• signo

Tur i oturen?!

Ja..vad ska man säga.
    Igår var jag med om en rolig mähippa =)

Idag sitter jag med ett öga som har kraftig ögoninflammation.
    Det bara rinner..kliar..svider..och sväller mer o mer..
    Bara hoppas på att det ska ge med sig tills den 19/6 och att ingen annan i familjen får det.

Hoppas ingen av er alla andra som läser detta drabbas.

• Svar på tråden Tur i oturen?!
  • Taha

låter som en konstig hemkur kanske men brukar funka. Koka tevatten och släng ner en vanlig earl grey. (1 dl räcker)
    Häll upp i i en plan tallrik så det svalnar. Doppa bomull i det och stryck överögat (öppet).
    Det "renar". Hjälp mig var gång. Se dock till att inte bränna dig.

• Iluna

ja hörde att kamomill te fungerar at badda med de ska vara varmt..sen ska du stå och hacka lök massvis med lök..för att osen från löken renar tydligen...

• lillabruden

eller så går man till läkaren och får medicin

• shakynose

Jobbigt! Men det brukar väl lägga sig ganska fort, så du är nog klar och rinnfri i ögonen till den 19:e.

• Tess80

Som Iluna sa, kamomill te är jättebra! Det använde jag på min son när han hade ögoninflammation!

Du kokar teet som vanligt och låter det svalna lite. Sedan tar du en pad/bomull och doppar i teet och baddar ögat och tar bort det "kletiga". Detta upprepar du så ofta som ögat "kletar igen".

Bara ett tips om du inte vill gå till doktorn, utan att ha velat prova själv lite först ;-D

• signo
    Tess80 skrev 2009-06-07 12:17:53 följande:
    Som Iluna sa, kamomill te är jättebra! Det använde jag på min son när han hade ögoninflammation!Du kokar teet som vanligt och låter det svalna lite. Sedan tar du en pad/bomull och doppar i teet och baddar ögat och tar bort det "kletiga". Detta upprepar du så ofta som ögat "kletar igen".Bara ett tips om du inte vill gå till doktorn, utan att ha velat prova själv lite först ;-D
    Låter som något jag måste prova!
    Har gått över i andra ögat så nu ser det ut som om jag gått o grina hela dagen hehe!
    Tack för alla tips!
Svar på tråden Tur i oturen?!