• monkay

Kostnad för möhippa (lite långt)

Skulle behöva era åsikter om vad ni tycker är okej att lägga på en kompis möhippa?
    Fick precis mail av en som anordnar och kalaset kommer sluta på 1200 kr per person. Och då ingår inget alls för oss, utan bara för bruden. Blir kanske en tusenlapp minst för sin egen middag, aktiviteter etc. Vi är 10 stycken inklusive bruden.

Möhippan är nu på lördag, så är ju för sent att ändra planer, men grejen är att alla i mailtråden var överens om att vi inte skulle låta summorna dra iväg. Många av oss (jag tex.) är studenter som inte har så mkt pengar på sommaren, dessutom så är vi 3 som gifter oss.

Så tjejer, vad tycker ni är rimligt att lägga per person på en möhippa? Är det bara jag som tycker att 1200+ egna kostnader är lite väl mkt?

• Svar på tråden Kostnad för möhippa (lite långt)
  • Superälsklingen

jag håller med om att det är lite mycket om man är student. och det är jättejobbigt att säga att man inte har råd. men jag håller med dig det är mycket.

• Emelieca

ojoj, det lät verkligen mycket, har iofs ingen aning om vad möhippor brukar kosta. Jag som brud skulle känna mig gladare för en möhippa som jag vet att mina vänner faktiskt har råd med utan att ta i från tårna.

• Mariadagen

1200 + egna kostnader tycker jag är alldeles för mycket med tanke på att ni kommit överens om att kostnaderna inte skulle dra iväg. Hur har de kunnat bli så här? Är det en person som fått bestämma allt och "hemlighållit" det in i det sista? Eller har det varit brist på engagemang från gänget? Tyvärr får du nog betala om du vill vara med eftersom möhippan är så snart.

Hade det varit en möhippa som arrangerats för mig hade jag verkligen inte velat att det kostade mina vänner så mycket. Hellre att alla kan vara med isf.

Var med och anordnade en möhippa förra året och visserligen kostar det en del, men jag tror vi klarade oss med 900 per man inkl. allt och då blev det verkligen en toppendag!

• monkay

Ja, jag ska betala och inte säga ett ord om saken Jag vet inte hur det kunde bli så här, jag hade räknat med runt 500-600 kr plus egna kostnader under dagen. Lite hemlighetsfullt har det nog varit, har varit massor av mail fram och tillbaka men utan priser.

Ska bli skoj på lördag iallafall, även om det innebär att det blir makaroner en vecka för mig...hehe! Skoja bara, så illa är det inte.

• ToastmasterMarie

Vi la ihop så att vi betalade vars 500 för bruden och själv la jag ner ca. 1200.

Vi hade en heldag, starade kl 10.00 kidnappning, hade sju kamp ute, lunch, massagebehandlingar, utomhus bubbelad, smikning av brud, uppdrag på stan, tre rätters på restaung med dryck och sedan utgång.

Tyckte vi fick mycket för pengarna och hade inte orkat med mer den dagen.

• passionsblomman

Jag tycker det är grismycket pengar, fullständigt överdrivet och något jag inte ställer upp på.

Det behöver inte kosta så in i jävlars skitmycket för att man ska kunna fira med sina kompisar. Jag har sagt nej till minst en hippa av den här orsaken.

• ElMac

Jag skulle nästan bli arg som de anordnades en möhippa för mig i den storleken.. Men de beror ju på vad det är för något kanske, men 500 + egna kostnader låter mer rimligt. Tycker det inte de är rimligt att förvänta sig att folk ska ha råd med 1000 kr var för möhippan..

• ToastmasterMarie

Kanske ska tillägga av de 1200 som jag själv la ut så var 400 på en behandling som var valfri.

• xmarsan

Jag håller med om att det är mycke pengar. I vårt "kompisgäng" brukar vi landa på ca 1000 kr totalt per person som rimlig gräns... dvs för både bruden och sig själv!
    Får man fråga vad ni ska göra under dagen?

• Soon2BBride

Var med om det var många som tyckte att det blev för mycket pengar så de hoppade av en vecka innan möhippan. Och i det här fallet handlade det om en möhippa för ca 600 kr/pers exkl middag på kvällen men allt annat ingick.

På gund av de många avhoppen blev det för mycket pengar även för oss som blev kvar, så det blev till att planera om hela möhippan med en veckas varsel. Men det gick alldels grymt och blev en väldigt uppskattad möhippa i slutändan.

Det jag vill ha sagt är att 1.200 kr låter extremt mycket och det kanske är fler än du som känner så. Vill man så kan man planera om och ändå få till en lyckad dag för bruden.

Svar på tråden Kostnad för möhippa (lite långt)