• Igia

    September 2009 del 4

    Vi kommer förmodligen att köpa denna:

    www.adlibris.com/se/product.aspx


    MaLevi skrev 2009-08-07 07:56:27 följande:
    Någon som har en rolig idé på en bok som gästerna ska skriva i?Den idé jag har är att göra lite av "En vän" bok.De får rita porträtt eller välja att sätta in foto (som vi tar från festen). Sen får de svara på några frågor exHur känner ni brudparet?Berätta ett minne av bruden?Vad tror du att de gör om 10 år?Osv.Men hur kan jag göra detta? Vill ha en bok som håller att bläddra i och håller i många år. Så göra en själv blir svårt. Jag är inne på att skriva ut frågorna och klistra in i en köpt bok med hård rygg. Lite jobb men det är bästa lösning jag har hittills....
  • Igia

    Vad roligt att ni fått hippor tjejer!

    Själv har jag och sambon varit ute på sjön med min syter och hennes familj och min föräldrar hela helgen. Har bättrat på brännan ordentligt nu och inga ränder där det inte ska vara är det oxå

  • Igia

    Känner mig inte så stressad. Tycker vi ligger bra till. Ska träffa prästen och efter det ska vigselprogram göras, träffa konditorn och bestämma det sista med tårtan.
    Väntar på klänningen och provuppsättning. OSAt har gått ut så nu kan vi börja med bordsplacering och anmäla antal till catering och brunch. Annars är det mesta i hamn

  • Igia

    Det finns ju ställningar att köpa som inte är alltför dyra...
    Här tex: www.kakburken.se/index.php
    Har ngr fler länkar hemma tror jag om du vill ha...


    september2009bröllop skrev 2009-08-10 13:03:02 följande:
    jag va för sent ute med tårtan..... ok nu är det inte så farligt som det kanske låter men stans bästa bageri öppnade efter semester stängt idag och då fick jag veta att de redan hade två bokningar på bröllopstårtor den 5:e och de har bara två ställningar så nu letar jag efter ställen man kan hyra ställningar på för själva tårtorna va ju inget problem att få... löjligt problem men jag vill inte att gästerna ska tänka: åh vilket fint bröllop men tårtan den smakade för piiiiiiiiiiiiip.....
  • Igia

    Vilken kalender går ni efter? I min är det 38 dgr kvar till 19e sept...

  • Igia

    HAHAHA! Märkligt

    Kan de ha på brollopsbubblor.se ?


    september2009bröllop skrev 2009-08-11 20:33:54 följande:
    hahaha jag vet inte... jag hakade bara på och skrev dit mitt namn.. tänkte att helgerna inte vad medräknade men nu får jag inte ihop det iaf
  • Igia

    Nej, det hade de inte. Sökte på ris och fick bara upp en massa ordanzapåsar... Har sett att endel köper rispuffar från affären och har istället... Kan det vara nåt?

  • Igia

    Det ska ju inte vara det. Sne är det så att vissa påstår att vanligt ris inte heller är skadligt för fåglarna. Jag vet inte men många säger det. Varför kyrkor säger att man inte får ha vanligt ris beror på att man inte vill ha dit fåglar och råttor och att vaktmästaren får så mkt att sopa... Men jag vet inte exakt.

    Men det finns de som påstår att rispuffar är mkt vänligare mot deras mage...


    september2009bröllop skrev 2009-08-11 21:14:30 följande:
    hmm är inte det skadligt för fåglarna då?
  • Igia

    Nu känns det mkt lugnare igen

    Här går man och lallar på i all sköns ro och så kommer nån å säger att man gått miste om 10 dgr i planering


    carolaj83 skrev 2009-08-11 21:39:33 följande:
    5 sept-25 dagar kvar-TesshjärtaFred, CaSan, miamedknuff, september2009bröllop9 sept-29 dagar kvar-thildamy12 sept-32 dagar kvar-MyochErlend, gosbruden, ElinDLB19 sept-39 dagar kvar- Igia, Rebellen75, Arwent26 sept-46 dagar kvar-carolaj83, Trudilutt, alltidvi, deliriousnu kanske den stämmer bättre
  • Igia

    Kan man inte ge typ biobiljetter eller presentkort på tax ticnet... Vi kommer nog inte ge nåt spec så jag har oxå lite svårt att komma på.

  • Igia

    Blir så trött... ALlt har runnit på så bra. Har haft kontakt med en kör som ev ska sjunga under vigseln. De låtar vi hade var inget problem men hon kunde inte göra så mkt mer innan mitten på aug. Får ett mail idag om att de kanske inte hinner öva in låtarna till sept.... Hur kunde det ändra sig så?

    Hade kontakt med en annan kör oxå som skulle sjunga och det var så bra alltihop. Fick ett mail förra veckan om att de var ju på körresa då så då kunde de ju inte...

    Vad är det med mig och körer???

  • Igia

    mmm, hur ser de ut och var finns de så kan man leta efter de?


    TesshjärtaFred skrev 2009-08-12 16:09:44 följande:
    Nej, dumma, jag ser nu att länken inte funkar. Man kommer bara till deras hemsida.
  • Igia

    Personligen så tycker jag den högst upp till vänster.. Lite annorlunda men väldigt fin!


    TesshjärtaFred skrev 2009-08-12 16:33:36 följande:
    Om man går in på sidan och sen festväskor, så är det den längst till vänster på översta raden och den längst till höger på andra raden som jag funderar på.
  • Igia

    Precis. Tänkte på din klänning så den kommer bli kanon.
    Hur går det förresten med klänningen?


    TesshjärtaFred skrev 2009-08-12 16:47:57 följande:
    Jag jag håller med. Den andra är lite för tråkig, och jag kommer att ha en lite rockigare stil snarare än prinsessa så den kan nog bli fin till. Funderar på att beställa den. Man kan ju alltid skicka tillbaka om det inte funkar.
  • Igia

    Här går det trögt med sång under vigseln fortfarande. Men det löser sig. Sambon sa igår att han skulle forska lite i ämnet under dagen... Han har oxå varit lite så att jaja det löser sig, men mest för att han tyckt det varit så långt kvar. Men nu har han börjat beta av en massa saker så jag är nöjd.

    Trudilutt: Här fårgor oxå alla om hur det går och om allt är klart. Jag säger bara att jag inte vet för jag har aldrig gjort det här förut Vet inte vad som vi borde göra

    MEn jag börjar känna mig stressad lite omedvetet tror jag. Igår drömde jag om att klänningen kom och var helt fel och inte hade det sista lagret tyg över sig och den var röd...
    Inatt drömde jag om att jag skulle ha en solitärring och precis innan kyrkan så ramlade stenen bort... Ska inte ens ha en sån ring

    SÅ i mitt undermedvetna är jag nog stressad över bröllopsplanering men "låtsas" inte om den på dagen. Mkt märkligt...
    Känner att det är vissa saker som man bara vill ha klart NU!!!!

  • Igia

    Märkligt det där.. När man säger 19e sept så låter det som det är jättelångt kvar. September nu är det ju sommar...

  • Igia

    Oj, det var tydligt. Jag har ingen aning om tidschemat för middan för det lägger vi helt på vår toastmaster...

    Men jag kommer nog att börja redan kl 8 med hår och smink för att hinna äta lunch och klä på mig till vigsel kl 14.


    MyochErlend skrev 2009-08-14 03:19:14 följande:
    FÖRSTA TIDSUTKAST AV VÅR BRÖLLOPSDAG 12/9 (alt är ca tider)10.00: Frisör + sminkning14.00: Vigsel15.00:Roskastning, Puss på trappan15:15 Vi åker till Rottneros Park för fotografering15:45 Fotografering16:45 Vi gratuleras av gäster på väg in i spegelhallen17:00 Vi sätter oss och äter förätt17:15 Tal av mamma och pappa till My17:30 Tal av mamma och pappa till Erlend17:45 Varmrätt18:15 Erlends tal till My18:30 Mys tal till Erlend18:45 Dessert19:00 brudtärnans tal till My19:15 bestmannens tal till Erlend19:30 PAUSE20:30 Bröllopsvals20:50 Första inslag till kaffen (1 inslag = ca 10 min)21:30 Kaffe och tårtbuffè22.00 Kaffedelen med spex och tal fortsätter?.vad tror ni om det ?
  • Igia

    Cookie27: Min frisör sa att man måste räkna 4h för min frisyr, 1h för smink sen ska vi äta lunch och klä på oss. Då är vi klara 13, bara en timme kvar till vigsel och ska äta och klä på mig på den timmen.

    Sen blir det:
    1400 Vigsel
    1435 Gratulationer
    1500 Åka iväg för foto
    1520 Gäster anländer loklen
    1700 Vi anländer loklen
    1700 Brudskål och mingel
    1800 Middag
    Tårta
    Vals
    Fest

    Ska träffa cateringen v35 så då ska vi kolla lite mera tider som vi kan förmedla till toastmaster.

Svar på tråden September 2009 del 4