• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • Veronicamy

Kathiz... välkommen hit ... :) DU har ju kommit längre än mig, jag ska iväg imorgon och se på festlokal och vigsel plats o så! *håller tummarna* =)

• dittdatten

Vi ska också gifta oss i maj 2010! Har precis bokat kyrka och fetslokal och det känns jättebra! Börjar så smått fundera på färger,klänning,inbjudningkort osv...När skickar ni era kort? Ska nån skicka "save the date" kort?

• Veronicamy

dittdatten... va kul! jag letar än ;)
    ja tror ja kommer skicka mina i december/januari... vet inte hur tidigt man kan skicka dem
    Nej jag ska inte skicka save the date kort, har inte riktigt fattat meningen med det heheh ... ska du? förklara gärna va det innebär så ja inte missar nåt.. =)

• dittdatten

Det är väl mest för gäster som kanske bor långt bort och som man vet har svårt att komma. Känns lite onödigt dock så vi hoppar nog det...
    Kanske kan skicka inbjudningarna som årets julkort? ;) Lite slå 2 flugor i en smäll!
    Har ni berättat för folk att ni ska gifta er? En del av mina vänner som gift sig har inget sagt och så dimper en inbjudan ner. Men vi kan inte hålla oss så länge,har redan börjat läcka lite ;)

• CiaLovesAndreas

dittdatten,
    Jag har också tänkt tanken att skicka inbjudan istället för traditionella julkort

Vi har berättat för de närmaste, de som behöver veta
    Dock är jag lite mer tyst om hur våra planer fortskrider till mina föräldrar medans sambon involverar sina.
    Jag pratar med tärnan istället, känns som att det är viktigare att hon får veta saker

• Martinaa
    CiaLovesAndreas skrev 2009-07-15 11:46:18 följande:
    Åh förlåt, det behöver du inte göra.Men känns det rätt och man känner att man kan/vill lägga pengarna på det så varför inte slå till?
    Shit, här är man borta från datorn EN dag och här hinner hända massor! :P

Cia:
    Inget att be om ursäkt för! :) Vi ville bara hålla det lite lågt tills det är klart att vi tar det stället!

Veronicamy:
    Det är inte så att jag skäms på något sätt, det var snarare om det var värt pengarna för en timmes vigsel. Hyran för kapellet är *håll i hatten* 10 000 kronor...

Då ska vi se. Trots denna hyra har vi nu bestämt oss att välja det här stället, nämligen Torpa Stenhus utanför Dannike. Vad gör man inte för att få en lite speciell bröllopsdag? Så nu är det klart, 15 maj ringer klockorna för oss! :D
  • CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Vad härligt att det nu är bokat för er

Vi har prelbokat lokalen, så nu är det kyrkan vi väntar klartecken från. Vill veta NU!!!

• Martinaa

Ååh att vänta är ju såååå jobbigt! Man känner sig som ett barn som väntar på tomten

Jag håller tummarna att ni får den kyrka ni vill ha i alla fall!

• CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Ja, speciellt nu när de hade noll koll på läget. Hade ju varit bokat igår annars.
    Jaja, har vi inte hört nåt denna vecka så ringer jag på måndag.

Tack för att du håller tummarna.

Lite OT: usch vad tråkigt det är att stryka!

• CiaLovesAndreas

Åhhhh, nu är kyrkan bokad!!! Weeee

Svar på tråden MAJ 2010