• HannaEl

Fotograf Emma Sandström i Stockholm

Har suttit och letat efter en duktig bröllopsfotograf i Stockholm och ramlade in på Emma Sandströms hemsida (www.emmasandstrom.se). Finns det någon som har erfarenhet av henne eller har bokat henne?

• Svar på tråden Fotograf Emma Sandström i Stockholm
  • Blivande fru T

Jag och min M2B har bokat henne till vårt bröllop! En supertrevlig tjej som tar fantastiska bilder!

Jag kan verkligen rekomendera henne om du funderar på att boka henne.

• HannaEl

Blivande fru T:
    Va roligt att höra att du rekomenderar henne, känns jättebra!
    Fick precis ett mail från henne där hon skrev att hon jättegärna vill fota oss på vår stora dag! *lycklig*

• söstra mi

Vi har också bokat henne till vår vigsel i sommar. Har fått ett toppenpris, 1600:- för 1,5 tim porträttfoto innan vigsel! Vi får 10 redigerade bilder + alla bilder högupplösta på cd + 20 av vår favoritbild till tackkort. Tycker det känns riktigt prisvärt.

Fått se lite av hennes bilder och de är jättefina och ser proffsigt ut. Trevlig och enkel i sina mail (har inte träffat henne ännu, bara mailkontakt).

Känner mig jättenöjd att jag hittade henne.

• JohannaLund

Vi har också bokat henne för vår vigsel, ska träffa henne i mitten på juni för att prata igenom allt det praktiska. Jag har träffat henne en gång innan och hon är lika trevlig i verkligheten som hon är via mail och telefon.

Vi ska henne för porträtt och även under vigseln och fick ett pris på 4500, då får vi 60 stycken redigerade bilder, alla andra bilder oredigerade på CD, lite blandade förstoringar, samt 30 tackkortsbilder!

Känner mig precis som du Söstra mi så himla nöjd och glad för att jag hittade henne!

• HannaEl

Nu har jag träffat Emma och vilken underbar tjej! SÅ full av idéer och spännande tankar om vår fotografering!

Det känner verkligen toppen, kan varmt rekomendera henne till alla som inte hittat en fotograf!

• Holminlove

Vi också bokat henne för en heldag i mitten på september! Hon tar ju fantastiska bilder och har verkligen otroligt förmånliga priser! Dessutom blir det ännu billigare nu när hon har 10% rabatt på sina paket!

Dessutom har jag bokat in henne för min secret box fotografering! *spännande*

• Blivande mrs K

Jag har också bokat Emma! Hon verkar vara en super trevlig tjej!!
    Jag tror att vi kommer bli supernöjda!!

• söstra mi

Har träffat henne också nu och kan varmt rekommendera henne. Hoppas såklart att bilderna blir bra i slutändan, men det känns jättebra nu.

ser fram emot vår vigsel och fotografering

• Sesamy

Vi har inte bokat henne till vigseln - m2b ville inte ha några utomstående med då så vi får lita på duktiga vänner...

Däremot har vi bokat henne för att ta porträtt av oss tillsammans några veckor efter bröllopet. Känns jättebra! =)

• EmmaMaria81

Jag har bokat Emma för både vigsel och secret box! Ska fota secret boxen i mitten av julia, börjar faktiskit bli lite nervös. Men det känns som att jag är i goda händer!

• guldlockm

Någon som har gjort sexret box ännu med Emma och som kan berätta om det. Jag tycker det är lite tokigt eftersom hon inte har någon studio där man kan plåta, utan att man ska göra det hemma eller på hotell. Skulle vilja höra hur alla har löst detta?

• EmmaMaria81

Jag tror att det blir vanligare och vanligare att göra det på hotell! Jag ska plåta med Emma och hon har hyrt ett rum på Clarion Hotell.. Jag tror jag kommer känna mig mycket mer bekväm på ett hotell än i en studio.. Dessutom har man ju en säng på hotellet, vilket inte finns i en studio.. Jag har kollat på lite bilder på rummet vi har hyrt och det är ett fantastiskt rum med fönster från golv till tak, stor fin säng, ljusa väggar och jätte mycket ljus som kommer in i rummet!

• linvand

Är det någon som faktiskt har gjort mer än bara bokat henne? Som har sett något färdigt resultat ännu? Det låter ju jättebra att hon är trevlig och så men jag skulle vilja höra om någon är nöjd med bilderna i slutändan?

• EmmaMaria81

Jag bad om att få se tidigare bilder på bröllop som hon har fotat och de bilder hon skickade till mig tyckte jag var jättefina!

• JoPe2009
    linvand skrev 2009-06-23 17:12:03 följande:
    Är det någon som faktiskt har gjort mer än bara bokat henne? Som har sett något färdigt resultat ännu? Det låter ju jättebra att hon är trevlig och så men jag skulle vilja höra om någon är nöjd med bilderna i slutändan?
    Hon är ju ny, är bara 20 år och har bara fotograferat ett bröllop hittills enligt vad hon skriver på fotosidan i alla fall, så det finns väl inte så mycket resultat att titta på än antar jag. Här har hon lagt upp en bild www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/1740780.htm där hon skriver att det är en bild från hennes första bröllop.

En del av som har bokat henne redan kanske har gjort det utan att se några bröllopsbilder.
  • EmmaMaria81

När jag pratade med henne så frågade jag just hur många bröllop hon fotat tidigade, och då sa hon att detta var hennes första sommar som hon jobbade helt själv som bröllopsfotograf. Men hon nämnde även att hon tidigare år hade varit med andra fotografer på bröllop som andrafotograf/assistent.

Jag tycker inte det spelar så stor roll om hon är ung eller inte har fotat mycket bröllop innan, jag gillar hennes bilder och det är allt som behövs för att jag ska vara övertygad!

• JoPe2009

Man kan nog anta att hon läser den här tråden och inte gillade att det jag skrev i mitt förra inlägg blev offentligt här, för nu har hon redan tagit bort bilden jag länkade till! Det var för övrigt samma bild som ligger med i rullisten på hennes hemsida.

Hur som helst, jag har inte sagt att det är något fel att boka en nybörjare, alla gör ju som de vill, men jag tycker att man i så fall i alla fall ska veta om det och inte luras att tro att det är en erfaren person man anlitar.

Här finns hennes presentationssida på fotosidan för er som är intresserade, www.fotosidan.se/member/view.htm

• EmmaMaria81

Som jag förstod det har hon jobbar som fotograf i ett år och innan hon började med bröllopsfotografering har hon jobbat mycket med porträtt och eventjobb. Så helt oerfaren som fotograf är hon ju inte..

Men det ligger en bröllopsbild på Fotosidan i alla fall..

• EIZO

Alla har varit nya på jobbet någon gång eller hur

jag tycker on har för lite betalt för det hon gör
    men någon stans måste man ju börja

och ni måste kolla att hon har f-skattebevis annas kan det bli
    riktigt dyrt för alla som anlitar denna fotograf

Lycka till

• guldlockm

Alla är missnöjda över att alla fotografer är så dyra, här finns ett billigare alternativ, och då är det också fel. jag tycker det är coolt att en så ung tjej som Emma har startat upp sin egen business, klart att det är svårt att ta betalt när man är så ung, det behöver ju dock inte betyda att hon är mindre duktig.

Svar på tråden Fotograf Emma Sandström i Stockholm