Inlägg från: kullaberg |Visa alla inlägg
  • kullaberg

JULI - 2010 del2

Grattis Mrs Opp till församlingshemmet också! Gud vad skönt! Ja, det är verkligen en härlig känsla!! Löööv it!

Idag är jag på så sjukt bra humör, kan det bero på att solen skiner och att det snart är semester Bröllopsplaneringen går också enligt planerna, även om jag har en miljard idéer, och jag har beslutsångest som heter duga... hihi Tur man har gott om tid på sig att och att man börjat i tid

idajohanna, ja, nordvästra skåne är underbart! Själv bor jag dock inte där uppe (just nu ), bor utanför Malmö, men Brunnby kyrka har alltid varit drömkyrkan för mig.

• kullaberg
    källerudd skrev 2009-06-24 18:13:39 följande:
    Känner mig så glad, för hon blev verkligen glad för min skull =)Dock blev det bakslag på panduro, men får väl fundera vidare på hur inbjudan skall se ut
    Vad skönt att du kan ha någon att prata med och att hon blev glad för er skull!

Vad för bakslag blev det på Panduro? Om det gäller papper eller dylikt så sa min m2b till mig att jag skulle kolla bokhandlarna också för de har papper. Där köpte han nämligen papper när han tillverkade sin egengjorda ask han hade när han friade till mig Så jag ska göra det idag tänkte jag. Sen säger han; Kan vi inte köpa papper snart så vi kan börja pyssla! Hur söt är han?
  • kullaberg

Måste tärnklänningarna matcha färgtemat? För min del tycker inte jag att det behövs. Vi har limegrönt, vitt och ljuslila som färgtema. Min tärna kan tänka sig ha en lila klänning men inte ljuslila. För min del får hon ha vilken färg hon vill.

Kör på det som känns rätt för er tycker jag!

Men jag håller med, det är inte lätt att bestämma sig...

• kullaberg
    källerudd skrev 2009-06-25 09:00:16 följande:
    hmm panduro har ju liksom lite av allt så det man verkligen behöver finns inte :)El så får jag tänka om angående inbjudningskorten..hmm såå svårt Tur man är ute i god tid =)
    Precis.. Var på Panduro där jag hittade det mesta utom rätt färg på det ena satinsnöret vi tänkte ha. Men som tur är bor jag i Malmö, så jag kunde gå in på Matton, där jag hittade exakt rätt nyans! Men idag ska jag kolla efter stora vita papper. Panduros var inte så roliga tyckte jag.

Jo, det är tur man är ute i god tid, så hinner man ändra sig om det skulle vara så
  • kullaberg

Japp, Matton är en kedja. Tror att den finns på fler ställen.
    Kolla här för mer info:
    www.mattonbutiken.se/

Ja, man har ju det bra när man bor i en storstad, man blir lite bortskämd. Jag jobbar mitt i smeten också så jag kan verkligen bara smita iväg och kolla på lite papper här, och lite annat där... Man har det bra på så sätt!

• kullaberg

Hej tjejer!

Vi var och tittade på en annan lokal i lördags, och nu har vi svårt att bestämma oss. Båda är jättefina, kostar ungefär lika mycket. Men den ena verkar ha lite mer erfarenhet av det hela och utsikten där är helt fantastisk. Den andra är dock lite billigare att bo på för våra gäster (båda ställen är hotell och vi tänkte erbjuda våra gäster att bo där och så har vi presentöppning på söndag förmiddag). Nu kan vi tyvärr inte betala boendet för våra gäster så de får betala själv om de vill stanna över. Dom måste dock inte bo på detta hotell utan kan välja billigare Bed&Breakfast i närheten om de önskar. Men så klart vill vi att så många som möjligt ska kunna sova på det hotellet vi är på.

Så nu kan vi inte riktigt bestämma oss. Ska vi gå på det med fin utsikt som känns lite bättre, men "riskera" att en del av våra gäster väljer att sova på billigare alternativ.
    Eller ska vi ta det som kändes helt ok, där vi tror att fler kanske har råd att stanna över?
    Det skiljer sig ca 500 kr per natt i pris för ett dubbelrum mellan dessa två ställen.
    Vad hade ni gjort?

• kullaberg
    källerudd skrev 2009-06-29 13:02:51 följande:
    Oj det är ett svårt val, men tror ändå jag hade gått på det som kändes bra för er del. det är ju ändå eran dag...och bara för att ni tar det billigare alternativet är det ju ingen garanti att era gäster väljer att bok just där...eller hur?Men det är svårt jag håller med...Jag har oxå ett dilemma...jag är ju inne på att vi ska gifta oss den 28 juli nästa år (en onsdag), min sambo är väl lite emot det och tänker på att det kanske blir svårt för vissa gäster som ev skulle behöva ta ledigt två dagar eftersom de måste övernatta osv...pratade med mamma i helgen som oxå tyckte det vore dumt att gifta sig mitt i veckan..Nu är jag jätte osäker på hur vi ska göra, vill ju att så många som möjligt ska komma :S och om vi nu ska byta vilken helg ska vi då ta??? =(
    Ja, vi är inne på det som känns bäst för oss. Och som du säger, det finns inga garantier att de bor där även vid det billigare alternativet.

Hmm, det där med datum är svårt. Mitt i veckan är alltid klurigt, men samtidigt är det ju semestertider och skickar ni bara ut inbjudningar i tid så kan det ju bli att folk kan komma. Men om ni tar en helg, kan ni inte ta helgen efter då? Eller det funkar inte? Har du pratat med några av er gäster, hur känner dom? Eller ni håller det hemligt än så länge? Annars är det ju en bra indikation man kan få om man hör med några stycken vad de tycker om att komma mitt i veckan.
  • kullaberg
    idajohanna82 skrev 2009-06-29 22:06:33 följande:
    Får man fråga vilka två du velar mellan Kullaberg?
    Brunnbygård och Turisthotellet
    Vilket hade du valt av dessa?
  • kullaberg

Grattis på födelsedagen Sajberpillan!
    Och grattis till alla er som bokat kyrka Det är en så härlig känsla!

Idag var vi på Cervera och kollade om vi kunde hitta något att önska oss i present och vi hittade en fin servis, så det får det nog bli tror vi. Annars väntar vi också med mycket av planeringen till efter sommaren.

• kullaberg
    idajohanna82 skrev 2009-07-01 23:43:57 följande:
    (det funkar inte att svara på inlägg från min dator tydligen... Så jag får citera istället)Jag hade absolut valt turisthotellet!! Det ligger jättemysigt, stället är charmigt och Mölle är jättecharmigt (har dock ej varit inne på varken turisthotellet eller Brunnby gård...)Om gästerna inte vill betala de extra hundralapparna så finns ju billigare boende! Brunnby gård ligger vid vägen... är ett gammalt ålderdomshem mm... Men vet ej, det kanske är jättemysigt innuti? En fördel med Brunnby gård är ju att det ligger nära kyrkan... Inom häst-och-vagn-avstånd! Men jag hade ändå tagit Turisthotellet.
    Ja, vi är inne på det också Brunnbygård är dock mysigt inuti, festlokalen är i en gammal lada, med synliga träbjälkar mm men Turisthotellt känns ändå mer "vi", så det blir det nog. Vi väntar dock på lite svar angående en del detaljer innan vi bestämmer oss, men som sagt, det lutar åt det.
    "Problemet" med Turisthotellet är att alla rummen måste bokas, så om folk inte vill bo där, så åker vi ändå kostnaden för rummen... Men jag tror nog vi kan fylla hotellet, det är bara 14 rum, så det bör gå.

Nu åter till skuggan och en kall kaffelatte innan man smälter bort i värmen
Svar på tråden JULI - 2010 del2