• Annamilla

Vigselprogram

Hej!

Jag har en fundering om vigselprogrammen! Hur ska jag formulera dem och i vilken ordning tar man vad?

Jag kommer att ha två näbbar, tre tärnor och så jag som kommer in med min man. Skriver man namnen på in- och utmarscherna? Hur skriver man gällande sångframträdnaden. Skriver man Sångframträdande av Anna Andersson eller skriver man även ner namnet på sången som skall framföras.
    Hälften av gästerna kommer från engelsktalande länder (Skottland och Australien) och de kan ingen svenska. Ska jag då enbart skriva dem på engelska eller på båda språken?
    Hur skulle ni lägga upp ett vigselprogram för borgerlig vigsel utomhus?
    Vi kommer sjunga två psalmer. Vigselförättaren kommer att hålla ett tal om kärlek. Solisterna kommer att framföra två sånger. En dikt kommer att läsas upp. Vid inmarschen spelas en melodi av Dan Bryant. Utgångsmarshen blir Highlands Cathedral.
    Tips någon?

• Svar på tråden Vigselprogram
  • tågjäntan

Det vanligaste är att man skriver ner ordningen på allt, om man ska texten på psalmer och fader vår/vår fader, när vigselordning är osv. På sista sidan så skriver man:
    Präst Kalle Karlsson
    Organist Sven Svensson
    Solo Lena Larsson
    Bibelläsning Sofia Nilsson
    Diktläsning Anders Andersson
    (Om man har solo. Och diktläsning och bibelläsning annan än prästen)

En del kanske har det i början, jag vet inte, de flesta jag har sett har det varit typ sist.
    EFter alla låtar, inklusive in och utgång, så brukar författare till melodi och text skreivas ner.

• Sarah1111

Hej; Jag har ocksa halften av mina gaster ifran USA, och de talar ingen svenska, sa jag har gjort tva vigsel program ( ett pa svenska och ett pa engelska). Sa har ser mitt ut ( delat pa mitten av en A 4 sida)

Bridal Processional
    (insert name)

Psalm
    (insert wording)

The Invocation

The Lord's Prayer

The Prayers

The Marriage Vows

Psalm
    (insert wording)

The Recessional
    (insert name)