• Illvetting

Tror ni detta blir ett bra frieri? Nervös

Tänkte fria till min pojkvän under vår segelsemester i sommar vi ska ha på mina föräldrars båt.

Vänta till en fin dag på sjön.

Förbereda tidigare under dagen en fin plats med att rita in ett stort hjärta på berget med skolkrita.

Packa allting jag behöver i smyg i en ryggsäck. Sätta på mig finkläder under myskläderna.

Säga att jag vill ta en kvällspromenad för att slå oss ner och mysa med vin och något gott på en klippa i solnedgången.

Sitta där och bara ha det mysigt en stund.

Sätta på honom ögonbindel.
    Leda honom en bit till platsen jag bestämde tidigare och ställa honom i hjärtat.

Ta av ögonbindeln, ta av mig myskläderna. Säga något fint om oss och sen ta fram ringarna hängandes i ett tjärat snöre.

Om jag får ett JA ta fram skumpa med egenfixat etikett och chokladparliner i en hjärtask (vi köper ofta praliner). Sitta och bara mysa.

För att berätta för familjen funderade jag på att måla en flagga med texten ?Vi ska gifta oss? och hissa upp den i masten. Sen be pappa tända lantärnorna.

Vad tror ni om detta?

• Svar på tråden Tror ni detta blir ett bra frieri? Nervös
  • Illvetting

Va roligt! Trodde inte det skulle vara så vanligt. Där ser man. Lundar verkar har resulterat i mycket bra då!

• Bobcat

Jag tycker att det låter jätte romantiskt att fria på en båtsemester! Jag tycker att alla planeringarna låter bra också. Hur kom du på något sånt?? Ja, i alla fall, det var VÄLDIGT bra.

• micca

Alltså, SERIÖST! Det låter som en dröm - jättefint ju!!
    Go for it säger jag bara.. och lycka till!! :D

• Baloo

Låter jätte romantiskt, hoppas ochkså det blir som du tänkt dig.
    Det du skrivit låter hur bra som helst, blev faktiskt också lite tårögd, tänk om man själv skulle kunna få ihopa något så bra till sin egen sambo.

Lycka till !

• Illvetting

Tack snälla för alla snälla ord! Nu är allt på plats i båten, spännande. Det är dock 3 veckor kvar tills det är dax.

• Allt av kärlek

Låter helt fantastiskt!
    Vad gullig du är som kommer på idéen.
    Jag själv är seglare och det lät som mitt drömfrieri=)
    Min m2b friade i skagen, längst ut på grenen där skagerak o kattegatt möts. Hoppa bröllopet blir lika fint!
    Lycka till, håller på dig!

• totte38

När var de det skulle ske? Närmar sig nu...blev tårögd av din dikt, så fin!

Lycka till och glöm inte berätta för oss hur det gick!

• Jen09

Jag fick tårar i ögonen när jag läste - åhhhh vilket fint frieri! Han kommer bli överlycklig :) Han är verkligen lyckligt lottad :)
    Lycka till!

• Illvetting

Tack för alla snälla ord. Sitter i segelbåten nu, pojkvännen jobbar en vecka till, sen är det dax. Hoppas jag kan träffa in en såndär toppendag. Har varit lite blandat väder.

Låter supermysigt med frieri på skagen också! Mäktigt!

• Illvetting

Ville bara uppdatera snabbt! Igår blev det på en klippa i solen på Finnhamn. Hqan sa JA! Ska lägga in bilder och berätta mer sen, är fortfarande på sjön.

Svar på tråden Tror ni detta blir ett bra frieri? Nervös