• lovelight

sentimental

Vill så gärna gifta mig vi har haft så många turer kring det. Han förde det först på tal sedan ville han inte. När jag var gravid ville han inte gifta sig för jag var tjock.Nu vill han inte för det får inte kosta något.För min del går det jättebra med en enkel vigsel men mitt drömbröllop är i kyrkan med fest för familj och vänner efteråt.Givetvis fixar jag maten själv.Vi har tom en vacker brudklänning.Efter sommaren ska han ha 40-årskalas.Då går det bra att bjuda obegränsat med gäster dvs 50-80 st .Vi ska ha det i bygdegården och underhållningen han vet att jag drömmer om att ha på ett bröllop är bokad till hans kalas.Jag kommer få ordna med allt detta själv för han jobbar väldigt mycket och det gör jag för jag älskar honom men det gör så himla ont efter 5 år och ett barn tillsammans ordnar jag allt till ett födelsedagskalas som jag verkligen har önskat så länge till ett bröllop och ett bröllop med mig får inte kosta någonting.

• Svar på tråden sentimental
  • Tindragull

bara en fråga... Varför vill du gifta dig med någon som uppenbarligen tycker att vad du vill är oviktigt och han själv är viktigast i världen? Vilket ego!

lovelight skrev 2009-06-10 19:54:23 följande:
    Vill så gärna gifta mig vi har haft så många turer kring det. Han förde det först på tal sedan ville han inte. När jag var gravid ville han inte gifta sig för jag var tjock.Nu vill han inte för det får inte kosta något.För min del går det jättebra med en enkel vigsel men mitt drömbröllop är i kyrkan med fest för familj och vänner efteråt.Givetvis fixar jag maten själv.Vi har tom en vacker brudklänning.Efter sommaren ska han ha 40-årskalas.Då går det bra att bjuda obegränsat med gäster dvs 50-80 st .Vi ska ha det i bygdegården och underhållningen han vet att jag drömmer om att ha på ett bröllop är bokad till hans kalas.Jag kommer få ordna med allt detta själv för han jobbar väldigt mycket och det gör jag för jag älskar honom men det gör så himla ont efter 5 år och ett barn tillsammans ordnar jag allt till ett födelsedagskalas som jag verkligen har önskat så länge till ett bröllop och ett bröllop med mig får inte kosta någonting.
  • kohwai

Hej, kan du inte ge som förslag att ni har ett överraskningsbröllop på 40-års kalaset? Lycka till

• MilosMamma

Ja det var mej en självupptagen jäkel.
    Jag skulle be honom göra allt själv till sitt jäkla kalas, men sen sätter sej ingen på mej heller, Haha.
    Nej men usch, alltså jag tycker han beter sej väldigt barnsligt.
    För att du var tjock? man är inte tjock när man har ett barn i magen, man är gravid! Jäkla karl.

• Villemoa

Kunde inte sagt det bättre själv!!

MilosMamma skrev 2009-06-10 20:15:51 följande:
    Ja det var mej en självupptagen jäkel.Jag skulle be honom göra allt själv till sitt jäkla kalas, men sen sätter sej ingen på mej heller, Haha.Nej men usch, alltså jag tycker han beter sej väldigt barnsligt.För att du var tjock? man är inte tjock när man har ett barn i magen, man är gravid! Jäkla karl.
  • 090208

Har du berättat det här för honom?? Måste du såklart göra.

Jag hade gett f-n i att fixa hans fest, speciellt en fest som är ens drömbröllop som han vill "slösa" bort som fodelsedagsfest.

Vet han om att han "snott" din underhållning..?

• 090208

Tindragull: Rakt på sak och ärlig så det nästan gör ont. Men du har helt rätt och jag håller med dig till 100.

• lovelight

Tack för all GIRLPOWER tjejer.

• Aleta

Jag och min man gifte oss när han fyllde 40, tvådagarsfest, först hans kalas och dagen efter bröllop. Alla gäster bodde över, det är klart att det var en del jobb, men det var kul.

Jag tycker absolut att du ska ställa ultimatum, bröllop samtidigt som festen, eller ingen 40-årsfest!
    Jag tycker att det är respektlöst av honom att säga att han inte ville gifta sig när du var gravid för att du var tjock!
    Vad händer om du skulle bli tjock på riktigt, eller råka ut för en olycka så att ditt utseende förändras?
    Låt honom inte trycka ner dig i skorna, för det är just vad han gör med sådana kommentarer. Uppoffra inte heller dig själv bara för att du älskar honom. Det ska vara på lika villkor. Skulle han ha ordnat ett jättekalas åt dig när du fyller 40?

Berätta för honom hur ont det gör att han ordnar din drömbröllopsfest till sig själv för att fira bara honom istället för att fira er två.

(Jag hoppas för hans skull att han egentligen tänker ordna ett hemligt bröllop till dig.)

• passionsblomman

Skick a den där karsloken till mig så ska jag säga honom ett och annat!

Varning: han kanske efter det aldrig riktigt blir sig lik igen...

Den där får du allt ta ett rejält utrensarsnack med hördu!

• mittid

Du skriver att du älskar honom... de e en bra början! Älskar han Dig med allt va det innebär? Vad får du ut av ditt förhållande? Finns det värme kärlek respekt skratt och tårar... ömsesidigt..... eller är det en ojämn kamp? Det låter kanske hårt, men utvärdera din tillvaro är mitt råd!
    Va rädd om Dig och lycka till!

• novia72

I mitt tillstånd ska jag inte ge dig några råd!! (Höghögöverhöggravid bf +8)

Läste BARA tills du skrev " tjock för att jag var gravid"....

..har varit med om det du berättar i tidigare relationer & jag kan bara säga det var INTE kärlek!

Kärlek har jag idag!!
    & han säger du är vacker för att du är tjock, gravid & jag är sååå stolt att du är min fru!!!

lycka till!!

• novia72

obs! han säger inte att jag är tjock, jag säger att jag är tjock, ; jag är tjock

håller inte med om att ställa ultimatum! Vill du verkligen gifta dig med honom? eller tror du att din själsfrände går lös där ute i världen?

• mittid

Ursäkta mitt P.S.
    Jag gick in på fel tråd... och la till det som skulle in på en ANNAN tråd, sorry : )

• passionsblomman

Hihi, lätt hänt! Du vet att du kan anmäla ditt eget inlägg till moderatorerna och be dem ta bort det om du vill va?

(symbolen med handen uppe i högra hörnet och så väljer du i ärendelistan. Där finns att ta bort egna inlägg som kommit fel)

Förresten skrev du bra i andra tråden.

mittid skrev 2009-06-11 07:52:19 följande:
    Ursäkta mitt P.S.Jag gick in på fel tråd... och la till det som skulle in på en ANNAN tråd, sorry : )
  • tågjäntan

Hur går det ts? *nyfiken*

• Tindragull

Ja, jag är ofta rak & ärligt. Det stör folk ibland, men hellre det än att svälja och bli behandlad som en dörrmatta...

090208 skrev 2009-06-10 22:39:53 följande:
    Tindragull: Rakt på sak och ärlig så det nästan gör ont. Men du har helt rätt och jag håller med dig till 100.
  • 090208

Jo, jag börjar själv att bättra mig när det gäller sånt. Livet är för kort helt enkelt.

• Fjällbruttan

Om han nu vet att han snor ditt bröllop till sin 40års fest (vilket inte var säkert) så tycker jag att du ska ställa honom frågan varför han kan dela barn med dig som är något som ni aldrig kommer att kunna ifrån men inte gifta sig med dig?
    Om det är viktigt för dig men "skitdetsamma" för honom, varför kan han inte ge dig ditt bröllop då som en kärleksgåva?
    Vad är problemet???
    Ett förhållande är ju att ge och ta, och för mig verkar han ta en massa men inte ge något tillbaka!
    Jag tycker som de som skrivit innan mig, GE FAN I ATT FIXA HANS FEST!! Den är ju HANS, vill han inte ge dig något så svara med samma mynt så kanske han vaknar!

Kommentaren om din storlek under graviditeten var så låg att han borde få en spark i baken
    Man huserar ju ett mirakel i kroppen, han kan ju pröva att göra det utan att bli tjock! Har han totalt hjärnsläpp eller??
    Skicka honom till passion så hon får "uppfostra" honom lite!!

• 090208

Bra skrivet, VARFOR i h-e kan ni inte gifta er???

Svar på tråden sentimental