Någon som ställt in bröllop/skilt sig strax efter?
Hoppas jag inte...
Men... Hur tar man beslutet? Det är ju ändå rätt modigt. Vad sa omgivningen? Dumma kommentarer? Och ångrade ni er?
Hoppas jag inte...
Men... Hur tar man beslutet? Det är ju ändå rätt modigt. Vad sa omgivningen? Dumma kommentarer? Och ångrade ni er?
hoppas inte det är nått som är på G i ditt förhållande :/
En vän ställde nyligen in sitt bröllop. De hade dock inte berättat för så många än - så jag vet inte hur de som vet reagerat.
Jag vet ju inte men... Men jag tror inte hon ångrar sig, även om hon sörjer att beslutet var tvunget att tas.
Håller i övrigt med Miss Bii.... Jag hoppas inte du frågar för egen del.
Men vaaa? har det hänt något?
Jag tycker det är modigare att ställa in och vänta tills man VET med säkerhet (om man nu någonsin vet) att det är rätt att gifta sig än att gå igenom en hel skilsmässoprocess efter bara några månader bara för att man inte ska "tappa" ansiktet inför släkt och vänner. Jag skulle nog försöka tänka att detta bara och enbart rör min familj och inte försöka (svårt!) bry sig om vad alla andra tycker. Förnuftiga människor måste väl ändå se det som en styrka att man tar tag i problemen innan och inte ser det som ett misslyckande, hoppas jag!
Värst är nog känslan man bär på själv. Den kan nog inte ens mäta sig med funderingarna om vad alla andra ska tycka. Låt dem tycka. Lyssna på hjärtat och ta ett vuxet beslut, om det betyder stanna och gifta sig (reda ut problemen först) eller om det betyder gå skilda vägar (alt. bo ihop och prova igen utan giftemål), det vet bara du om det är dig det gäller.
Står du ut med karl som han är idag? Beter han sig som han brukar eller har detta uppkommit pga beslutet att gifta sig/binda sig? Kommer du stå ut med detta beteende 3 år till? Finns det nån chans att ni hittar varann, hur i så fall? Bara ett utkast på frågor du måste ställa dig. Hopppas bara att du inte frågar för egen del för det är nog med oerhört tungt hjärta du gör det i så fall. Styrkekramar från mig!
...och är du redan gift så ta dig en funderare på om det är värt det enda liv du har och släpa runt på en "trökig" karl som kanske sätter käppar i hjulet för glädje och framsteg som du vill göra?? Glädjen kan finnas på andra oväntade ställen också! Fundera framför allt MÅNGA gånger innan ni tar ett ev. beslut om att skaffa barn. De förtjänar att ha en lycklig mamma! Återigen stor kram!
Jag skulle titta mer snett på ett par som skiljer sig strax efter ett bröllop en ett par som ställer in ett bröllop. Tycker ju mest synd om dom som gör det så "tittar snett" är lite stark men jag kom inte på nåt annat uttryck.
Min kusin seperarade 1½ månad efter bröllopet. Vet inte när skiljsmässan gick igenom men det kändes märkligt.
Har inte träffat henne så mycket sedan dess då hon inte följde med vid kalas mm efter detta. Vet inte om det var för hon tyckte det var jobbigt.
Jag lämnade min ex man 4 månader efter bröllopet. jag fick inga dumma kommentarer av ngn eller sneda blickar. Däremot fick jag frågor om varför. Och när jag svarat så var det ingen som tyckte det var konstigt.
Jag hoppas verkligen att du inte frågar för egen del men det är helt klart ett beslut som måste fattas av de inblandade parterna.
Jag skulle inte se snett på men helt klart undra varför om någon jag kände bröt av ett bröllop eller skiljde sig strax efter.
jag o min blivande har svurit varandra att även om vi står och ska säga 'ja', vadsomhelst så måste vi säga ifrån om något inte känns bra! Jag skulle inte stå ut att veta att han ångrade sig på dagen och inte sa något....om han sedan efter bröllopet skulle ångra sig så vad ska man göra liksom? Man kan inte tvinga någon att älska en, eller att stanna även om kärleken finns där.. Men jag hade ju kämpat för min relation.
Det som hade varit det värsta för mig hade varit om jag eller han vet på bröllopsdagen att det inte är rätt, men ändå gifter sig. Jag hade bara tyckt synd om ett bröllop som ställts in och undrat vad som skulle orsakat det. Jag skulle inte 'se snett' på paret.
Som andra sagt, det är ju modigare att säga upp ett förhållande än att stanna kvar i ett som inte känns bra...