• Malin och Joel

    Vilken är er kärlekslåt?

    Ja, som rubriken säger, vilken är er kärekslåt? Har ni någon?

    Vi har ingen egen låt så, men min absoluta favorit är "I say a little prayer for you" med Dionne Warwick. Den ska definitivt spelas på bröllopsfesten!

  • Svar på tråden Vilken är er kärlekslåt?
  • Sundance

    För oss är det From this moment on med Shania Twain, ledmotivet till Forrest Gump (första hånglet till den filmen ), och så gillar vi I will be right here waiting for you.

  • tossesnurr

    vi har tre som vi älskar













    den sista mad Katie Melua o Eva Cassidy spelade vi direkt efter vår borgliga vigsel när vi hade brudskål o mottog gratulationer o lyckönskningar.
    Soligaste sommardagen o alla nära o kära där. Minns tillbaka o ryser fram en liten liten tår...

  • Panzerfaust

    Det blev You'll never walk alone för oss men låt nummer två var Unchained melody.

  • 090827

    Vi har ingen direkt kärlekslåt, däremot så är min blivande en fan av skräckfilmer, så bland dom första kvällarna vi träffades så spelade han en instrumental jättefin låt för mig som jag fick rysningar av, visades sig senare att det var introlåten till filmen kanibal holocaust, men det är inget vi kommer att spela under vigselakten.

  • soffi73

    Ronan Keating, This I promise you. Jag älskar texten till den laten och det kommer ocksa bli var danslat pa bröllopet.

  • Hvidbrud

    Vår sång är Maria maria med santana... Det var den första låten vi dansade till när vi blev tillsammans... *drömmer mig tillbaks* Vi spelade den på bröllopet, men den hade ingen speciel placering. Vi dansade brudvals til "Wild is the wind" med Nina Simone. Så vacker!

  • Sotnos080906

    Råkade surfa förbi.
    det är ett bra tag sedan jag var inne på BT. O ca en månad firar vi vår ettåriga bröllopsdag. Det ska bli underbart!!!

    "Knocking on heavens door" med Guns and Roses
    "Angel" med Judas Priest
    "Nothing else matters" med Metallica

    De två första var under själva vigseln och den sista dansade vi "bröllopsvalsen" till.

  • J D
    vintage skrev 2009-07-29 21:15:30 följande:
    Vi väljer mellan "utan dina andetag" KENT och "perfect day" Lou Reed på själva vigseln.
    Vi hade A perfect day som reservalternativ, skulle ha den hundra ggr hellre än Utan dina andetag som var och varannan person har...
  • J D

    Och jag antar att våra låtar är följande:


    From now on, Marit Bergman- efter en lång första sommar med pendlingsförhållande.


    You take my breath away, The Knife- som jag ändrade min ringsignal till efter att jag träffade honom.


    Slide away, Oasis- som vi ska ha på vigseln


    You're the storm, Cardigans- som vi också ska ha på vigseln.


    Make it happen, Tough Alliance- för att vi alltid spelar den.


     

  • Fjällbruttan

    Jahaja... andra gången herrn får mig att gråta Unchained melody är ljuvlig!!


    Panzerfaust skrev 2009-07-30 10:42:21 följande:
    Det blev You'll never walk alone för oss men låt nummer två var Unchained melody.
  • Bridemma

    Våra låtar är framförallt: Om (niklas strömstedt, lite töntig...men vi hånglade första gången till den...) och massor av Kent-låtar som var själva orsaken till att vi blev vänner (och sedemera par...) . men till brölloper har vi inte valt någon kent låt just av den anledningen att alla verkar ha Intw utan dina andetag....Utan det blev Fields of barley/gold med Eva Cassidy och vår hångellåt Om.....

  • Panzerfaust
    Fjällbruttan skrev 2009-07-30 15:28:35 följande:
    Jahaja... andra gången herrn får mig att gråta Unchained melody är ljuvlig!!
    Andra? vad var första?

    Man hör den börja i slutet av vår dans:





    Har en bättre version där hela är med men den behåller jag för mig själv.
  • Picnick i det gröna

    Funnel of love är "vår" låt.

    Wanda jacksson




    Demented are go




    Inget sötsliskigt, men ändå beskriver det kärleken på ett bra sätt;)

    Inget bröllop på g än, men vi får väl se vad som kommer spelas då!

  • Nanne84

    Låten som alltid varit "våran" är Inspiration - Chicago (ska sjungas i kyrkan) och en som tillkommit nu på senare tid är AMAZED - Lonestar gör den från början men Bonnie Tyler har spelat in din också. Den ska också sjungas i kyrkan, jag får rysningar jag bara tänker på det!!

  • Fjällbruttan

     


    Panzerfaust skrev 2009-07-30 23:44:16 följande:
    Andra? vad var första?Man hör den börja i slutet av vår dans:www.youtube.com/watchHar en bättre version där hela är med men den behåller jag för mig själv.

    När du skrev ditt inlägg i en annan tråd om din underbara fru och hur lycklig du är
    Hon har tur som har dig, och du henner

Svar på tråden Vilken är er kärlekslåt?