• Floff

Bröllopsbingo i festhäftet - hur gör vi med pennor?

Vi har som sagt bingo i vårt festhäfte, men jag vet bara inte hur jag ska göra med pennor till det.. Vill helst inte ställa pennor i behållare på borden eftersom det skulle förstöra den fina dukningen.. Har funderat på om man kan tejpa in en liten penna i varje häfte, men då måste ju pennan vara ganska smal..

Någon som har några tips?

• Svar på tråden Bröllopsbingo i festhäftet - hur gör vi med pennor?
  • Engla2006

vilken rolig ide, hur ska ni göra då?

• Chrisse och Jonas

Jag har sett en tjej här inne som på deras festprogram hade hängt en sådan liten penna från Ikea i ett litet band på framsidan.. sen innuti hade hon tackat Ikea för pennorna.. så de hade säkert fått dem av dem. Kanske ett tips..

• Floff

Hmm.. hur hade hon hängt fast dem?

Chrisse och Jonas skrev 2009-06-03 10:53:24 följande:

Jag har sett en tjej här inne som på deras festprogram hade hängt en sådan liten penna från Ikea i ett litet band på framsidan.. sen innuti hade hon tackat Ikea för pennorna.. så de hade säkert fått dem av dem. Kanske ett tips..
  • Chrisse och Jonas

Tittar på bilden jag har och det ser nästan ut som om hon har ett siden band som går igenom på första sidan och så har hon knutit det runt pennan med en rosett.. svårt att förklara, hoppas du förstår vad jag menar.

Floff skrev 2009-06-03 11:01:19 följande:
    Hmm.. hur hade hon hängt fast dem?Chrisse och Jonas skrev 2009-06-03 10:53:24 följande:
  • Floff

Hmm det låter fint man ganska komplicerat!

Funderar på om man kanske ska tejpa fast dem på placeringskorten på något sätt.. Det är sånna där placeringskort som är som ett uppochnervänt V, tänkte om man kunde sätta fast pennan på insidan kanske.. Men då måste vi göra ett litet besök på IKEA

• DanKat

Vi har köpt vanliga blyertspennor som vi ska klä in med samma papper som finns på både inbjudningskorten och på festhäftenas framsida. Då känns det inte som att det förstör så mycket i dukningen Det blir nog pilligt att limma men det kommer bli ovanligt fina blyertspennor

• Mamli

hur går bröllopsbingo till? lät roligt att ha som utfyllnad.

• MulleNuh

tejpa fast en penna under bordet vid varje stol!

• nu gifter vi oss

Chrisse och Jonas skrev 2009-06-03 10:53:24 följande:

Fått och fått.... Ikea har ju behållare fulla av de här små blyertspennorna stånde här och där i hela varuhuset, så det är väl bara att plocka på sig om man törs vara lite fräck. Om det nu är såna blyertspennor du menar.
  • Fru Cinderella

Annars kanske man kan gömma dom lite snyggt under tallriken?!

Vi hade bröllopsbingo och la dem bara bredvid besticken.

• lecaroline

Ha sådan de har på Ikea.. De skulle kunna tryckas in i servetten om den är rullad..

Svar på tråden Bröllopsbingo i festhäftet - hur gör vi med pennor?