
    var hittar ni sådant godis? dum fråga kanske men känner att energin börjar lacka...

• J D

Jen09 skrev 2009-07-21 13:58:41 följande:
    Champagnekakorna verkar jättespännande!Vi har 3 sorters snittar (roquefort och oliver, leverpastej och cornichons, gravad lax och grönpepparost) men funderar på något mer. Snittarna är små och jag är rädd att folk glufsar i sig ett gäng...Kunde vara bra med något mer t.ex. champagnekakor. Har du testat att göra dem? Var det svårt?J D skrev 2009-07-20 18:35:05 följande:

Mm, de verkar goda! Har ej testat dem själv men kolla receptet på arla.se, de verkar jättelätta att göra.

• Anmy

Jordgubbar och mörk choklad. Så folk är lite hungriga till middagen.

• J D

Anmy skrev 2009-07-21 22:04:56 följande:
    Jordgubbar och mörk choklad. Så folk är lite hungriga till middagen.

Fast söta saker dämpar hungern- kan vara bra att veta...

• jojoånick09

var nyligen på en av mina bästa vänners bröllop då de serverade frukt till bubblet det var tre olika meloner,jordgubbar och färsk ananas.. det var faktiskt överraskande gott och läskande till bubblet!

• Thuss

Hur pass nära inpå måste man fixa snittar med typ mozzarella och jordgubbar? Och fetaost och vattenmelon?
    Kan man göra dem ett dygn innan? Eller blir de jäkligt saggiga då?

Och hur många snittar tror ni man bör ha per person?

• J D

Thuss skrev 2009-07-25 00:44:10 följande:
    Hur pass nära inpå måste man fixa snittar med typ mozzarella och jordgubbar? Och fetaost och vattenmelon?Kan man göra dem ett dygn innan? Eller blir de jäkligt saggiga då?Och hur många snittar tror ni man bör ha per person?.

Nej, det funkar att göra ett dygn innan! Det har jag för mig att jag har gjort tidigare .

Svar på tråden istället för snittar vid champagnen?