• Igia

September 2009 del 4

Hej!

Dax för en ny tråd. Tiden rullar på och tre månader till har gått. Snart är det bara tre månader kvar till er som är först ut

Här är den gamla : www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3304375.html

Våra datum:

TesshjärtaFred 5/9
    CaSan 5/9
    miamedknuff 5/9
    thildamy 9/9
    MyochErlend 12/9
    gosbruden 12/9
    ElinDLB 12/9
    Igia 19/9
    Rebellen75 19/9
    alltidvi 26/9
    Trudilutt 26/9
    Carolaj83 26/9
    September2009bröllop
    Stl48
    Cookie27
    Katarina1984

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 11:11
    Kommer ngr fler datum här:

September2009bröllop 5/9
    Stl48 19/9
    trallande jänta 19/9
    delirious 29/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 16:53

Cookie27 5/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-04 23:10
    Delirious 26/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-10 12:30
    Mirfak 19/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-21 17:30
    Kennethsdotter 19/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 10:57
    5 sept-25 dagar kvar-TesshjärtaFred, CaSan, miamedknuff, september2009bröllop, Ellani, Cookie27

9 sept-29 dagar kvar-thildamy

12 sept-32 dagar kvar-MyochErlend, gosbruden, ElinDLB

19 sept-39 dagar kvar- Igia, Rebellen75, Arwent, Mirfak, Kennethsdotter, trallande jänta, Stl 48

26 sept-46 dagar kvar-carolaj83, Trudilutt, alltidvi, delirious

• Svar på tråden September 2009 del 4
  • emertin
    ElinK skrev 2009-06-16 10:38:25 följande:
    Har det blivit så att dom nu förväntar sig en inbjudan?
    Jag vet inte för jag har inte hunnit prata med dom ännu, men jag hoppas verkligen inte det....
  • emertin
    Igia skrev 2009-06-16 13:04:52 följande:
    Vi tar oxå mat från en catering firma och personal där oxå. Blommor har jag fixat med floristen redan och jag har mest sagt form och färg sedan får hon sköta detaljerna. Blir en brud, två tärn och tre cousager... 1800 totalt så det kändes som ett bra pris med tanke på jobbet de lägger ner.Vi ska ha bröllopsmöte om en dryg vecka med våra värdpar och toastmaster. Tänkte dela ut en del jobb åt de då så vi slipper Hoppas på att vår toastmaster vill göra festprogrammet så vi slipper det. Annars är det mest lite praktiska detaljer som ska fixas till dagen och under dagen.
    Det lät som ett bra pris! Vilken florist är det du anlitar?
  • TesshjärtaFred

Angående blommor så ska jag ha champagnefärgade rosor (vendela) och murgröna. Bild finns i mitt galleri. Har inte fått pris än, återkommer när jag fått det.

• baralillajag

Hej alla septemberbrudar!!!

Det verkar som den 19/9 är ett populärt datum. Själv ska jag gifta mig den 26/9.. Lycka till alla!!!!

• delirious

vad trevligt, jag ska också gifta mig den 26/9 :)

baralillajag skrev 2009-06-17 07:24:33 följande:
    Hej alla septemberbrudar!!!Det verkar som den 19/9 är ett populärt datum. Själv ska jag gifta mig den 26/9.. Lycka till alla!!!!
  • Tindre

Ja va sjutton, jag kastar mig väl in här också.
    19/9 är även vårt datum, anledningen till att det blev just då var för att den fotograf som vi ställt in oss på bara kunde den dagen. Giftemål i södra dalarna med fest på närliggande myspys hotell som egentligen är liite för litet, men vi klämmer in oss och hoppas på det bästa. Ännu har bara en tackat nej och fem har inte svarat, osa i början av juli.

Jag har börjat fundera på vilka psalmer vi ska ha (för blivande skiter högaktningsfullt i det ) och är lite inne på "guds kärlek är" och en av 199 eller 201, men det är ju riktiga sommarsånger... är det någon av er som pratat med präst/kyrkomusiker om detta och kan råda mig om man "får" ha dem i september?

• emertin

Tindre - Det är ju prästen och organisten i varje kyrka som bestämmer men dom brukar inte vara så hårda. Tror att dom blir glada bara man kommer med lite vettiga förslag.

Jag tittar på dom psalmer som står som vigselpsalmer i psalmboken, men det finns inte så mycket att välja på tycker jag.

• emertin

Är det någon annan än jag som inte planerar att ha någon inhyrd fotograf?

• delirious

vi har inte tänkt det i alla fall...våran budget går till annat...Men vi vet inte hur vi ska lösa det än, för vi vill ju har foton på oss..Vi har själv en jättebra kamera, men det gäller ju att få någon hyfsad å fota oss då:)...Men OM det av någon anledning kommer finnas pengar över i potten, då blir det nog proffsfotograf...men som sagt troligtvis inte

emertin skrev 2009-06-17 10:32:59 följande:
    Är det någon annan än jag som inte planerar att ha någon inhyrd fotograf?
  • Tindre

Jo, vigselpsalmer finns det inte så många som jag fastnat för heller.. mest för att psalmerna faktiskt ska vara "allsång" men har man inte hört dem innan blir det ju bara ett mummel... Så hoppas att vi får köra med sådana som folk känner igen.

Vi föll pladask för Camilla som ska fota oss. Hon har en sån grym blick för detaljer och de jag har varit i kontakt med som har blivit fotade av henne säger att hon får folk att slappna av framför kameran. Något som kan behövas eftersom jag alltid får ett urfånigt "påklistrat" leende när jag fotas.

Vi har en kompis som är jätte duktig på att fotografera, men dels vill vi bjuda honom som gäst och dels vill vi inte "riskera" att bli besvikna på bilderna. Är det en kompis som fotograferat och resultatet inte blir som vi tänkt oss är det ju lite svårt att "skälla" på honom. Inte för att man får igen bilderna, men relationen kanske hade kunnat bli lite konstig... Så vi väljer att betala.

Svar på tråden September 2009 del 4