Intimrakning
Jag har ett problem.
Har under en massa år försökt komma på hur man ska göra för att inte få en massa röda utslag när man rakar bikinilinjen.
Är det någon som har ett tips??
Jag har ett problem.
Har under en massa år försökt komma på hur man ska göra för att inte få en massa röda utslag när man rakar bikinilinjen.
Är det någon som har ett tips??
Jag använder babyolja i stället för raklödder/tvål och det blir inga röda utslag då. Det som funkat bäst på mig hittills.
Har testat RFSUs rakgel som finns på apoteket men det tyckte jag var riktigt dåligt.
Tror jag lästa här nånstans att någon använde deo (niveas vita) och satte på efteråt. Låter märkligt men det kanske funkar!
Tack! Ska genast testa babyolja, kanske finns hemma i skåpen tom
Tycker det är så himla tråkigt när man ska göra sig fin och så efter endag tittar de där förbannnade utslagen fram.
Jag har inte lyckats hitta nått sätt att få bort utslagen, o då har jag testat ALLT.
Raklödder, rakgel, glidmedel istället, babyolja under och efter rakningen, aloevera kräm efter, sprita området före och efter osv osv osv... Det enda som hjälpte mig var att sluta raka o börja vaxa istället...
Apoteket säljer RFSU's Private area. De har en "easy shavin" som jag tycker är rätt bra och sedan en "nice n´cool" som jag smörjer på efter. Jag tycker inte att det har blivit helt bra, men mycket bättre mot vad jag provat innan.
Jag tänkte säga att Aloe Vera Gel fungerar, säljs av Forever Living. Den fungerar mycket bra för mig i allafall!!
Är det den du har provat MV85??
(många av produkter innehåller ju knappt av, de bara marknadsför det så ändå...)
b2b09: Jag har provat en 99% ren aole vera... märket vet jag inte längre vad det var, köpte den på hälsokosten..
Ja då så.. då fungerar den nog inte på alla då...
Jag har använt en kräm som innehöll Tee tree oil, och den tog bort mina röda utslag! Så sök på Tee tree oil så får du upp olika företag som säljer dessa.
Jag köpte nämligen min på ett kryddparty (hemmaparty) och var SÅ bra!!
Brasilian wax is the shit!
Vaxnign är det enda som funkar för mig också. Testar kräm nu ett tag, men det blir lika stubbigt som rakning, alltså fult direkt.