• Herr Hedlund

Vad kostar brudbuketten?

Hej min blivande är sugen på nån av dessa buketter och jag är nyfiken på vad sådant kostar på ett ungefär då vår budget inte är alldeles för generös. Jag har lagt upp bilderna i mitt galleri på de hon helst önskar ha...

• Svar på tråden Vad kostar brudbuketten?
  • Herr Hedlund

har precis fixat det...

• isop

Jag får överlåta åt någon annan att svara, men jag vet att "uppbyggda" rosor som är sammansatta av många, många rosenblad och därmed blir extra stora är väldigt dyra. Det är jättemycket arbete som krävs. Många tusen, skulle jag tro.

• Herr Hedlund

min tanke också.... de är jätte fina så jag förstår att de måste ligga jätte mkt bakom!

• MV85

Passionsblommaaaaaaaaan! *ropar* hon brukar kunna sniffa upp sådana här trådar o ge bra svar då hon är florist

• isop

Vi får hoppas att passionsblomman läser det här och kommer med en mer kvalificerad gissning

• Herr Hedlund

håller tummarna för passionsblommans uppenbarelse....

• Linadesign

Jättefina buketter! Men det borde väl gå att göra en hjärtformad bukett med vanliga rosor, dvs inte en sån där superpillig uppbyggd stor ros? Isåfall skulle nog det bli mycket billigare. Fast de var väldigt fina...

• Hedebris

jag betalde 1500 för det fick jag:

min bukett
    3 cousager
    2 rosor till tärnorna
    en korg med rosenblad till näbben

• Herr Hedlund

Det låter överkomligt...

• Pentan

Den runda boll-buketten är min favorit och jag ska ha en sådan! Fast med tre olika färger på rosorna. Var inne på Bladverket i Sthlm och de hade vsårt att uppskatta prismässigt, men 1500-2500 kr. Tycker det är rusikgt dyrt!
    Herr Hedlund skrev 2009-06-04 17:39:22 följande:

Det låter överkomligt...
  • Pentan

Gud vilket bra pris!!
    Och shit vilka fina bilder - blev alldeles rörd... Tänk att jag oxå snart ska få gifta mig! Stort grattis till vad som såg ut att vara en underbart vacker dag!!

Hedebris skrev 2009-06-04 17:20:55 följande:
    jag betalde 1500 för det fick jag:min bukett3 cousager2 rosor till tärnornaen korg med rosenblad till näbben
  • Pentan

Hon är ju en pärla!!!

*faller in i stämsång efter henne*

MV85 skrev 2009-06-04 16:57:11 följande:
    Passionsblommaaaaaaaaan! *ropar* hon brukar kunna sniffa upp sådana här trådar o ge bra svar då hon är florist
  • passionsblomman

Sjunger ni här?

Generellt sett kan man säga att en brudbukett brukar börja runt en tusenlapp och beroende på materialval, mängd blommor och tidsåtgång varierar de sadan väldigt mycket. Det går mycket väl att komma upp i 3000 kr också, men mellan 1500-2000 är ganska vanligt för de som är lite mer arbetade.

Det GÅR att binda för lägre pris, men då talar vi antingen om små buketter-mer i tärnstorlek, eller så är det billiga blommor och de binds då oftast runda, som en helt vanlig bukett.

Glammelirosen som är helt rund, med grön manschett i ditt galleri, ser väldigt välgjord ut-jättefin!
    En sådan bör hamna runt 1500-2000 kr, lite beroende på rospris och vad för timkostnad just den aktuella butiken tar.

Det är RUSKIGT svårt och egentligen rätt hopplöst att prata priser, då man ju inte kan svara för vad alla tar, men ungefär så.
    Sedan är det uppenbart så att tex i skåne så verkar de inte ha några lokalkostnader alls, med de låga priser som tycks funka där. Här isthlm där jag finns, är det iallafall normala priser.

Fråga: ska du överraska henne med buketten?

Det är som sagt mycket och pilligt jobb med den där sorten, men det är ballt också...

• Herr Hedlund

nej tror inte jag vågar överraska henne, hon måste nog få tycka och tänka... Super mycket tack för att du kom och berättade kring priser och så vidare!

• passionsblomman

Hihihihi!
    Jo, det är oftast så...
    Jag tycker det är så himla fint bara, de gånger som paren håller fast vid det där att buketten ska vara en gåva från mannen, och det är verkligen sällyntkan jag säga.

Fråga på du bara om det är ngt jag kan hjälpa till med så gör jag gärna det.

Det FINNS hjärtformade oasishandtag också, och då bygger man formen med hela rosor, tätt tillsammans. Det tar inte lika lång tid, men kräver rätt många rosor å andra sidan.

Herr Hedlund skrev 2009-06-04 19:59:02 följande:

nej tror inte jag vågar överraska henne, hon måste nog få tycka och tänka... Super mycket tack för att du kom och berättade kring priser och så vidare!
  • Herr Hedlund

kanske ska fundera lite och kolla om det okej att göra så... hon litar nog på mig, känner ju henne rättså väl.. Super tack!

• passionsblomman

Ja, gör det, luska lite med henne om lite beskrivande ord (romantisk, elegent, busig, stram, osv) och så färger . Det verkar ju vara poppis med rött och hjärtan..

Herr Hedlund skrev 2009-06-04 20:49:22 följande:

kanske ska fundera lite och kolla om det okej att göra så... hon litar nog på mig, känner ju henne rättså väl.. Super tack!
Svar på tråden Vad kostar brudbuketten?