• Sobeit

    Någon mer i Uppsala som ska gifta sig i juli?

    Här är en till Uppsalabrud som ska vigas med sambon den 11/7. Knappt 3 veckor kvar. hihi

  • Sobeit

    Nä, jag är inte nervös. Däremot är jag otroligt förväntansfull. Vi har planerat o fixat sedan augusti förra året så det tror jag gör mig lugnare.

    Vi kommer oxå att åka på en "bröllopsresa", men vi tar med alla tre barnen. Jag och mannen tar en kryssningstur istället på tu man hand.

  • Sobeit

    Jo, det är min alldeles underbara brudklänning. Köpte den via Tradera och fick den uppsydd efter mina dåvarande mått. Den är nu hos sömmerskan för jag har loosat ca 8 kg sedan dess så den satt knappt uppe längre. hihi

    Vi blev inte sååå många. 53 vuxna och 15 barn.

  • Sobeit
    Fluffytush skrev 2009-06-23 11:51:29 följande:
    Oj 8 kg inte dåligt det =) Jag tog typ bort någon cm i min klänning just för att jag inte för så länge sen fött barn och ska försöka få bort det sista nu =) Just den där klänningen har jag kollat på eller kanske inte just den men en liknande. Men nu slutar det med en annan =) Men 53 vuxna och 15 barn är ganska mycket. Vårat är just för familjen nu och det blir kanske runt 15. Nu blev det en hotellnatt för oss i alla fall så lite smekmånad fick vi =) Vart ska ni åka?
    Vi har en stor släkt och vänner från hela avlånga landet. =)

    Vi kommer oxå att ha en hotellnatt just för att vi har gäster som sover över hemma hos oss. Och det blir liksom inte så festligt med bröllopsnatten hemam då. =)
  • Sobeit
    Fluffytush skrev 2009-06-24 07:45:50 följande:
    Nej men det förstår jag =) Har ni pratat med prästen än? Våran har inte hört av sig än och det är knappt en månad kvar.
    Vi kommer att vigas av en pensionerad präst som bor i vår bostadsrättsförening. Så vi har redan haft 2 träffar med honom. Vigselprogrammet är klart och så ska vi ha en träning i kyrkan den 4/7. Förhoppningsvis kommer även kantorn dit då så barnen blirmed på exakt hur det kommer att låta och så. =)
  • Sobeit

    Vi ska träna eftersom barnen ska var anäbbar och de är 6 år, 5 år och 13 månader. =)

    Annars brukar man inte träna direkt.


    Fluffytush skrev 2009-06-24 12:50:31 följande:
    Oj ska man ha träning innan? Det visste jag inte om.
  • Sobeit

    Jag såg din fråga i en annan tråd så jag rekommenderade en bra butik inne i Uppsala.


    Fluffytush skrev 2009-06-24 14:27:04 följande:
    Aha okej =) Puh annars ligger vi sent efter =) Jag fick min klänning idag. Dock var den lite för liten så nu är det ut och leta hålla in byxor =)
  • Sobeit

    Vivi och Wiktoria. Sedan kan du även åka till Twilfit i Gränby centrum för en regerätt gördel. Håller in från nedre revbenen och över höftkammen. Om dina centimetrar härrör till graviditeter så brukar det inte var anågra problem att trolla bort dem med en gördel. =)

  • Sobeit

    Kommer du ihåg vilket märke det var på gördeln? Var det hylsor fram som man knäppte eller mer som en trosa som man drog på sig?


    Fluffytush skrev 2009-06-24 20:23:11 följande:
    Jag köpte som sagt en gördel. Men det funkar fortfarande inte. Usch så 4 cm måste bort. Annars får jag försöka lägga dit lite tyg. Undrar hur mycket det kan kosta. Bara en månad kvar liksom så det börjar bli lite panik.
  • Sobeit

    Du kanske skulle prova en helkorsett. Jag köpte en sån i butiken jag rekommenderade och den gjorde under med min mammakropp. =)


    Fluffytush skrev 2009-06-25 11:03:51 följande:
    Hylsor =)
Svar på tråden Någon mer i Uppsala som ska gifta sig i juli?