Intimrakning
Jag har ett problem.
Har under en massa år försökt komma på hur man ska göra för att inte få en massa röda utslag när man rakar bikinilinjen.
Är det någon som har ett tips??
Jag har ett problem.
Har under en massa år försökt komma på hur man ska göra för att inte få en massa röda utslag när man rakar bikinilinjen.
Är det någon som har ett tips??
Håller med föregående talar..
Brasilian wax is the shit!!
ansiktsvatten ska tydligen hjälpa
Jag tror att jag ska testa brazilian eller liknande någon gång... fast lite udda känns det att någon annan ska hålla på och "rota". (Gyn känns på samma sätt, men jag gör det för att se till att allt är bra)
Men tar de bort allt hår eller lämnar det en del så att man inte ser ut som en liten flicka? (Det märks att jag är novis när det gäller sådant här)
har läst och fundeat lite på det här med utslag????? alltså killar rakar sej utan syntom, MEN vi tjejer har det rakade området instängt och utan lufttillförsel hmmm kan det skapa klåda???????eller att man vill klia sig galen. dela med dig och berätta. undrar också!
Babypuder!
Att smörja in det rakade området med aloe vera-gel kanske hjälper mot röda prickar efter rakning?
Jag har alltid använt deo och det har hjälpt innan. Tror dock att det är pga av alkoholen i den. Nu förtiden är det ju nästan aldrig alkohol i deodoranter längre så nu använder jag en after sun gel från apoteket. Fungerar utmärkt
tydligen ska det finnas ett glidmedel som kan användas som rakningsmedel också,har sj gett bort det i present till en kompis som alltid fick utslag.och hennes man var verkligen tacksam;)
så gå in i en sexshop o fråga:)
APoteket har en gel som är till för att smörja in sig med efteråt. Tror den heter Intim Care eller något sånt. Det står iaf på den att den är till för intimrakning. Jag tycker att den är jättebra. Börjar det kännas lite irriterat så är det bara att smörja in sig igen.
har hört att alco-gel ska vara toppen (som en manlig after shave fast utan trevlig doft...) Har en flaska men har inte provat ännu...