Någon som ställt in bröllop/skilt sig strax efter?
Hoppas jag inte...
Men... Hur tar man beslutet? Det är ju ändå rätt modigt. Vad sa omgivningen? Dumma kommentarer? Och ångrade ni er?
Hoppas jag inte...
Men... Hur tar man beslutet? Det är ju ändå rätt modigt. Vad sa omgivningen? Dumma kommentarer? Och ångrade ni er?
du behöver självklart inte svara, men får jag fråga varför?
Men vilken sorglig historia! Bra ändå att du beslutade dig från att bryta loss, det krävs det stort mod för!
Jag skulle ALDRIG fälla en dum kommentar eller titta snett på någon, som skilde sig strax efter sitt bröllop! Jag tror att alla människor som skiljer sig har en bra anledning till varför de inte vill leva tillsammans längre! Kärlek kan ta slut och det är lätt att förtränga detta faktum under en längre tid. Ett bröllop sätter det mesta ur spel och plötsligt kan det vara svårt att förtränga sin riktiga känslor. Nåväl skit händer och varför ska man leva tillsammans med någon som man inte älskar?
Energy: din berättelse kändes i hjärtat!
Jag önskar dig alla kärlekens sanna och goda erfarenheter i fortsättningen. Med ömsesidighet.
Jag har faktiskt ställt in ett bröllop strax innan. Eller vi gjorde slut i april och bröllopet skulle vara i augusti. Inbjudningarna var utskickade så alla visste ju om att vi skulle gifta oss. Men min magkänsla sa till mig att det här går inte, så här kan jag inte leva resten av mitt liv. Min då blivande man var otroligt svartsjuk och jag fick knappt gå till jobbet i vilka kläder jag ville, och han hade ständig koll på var jag var någonstans, svarade jag inte på ett sms med en gång blev det liv i luckan osv. När en kollega frågade mig; "Varför gifter du dig med honom?" Och det enda jag kunde svara var: "Varför inte". Blicken jag då fick av min arbetskollega var det som satte bollen i rullning. Jag började fundera på vad jag höll på med, hur vårt förhållande såg ut, om jag verkligen kunde se mig själv i framtiden med den här killen osv. Svaret var inte så förvånande att jag var tvungen att avsluta det innan det gick för långt.
Ingen i min närhet har någonsin tittat snett eller höjt på ögonbrynen för att jag tog detta beslutet. Tvärtom har jag fått otroligt många lovord om hur stark jag var, hur modig jag var osv som vågade ta ett sånt här beslut. Och det var skönt att höra, för just då, i ärlighetens namn, var det otroligt jobbigt. Men, jag har aldrig, inte ens en sekund ångrat mitt val.
Och min nuvarande blivande make, om någon skulle fråga varför jag gifter mig med honom skulle jag ge så många anledningar att den som ställde frågan skulle tröttna och ångra att de överhuvudtaget frågade frågan
Om det är så att du TS, frågar detta för egen del, så vill jag bara önska dig lycka till, sända dig massa styrkekramar och säga till dig att lita på din magkänsla!
Min bästa väninna gifte sig i augusti och skilde sig i februari. Hon borde aldrig gift sig men tog fel beslut av fel anledningar: han var en bra kille, bra för hennes son, de hade ett bra liv, bra eknomi, fint hus de precis byggt ut, han hade flyttat till Sverige för henne - MEN hon älskade honom inte. Vilket hon vågade inse när hon var på semester med en väninna. Sen bröt hon ihop fullständigt och var sjukskriven i ett par månader.
Idag ångrar hon att hon inte sa nej när han friade, men det var inte så lätt när hennes son stod bredvid och hoppade av glädje...
Visst var det många som reagerade tex på jobbet (folk undrar ju vad som hänt och är nyfikna...), men ingen av hennes närmaste har sagt något elakt.
Hon tog rätt beslut och det var otroligt modigt gjort.
Jag håller med blomman. Det var verkligen starkt av dig att orka ta en paus för din egen skull, fast du fortfarande älskade honom. Hoppas du hittar en man som ger dig den uppmärksamhet du förtjänar.
Energy, oj vilken konstig typ han var! Men på nåt konstigt -och ibland jobbigt sätt, så händer allt för en anledning. Hoppas du är lycklig nu iallafall
Energy-Vad bra att du tog ett beslut så snabbt, jag är imponerad av dig!
090208-Hoppas allt är bra!
Jag hade en kompis som gifte sig för några år sedan, efter ett drygt år ville hans fru skilja sig. Vi tyckte ju alla synd om honom men som min mammas första kommentar var "Vad modig hon är!". Och det hade hon ju rätt, det är modigt att ta ett sådant beslut! Min vän som då gärna hade velat försöka få äktenskapet att fungera tycker idag att skilsmässan är det bästa som kunde ha hänt så det har ordnat sig till det bättre för alla inblandade.