• lovvydovvy

tidig förlovning, vad fick ni för reaktioner?

Ja precis som titeln frågar, vad fick ni för reaktioner? Har varit tillsammans med min pojkvän i 8 månader men känner varandra sen tidigare och planerar just nu förlovning, men är lite nervös för vilka reaktioner vi kommer få...

• Svar på tråden tidig förlovning, vad fick ni för reaktioner?
  • Hedebris

först grattis till dig.

vi blev tillsammans i maj-06
    köpte bostadsrätt tillsammans i augusti-06
    förlovade oss i december-06
    blev gravid i maj-07
    födde i mars-08
    gifte oss i augusti-08

• Imma

Vi hade varit tillsammans i 6 månader när vi förlovade oss. Vi fick inga konstiga reaktioner alls, utan alla var bara glada. Jag tror att det var uppenbart för alla att det skulle vara "han och jag". Dock har vi nu varit tillsammans i över fyra år när nu när vi väl gifter oss.

• Bustroll

Grattis!

Blev tillsammans i maj 08, förlovade oss dec 08 gifter oss okt 09. De flesta blev glada, de övriga skiter jag faktiskt i

• ladyshadow86

vi fick bara positiva reaktioner. en del va ju lite oroliga för både jag och killen hade precis separerat från våra ex, ekonomin sög för båda.
    vi hade varit "vänner" i nästan ett halvår när vi flyttade ihop (enbart för att båda skulle fixa de ekonomiskt)
    men sen blev det mer och ca 9 månader efter att vi träffats förlovade vi oss, månad senare blev jag gravid.
    nu har vi en dotter på 1 år, nästa planeras komma om ca 6 veckor. vi ska gifta oss i januari.
    aldrig varit så lycklig som jag är nu =)

en grej som gjorde folk skeptiska till förlovningen och att vi påbörjade våran relation var att jag är 9 år yngre än min kille.
    (nu är jag 23 och han blir 32 till hösten)

tycker att förlovning är väl ingen stor grej så.
    skulle de inte fungera så är de ju bara att ta av ringen.

ingen annan ska komma och säga vad ni ska göra.
    men kom ihåg bara att de ska känna rätt för dig och partnern.

• ladyshadow86

vi fick bara positiva reaktioner. en del va ju lite oroliga för både jag och killen hade precis separerat från våra ex, ekonomin sög för båda.
    vi hade varit "vänner" i nästan ett halvår när vi flyttade ihop (enbart för att båda skulle fixa de ekonomiskt)
    men sen blev det mer och ca 9 månader efter att vi träffats förlovade vi oss, månad senare blev jag gravid.
    nu har vi en dotter på 1 år, nästa planeras komma om ca 6 veckor. vi ska gifta oss i januari.
    aldrig varit så lycklig som jag är nu =)

en grej som gjorde folk skeptiska till förlovningen och att vi påbörjade våran relation var att jag är 9 år yngre än min kille.
    (nu är jag 23 och han blir 32 till hösten)

tycker att förlovning är väl ingen stor grej så.
    skulle de inte fungera så är de ju bara att ta av ringen.

ingen annan ska komma och säga vad ni ska göra.
    men kom ihåg bara att de ska känna rätt för dig och partnern.

• källerudd

Vi hade varit tillsammans i nio månader när min älskade friade och har bara fått positiv respons, bortsett från ett kompis par till mig som fortfarande inte sagt ett ord om vår förlovning, men de får man strunta i...mina föräldrar hade för väntat sig det (vi var på en tre dagars resa till paris, han friade inte då)

Så jag säger go for it!!

GRATTIS

• Hoffsennanen Tottoplex

jag är 20 och killen 22. varit ihop i tre år redan(phu vad tiden går!haha) kände inte varandra innan dess och blev ihop efter att vi knappt känt varandra nån månad..haha...snacka om kärlek vid första ögonkastet
    vi har pratat om att förlova oss och känns inte som något främmnde. och nervös över vad mina föräldrar ska säga behöver jag inte bli..haha...killen har sagt att han vill få godkännande av min far först. och han håller redan på att bli "godkänd"hemma..ahah...han har hjälpt till att lyfta stenmur osv de är så löjliga..ahah...men om det är tidigt...vem vet. jag vill leva med honom och han med mig...så varför inte?

LYCKA TILL!!

• källerudd

Hoffsennanen Tottoplex skrev 2009-06-16 14:14:10 följande:

kände inte varandra innan dess och blev ihop efter att vi knappt känt varandra nån månad..haha...snacka om kärlek vid första ögonkastet
    Jag och min sambo har varit inte varit ifrån varandra sen första dagen vi sågs..ja om man inte räknar veckorna när jag bodde i götet och han i eksjö...men vi blev helt klart tillsammans första gången. UNDERBART =)
  • MrsHelloKitty

Vi kommer gifta oss samma dag vi varit tillsammans i 1 år. Men vi har kännt varandra i 2 år snart men jag ville resa och se världen innan jag stadgade mig och det gjorde jag först. Vi flyttade ihop efter ca 3 månader och köpte bostadsrätt efter 7 månader. Jag har varit kär innan och haft förhållanden men denna gången vet jag bara att han är mannen jag vill dela resten av mitt liv med, trodde aldrig att jag bara skulle "veta". Man ska fånga kärleken och lyckan, lycka till med förlovningen!

• 090208

Jag ringde till mamsen och berattade att vi skulle gifta oss. 13 manader efter att vi traffats. Hon blev helt tyst...
    Manga som varit skeptiska saklart. Inte sa mycket ni kan gora at det. Spelar ju ingen roll vad ni sager. Dessutom sa vet ju inte ens ni just nu hur det blir i framtiden...
    Men sen om 30 ar nar kidsen flyttat och ni klarat allt, da tiger nog folk...

Jag har ett antal anledningar till att folk ar skeptiska. Men orkar inte bry mig.

Forhoppningsvis blir alla bara glada och allt blir super-bra och roligt. Lycka till!

Svar på tråden tidig förlovning, vad fick ni för reaktioner?