• Sesamy

Rimligt pris eller inte?

Jag har haft kontakt med två relativt nyutbildade fotografer för fotografering på vårt bröllop.

Via att de gjorde ett jobb för oss på jobbet vet jag att de är väldigt duktiga.

Som prisförslag har vi nu fått... För 2000 kronor får vi...
    Fotografering av vigseln och kramandet efteråt+ cirka 1 timmes fotografering efteråt på av oss vald plats....

Cirka 10 - 20 bilder som vi får välja ut själva bland alla bilder som tas.

Är det ett bra/rimligt pris?

• Svar på tråden Rimligt pris eller inte?
  • Holminlove

Ja, visst låter det som ett rimligt pris!
    Vi betalar 3200 för 1 timmes porträttfotografering, vigsel, grattis på kyrktrappan samt gruppfoton utanför kyrkan. Då får vi 40 stycken redigerade bilder och alla andra oredigerade på en CD-skiva. Sen får vi lite olika förstoringar och 30 stycken bilder att skicka med tackkorten!

En sak som är viktig att tänka på är att kolla om de har fotat bröllop innan, det skiljer sig ganska mycket från att fota en vigsel om man jämför med att fota portätt eller liknande.. Så be dem skicka över lite referensbilder på bröllop så att ni vet vilken typ av bilder ni kan färvänta er!

Lycka till!

• camilla 32

ett väldigt bra pris. Kan ta en timme per bild att redigera. Då blir det kanske 20 timmars jobb framför datorn + fotografering.
    Och 1000 kr får fotografen efter alla avgifter är dragna.
    Hur många skulle jobba så många timmar för en tusenlapp??

• roodeberg

låter för billigt. Vad ingår? Själva fotona också eller bara tjänsten fotografering? Hursomhaver låter det för billigt och då blir min nästa fråga. Är de någe bra? Det måste de veta.

• Sesamy

Fotona ingår i digital variant. Vid behov ingår även viss redigering.
    De är duktiga - men som sagt nyexade och antagligen billiga just därför. De har t.ex. ingen erfarenhet av bröllopsfotografering. Men jag litar på dem.

Jag tror jag tänker köra på detta, måste kolla med blivande maken också - om jag inte väljer att ge honom det som överraskning ;). Men är tacksam för era åsikter, fortsätt gärna komma med dem!

• shakynose

Rimligt, men inte superbilligt om ni inte får några förstoringar alls.
    "Viss redigering" kan ju vara lite vad som helst, så kolla vad de menar mer exakt! Men jag tycker ändå att det verkar som att du tycker att de är bra eftersom du arbetat med dem. Så jag tycker att du ska köra på det!

• Sesamy

Viss redigering är luddigt och jag kollade upp det! =)

Det innebär att både vi och fotografen ska vara nöjda med bilderna i princip.

Det är ju alltid jättesvårt att ta beslut om sådana här saker och det är jättemycket pengar det handlar om egentligen - men jag tror man måste satsa på magkänslan ibland och jag tror inte att de skulle lura mig.

De jobbade i princip gratis för oss på jobbet och gjorde ett mycket seriöst och professionellt jobb. Jag har känslan av att de verkligen vill att man ska bli nöjd... Kanske blir jag lurad... Vem vet? Men det kan man ju aldrig veta säkert. =P

• lecaroline

Vi betalade 5450kr Och fick en utomhusfotografering à 1,5 timme

Ett album med 8 bilder. That´s it!!

• shakynose

Tror inte du blir lurad på något vis, utan mer att du ska kolla upp vad du får och känna efter om det är vad du vill ha. Jag tror att du gör ett kap eftersom de verkar vara seriösa och duktiga.

• Hedebris

allt är ju relativt. vi betalde 9000, då fick vi:

1000 bilder, fotografen var där mellan 12.30 och 00.30
    rättigheterna till alla bilderna
    1st canvastavla (50*60cm)
    3st förstoringar i ram
    en bröllopsbok med ca 200 bilder

• Humlan66

självklart gör du ett kap- billigare KAN du inte få

• Hedebris

frågan är inte om du är nöjd med priset... är du nöjd med det du får för de pengarna?

Svar på tråden Rimligt pris eller inte?