• SagansMamma

25 dagar kvar och vi har bytt plats och ALLT - ge mig tips!

I förrgår träffade vi prästen och det känder bara FEL !!! Så vi bestämde oss - vi flyttar allting till vårt underbara sommarställe, jag har vuxit upp där ute, min farfar har byggt upp husen. Det är egentligen ingenting märkvärdigt, men vi älskar det och det ligger mig varmt om hjärtat.

MEN... Ge mig nu alla tänkbara hinder, alla tips och tankar ni kommer på.. ALLT ALLT ALLT - kasta ur er tanke och idéer

Vigselförrättare är redan kontaktad och bokad.

• Svar på tråden 25 dagar kvar och vi har bytt plats och ALLT - ge mig tips!
  • MulleNuh

Njae det enda "problemet" kan väl vara hur alla gäster känner, om det försvårar eller dylikt..

Annars är det väl bara underbart att ni hittat nåt som känns RÄTT!!

• SagansMamma

Två tredjedelar av gästerna är där ute den här tidpunkten - semester och dom är på landet.. :) Dom andra ska bli informerade med ett info-blad och en karta i dagarna.. Även en "karta" om vem som får sova i vilken säng där ute :)

• MulleNuh

ok låter ju kanon!!
    Nä då har jag inget att säga förutom LYCKA till och ha en underbart bröllop!!

(sur för att mitt är över )

• Vid havet

Hur gör ni om det regnar? Kan ni vara inomhus?
    Festen - kan ni dansa någonstans?
    Hur gör ni med maten?
    Transporter dit/hem?
    Blir det lättare eller svårare för gästerna? Finns det risk att någon inte kan komma nu?

Ja lite så Grattis till att ha hittat rätt - vi hade som sagt tänkt oss ett liknande upplägg, men har nu blivit tvugna att flytta in det till stan. Det blir enklare på massor av sätt men inte lika personligt, ingen brygga, ingen övernattning för gästerna, ingen bastu + bad dagen efter etc. Men de flesta får gångavstånd hem, det underlättar för alla med barnvakt etc etc. 28 dagar kvar!!

• SagansMamma

Åh tack snälla MulleNuh !!! Vad fina ni var på bröllopsbilderna!!

• MulleNuh
    tack.. Väntar på de RIKTIGA bilderna som fotografen tog.. Vill haaa!
    SagansMamma skrev 2009-06-24 10:23:17 följande:
    Åh tack snälla MulleNuh !!! Vad fina ni var på bröllopsbilderna!!
  • SagansMamma

Dom där punkterna har vi lyckats få med och vi känner oss ganska säkra.. :)

Vi håller fortfarande på filar på hur vi gör om det regnar - vilket jag verkligen, verkligen hoppas att det inte kommer göra. För då lär jag väl säkert ångra mig....

• SagansMamma
    MulleNuh skrev 2009-06-24 10:24:57 följande:
    tack.. Väntar på de RIKTIGA bilderna som fotografen tog.. Vill haaa!
    Det förstår jag verkligen.. :) Jag längtar redan efter dom, och vi har inte ens gift oss
  • MulleNuh

haha

Ja bilder är bra, för jag minns knappt NÅGOT från vår dag. Allt är bara blurr blurr..

SagansMamma skrev 2009-06-24 10:26:24 följande:
    Det förstår jag verkligen.. :) Jag längtar redan efter dom, och vi har inte ens gift oss
  • mittid

Skulle snabbt som tusan beställa ett "fest-tält" så att det finns på plats... blir det fint väder (vilket det såklart blir) så har ni tältet i onödan på dagen, men på kvällen när det blir lite svalare kan det vara en utmärk lösning för att förlänga festen till långt in på småtimmarna.. Lycka till!!

• SagansMamma
    mittid skrev 2009-06-24 10:32:59 följande:
    Skulle snabbt som tusan beställa ett "fest-tält" så att det finns på plats... blir det fint väder (vilket det såklart blir) så har ni tältet i onödan på dagen, men på kvällen när det blir lite svalare kan det vara en utmärk lösning för att förlänga festen till långt in på småtimmarna.. Lycka till!!
    Vi känner en som har tillgång till ett partytält som vi försöker få tag i för att kolla om det finns möljighet att låna det. Annars har vi tänkt att vi måste hyra något eller köpa i värsta fall, för man vågar ju inte ha så mkt i is i magen att man struntar i det liksom. Vet du något bra ställe med partytält???
  • Vid havet

Då så!

Klart det inte kommer regna Det ska bli superfint då i slutet av juli - det har jag bokat in.

SagansMamma skrev 2009-06-24 10:25:34 följande:
    Dom där punkterna har vi lyckats få med och vi känner oss ganska säkra.. :) Vi håller fortfarande på filar på hur vi gör om det regnar - vilket jag verkligen, verkligen hoppas att det inte kommer göra. För då lär jag väl säkert ångra mig....
  • SagansMamma

Vid havet skrev 2009-06-24 10:36:59 följande:

Då så!Klart det inte kommer regna Det ska bli superfint då i slutet av juli - det har jag bokat in.
    Härligt! Jag bokar också in det så är det ju klart Vilken datum gifter ni er?
  • mittid

Vet inte vart i Sverige ni finns... ? Vet att det finns en bra "uthyrare" strax utanför Enköping... Det går iaf. lätt att hitta om du googlar...

• Vid havet

24/7!

SagansMamma skrev 2009-06-24 10:37:49 följande:
    Vid havet skrev 2009-06-24 10:36:59 följande:
    Härligt! Jag bokar också in det så är det ju klart Vilken datum gifter ni er?
Svar på tråden 25 dagar kvar och vi har bytt plats och ALLT - ge mig tips!