• MulleNuh

Att få eller inte få bröllopspresent?!

Hur känner och tycker ni om detta?? Ja, vi hade några som inte ens lämnade ett litet kort på vårat bröllop. Gör man så när man är bjuden på en väns bröllop?!

Jag vet inte hur jag ska tänka om detta.. Just nu tänker jag inte så mycket om det, utan tanken slog mig bara i morse...

• Svar på tråden Att få eller inte få bröllopspresent?!
  • MulleNuh

haha

Nej men jag skrev ett sms nu. Skrev typ att det blev sååå rörigt på festen och att jag är rädd att saker/kort försvann från bordet, så jag undrade om dom hade lagt något där..

Fjällbruttan skrev 2009-06-22 09:38:19 följande:
    Synnerligen underligt beteende! En gåva till brudpret hör till vanlig hyfs och ton, är ju ett sätt att lyckönska, sen om man väljer att ge ett kort är det ok, men inte att strunta idet! Nästa gång du träffar dem , kan du inte pika lite?Åhhh.. vi fick så mycket fint, men jag var sååå virrig, kunde inte hålla rätt på vem som gav vad... Förlåt att jag måste fråga, men vad var det ni gav oss?? Är ju såååå pinsamt det här att vi måste fråga..(och så måste du fnittra urdumt när du frågar!!)
  • Miss Biii
    MulleNuh skrev 2009-06-22 09:31:09 följande:
    Jag har ju tänkt fråga, men HUR frågar man en sådan sak?? Hade inte ni med nånting till oss eller?!?! haha
    hahaha ja egentligen, varför inte? De lär ju skämmas mest... skulle vara kul o höra svaret på den frågan!!
  • Fjällbruttan

Åhh... vad spännande , du måste dela med dig av svaret.. om det kommer något

MulleNuh skrev 2009-06-22 09:41:21 följande:
    haha Nej men jag skrev ett sms nu. Skrev typ att det blev sååå rörigt på festen och att jag är rädd att saker/kort försvann från bordet, så jag undrade om dom hade lagt något där..
  • MulleNuh

Hon ringde upp!!! Dom hade lagt ett kuvert med 1000:- i!! Hon beskrev hur kortet såg ut och allt.. Shit, det måste ha försvunnit!!!

• Miss Biii

OJ!!!

MulleNuh skrev 2009-06-22 09:48:20 följande:
    Hon ringde upp!!! Dom hade lagt ett kuvert med 1000:- i!! Hon beskrev hur kortet såg ut och allt.. Shit, det måste ha försvunnit!!!
  • MulleNuh

Hon sa: ja vi hade inte råd med mer än 1000:-!
    haha gud!! Det är ju mer än man kan drömma om från en vän..

Miss Biii skrev 2009-06-22 09:49:40 följande:
    OJ!!!
  • Fjällbruttan

Ooops... kolla en extra gång så det inte ligger intrasslat med annat!!!
    Hoppas du hittar det!!

MulleNuh skrev 2009-06-22 09:48:20 följande:
  • Hemlig2009

Ja, jag misstäntke nästan det. Vi hittade nämligen ett kort på golvet. Men du, om hon frågar om ni hittade kuvertet så säg ja. Bättre det än att de mår dåligt över att deras kuvert är borta.

• MulleNuh

ja det var bra tänkt av dig!! Så ska jag göra!!

Hemlig2009 skrev 2009-06-22 09:58:24 följande:
    Ja, jag misstäntke nästan det. Vi hittade nämligen ett kort på golvet. Men du, om hon frågar om ni hittade kuvertet så säg ja. Bättre det än att de mår dåligt över att deras kuvert är borta.
Svar på tråden Att få eller inte få bröllopspresent?!