• MondayGirl

    När syns gravidmagen?!

    Jag undrar... när börjar magen synas vid en graviditet?!

    Vi ska gifta oss i slutet på maj 2010 och vi funderar på att sluta skydda oss i början på 2010.
    OM jag skulle bli gravid ganska snabbt, typ januari februari, hur stor kommer magen vara i slutet maj då?!

    Om vi tänker oss att det bara är en bebis som flyttar in, om det skulle flytta in två bebisar förstår jag ju att det kan gå snabbt =)

    Förstår ju att det är väldigt indivduellt, men på ett ungefär.
    När började den synas på er?!

  • Svar på tråden När syns gravidmagen?!
  • MondayGirl

    Jag tror inte att jag skulle ha något emot att vara i början av graviditeten när jag gifter mig.
    Är ju lite dumt om jag mår illa förstås.

    Lite större bröst vore kanske trevligt =) haha.

  • johanna anders
    MondayGirl skrev 2009-06-03 11:24:52 följande:
    Jag tror inte att jag skulle ha något emot att vara i början av graviditeten när jag gifter mig.Är ju lite dumt om jag mår illa förstås.Lite större bröst vore kanske trevligt =) haha.
    Å andra sidan så kommer brösten ungefär vara dubbelt så stora i 3- 4e månaden så om du skulle ha lite mage så jämnar det ju ut sig =)
    Verkar vara olika det där med magstorleken ser jag här men ett foster på 14 veckor väger ju bara ca 25 gram och 16 veckor väger ju ca 80 gram så det är ju inte en fotbolls mage vi pratar om, om man inte svullar gräddtårtor förstås =) Jag var pinnsmal innan mina och det syntes inte förrän halvtid. Sedan gick det utför med 20 kg upp de sista 4 månaderna... (tuuungt)
  • MulleNuh

    Med min första syntes det runt vecka 15-18 kanske. Med andra hade jag stor mage på engång. Man sväller ju himla mycket snabbare med andra.. (oftast)

  • Sonja68

    Jo, min började synas i 4:e eller 5:e månaden. Men midjemåttet hade ju ökat innan dess, he-he.
    Det var med första.
    Med andra tror jag det syntes redan i 3:e månaden om inte tidigare.

  • MulleNuh

    men fy.. Jag fick ha mammabyxor i vecka 7 med andra minns jag nu..

  • Ore
    HurraViSkaGiftaOss skrev 2009-06-03 11:12:26 följande:
    Jag skulle inte gifta mig gravid.
    Jag håller med. Man får ju välja helt själv, men jag skulle inte velat gifta mig när jag mådde som mest illa och var som tröttast (vecka 7-13 ungefär).

    Har nog också alltid haft tanken att fira ordentligt under bröllopet, med allt vad det innebär. Studsa runt på dansgolvet, skåla i champagne och allt sådant. Även efter att illamåendet har gått över så har jag tyckt att det periodvis "drar" mycket i magen, med hyfsat starka smärtor. Så pass att jag helst vill ligga ner i alla fall, kanske inte så jätteskoj heller.

    Om jag har fått något större bröst så är det ganska marginellt, det jag märker är att mina vanliga BH:ar sitter litet tight, men inte tillräckligt för att jag inte ska kunna ha dem.
  • MondayGirl

    Oj, det verkar verkligen vara olika =)

    Det vore ju lite mysigt om bebisen fick "vara med" på bröllopet.
    Jag skulle absolut inte ha några problem med att inte dricka i alla fall =)

    Får prata lite med min blivande.
    Vet ju inte ens om vi kan få barn, har ju inte försökt...

  • MulleNuh

    Just att man kan ju bli SÅÅÅÅ sjuk och spy varannan sekund. Det är en rejäl chansning.
    Så ta er en stark funderade..


    MondayGirl skrev 2009-06-03 12:57:16 följande:
    Oj, det verkar verkligen vara olika =)Det vore ju lite mysigt om bebisen fick "vara med" på bröllopet.Jag skulle absolut inte ha några problem med att inte dricka i alla fall =)Får prata lite med min blivande. Vet ju inte ens om vi kan få barn, har ju inte försökt...
  • Vid havet

    Ja det är min invändning också. Att man inte kan dricka alkohol känns inte så farligt men just att man verkligen må pyton och ha en massa besvär som man inte hade en aning om. Så jag skulle inte planera för att vara gravid då eller medvetet riskera det.

    Varför inte vänta tills bröllopsnatten med att skippa skyddet? Det är romantiskt tycker jag


    MulleNuh skrev 2009-06-03 13:38:07 följande:
    Just att man kan ju bli SÅÅÅÅ sjuk och spy varannan sekund. Det är en rejäl chansning.Så ta er en stark funderade..
  • Aleta

    På mig syntes det direkt, helt enkelt för att magen svullnade upp. Jag var varken smal eller tjock innan.
    Dessutom mådde jag illa ända till sjätte månaden, då gick det äntligen över...bara för att återkomma i sjunde månaden och vara resten av graviditeten.
    Jag hade inte orkat med ett eget bröllop och ha roligt tyvärr.

    Det är omöjligt att säga i förväg hur man kommer att må. Kolla med din mamma hur hon mådde med dig och din blivandes mamma hur hon mådde.

    Min mamma mådde illa med mig - jag mådde också illa.
    Min svärmor fick bautastora bebisar - det fick jag också.
    Det sämsta av båda världar m a o.

    Andra verkar ju knappt märka att de är gravida alls, har du tur så är du sådan.

  • MondayGirl

    Vid havet skrev 2009-06-03 13:46:12 följande:


    Ja det är min invändning också. Att man inte kan dricka alkohol känns inte så farligt men just att man verkligen må pyton och ha en massa besvär som man inte hade en aning om. Så jag skulle inte planera för att vara gravid då eller medvetet riskera det.Varför inte vänta tills bröllopsnatten med att skippa skyddet? Det är romantiskt tycker jag.
    Jag tycker också att det är romantiskt, vi har faktiskt redan funderat på det =)
  • MondayGirl

    novia72 skrev 2009-06-03 14:31:05 följande:


    Som förstföderska kan det ju dröja ett tag.... men efter v 14 ...brukar de flesta börja undra!!!
    Oki =)
Svar på tråden När syns gravidmagen?!