• hettie

vilket namn på placeringskortet?

ska just börja skriva placeringskort, men vad ska jag skriva? Endast förnamn? Förnamn efternamn? Smeknamn? Hur har ni gjort? Skulle vilja skriva endast förnamn, men hur blir det då när det kommer två Maria, Peter et.c.?

• Svar på tråden vilket namn på placeringskortet?
  • MV85

Vi skriver för och efternamn då vi har flera med samma förnamn både bland vänner och familj.

• emelieochlinus

Vi skriver nog bara förnamn och lägger till första bokstaven i efternamnet där det finns "dubletter", men det är för att vi trol kommer skriva för hand, skriver man ut på datorn kan man ju lika gärna skriva ut hela namnet, då blir det ju inte så jobbigt. Fast det kanske blir lite "plottrigt" med både för och efternamn.

• hettie

jag skriver för hand på korten.... och de är inte så jättestora (modell som hängs på glasen). Det är just det jag är orolig över, att det blir oläsligt om jag skriver hela namnet, särskilt för de med dubbelnamn!

• hettie

Ska kanske ännu tillägga att jag tänker göra en bordsplaceringskarta där jag skriver ut hela namnet.

• Hemlig2009

Vi skrev förnamn och första bokstaven på efternamnet om det fanns fler. Kändes mer personligt med endast förnamn.

• MV85

Kanske ska påpeka att vi har förnamnet på en rad och efternamnet på raden under på framsidan på våra vigselprogram... Alltså inte små bordsplaceringskort...

• emelieochlinus

Då skulle jag absolut skriva bara förnamnet och första bokstaven i efternamnet om det finns fler med samma namn.

hettie skrev 2009-05-26 19:43:03 följande:
    jag skriver för hand på korten.... och de är inte så jättestora (modell som hängs på glasen). Det är just det jag är orolig över, att det blir oläsligt om jag skriver hela namnet, särskilt för de med dubbelnamn!
  • möklintabröllop

vi skriver för hand och förnamnet. Men på mitt kort står det Fru.....dvs mitt nya efternamn.

• agtiwi

Vi kommer skriva förnamn och efternamn för hand på båda sidor av kortet, detta för att om det mot all förmodan sitter någon okänd mitt emot så vet de namnet på den som sitter där.

• 3XT

Jag hade tänkt att vi skulle skriva förnamn och första bokstaven i efternamnet men vi har två + två personer som har samma förnamn och efternamn på samma bokstav.

Så det blir nog både förnamn och efternamn, men vi gör våra på datorn.

• Fenixx

vi kommer nog bara ha förnamn, känns mer personligt. sen på oss kommer det få stå bruden och brudgummen. inte varje dag man får titla sig med det.

dock har vi 2st som har samma för och efternamn. så får nog lägga dit första bokstaven i deras 2a namn efter.

• Chrisse och Jonas

Har de inga smeknamn du kan använda dig av?..

Fenixx skrev 2009-05-27 08:44:23 följande:
    vi kommer nog bara ha förnamn, känns mer personligt. sen på oss kommer det få stå bruden och brudgummen. inte varje dag man får titla sig med det.dock har vi 2st som har samma för och efternamn. så får nog lägga dit första bokstaven i deras 2a namn efter.
Svar på tråden vilket namn på placeringskortet?