• phialia

Grå klänning som gäst på bröllop??

Hej

Är så att jag ska på bröllop här i midsommar och letar som en galning efter en klänning.

Nu är min fråga till er experter. Om jag kan ha en grå klänning med tex ceriserosa sidenband i midjan?

www.asos.com/Asos/Asos-Parachute-Dress/Prod/pgeproduct.aspx&cid=5186&sh=0&pge=0&pgesize=200&sort=-1&clr=Pink

MVH//Phialia

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-24 14:53
    Ja det är den kläningen som kommer upp men i grått då. Den rosa är för ljus för mig då jag helt skulle försvinna i den färgen.

Tycker ni den är för kort? :( oj... nog för att jag inte vill ha den jättekort så tyckte jag den här var helt okej ändå.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-24 14:56
    Klädsel som de angett är valfri.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-24 15:14
    Det är ett kyrkobröllop. Men om vi bortser från längden. Tycker ni att man kan ha grå klänning med lite färgaccessoarer till?

Så har jag lite mera att gå på nu när jag letar outfit :)

• Svar på tråden Grå klänning som gäst på bröllop??
  • Nippran

Jag tycker att du kan ha det. Om det är ett kyrkbröllop så bör du även ha en sjal eller bolero att bära över axlarna.
    Sedan är det frågan om vilken klädkod de har angivit i inbjudan...

• passionsblomman

Om det är den rosa klänningen som kommer upp när man klickar på länken du menar, så tycker jag den är alldeles för kort på ett bröllop.

Årets mode verkar vara att gå iväg i linne...utan kjol eller byxor till

• MV85
    passionsblomman skrev 2009-05-24 14:44:03 följande:
    Om det är den rosa klänningen som kommer upp när man klickar på länken du menar, så tycker jag den är alldeles för kort på ett bröllop. Årets mode verkar vara att gå iväg i linne...utan kjol eller byxor till
    Det skriver jag under på!
  • Red Scarlet
    passionsblomman skrev 2009-05-24 14:44:03 följande:
    Om det är den rosa klänningen som kommer upp när man klickar på länken du menar, så tycker jag den är alldeles för kort på ett bröllop. Årets mode verkar vara att gå iväg i linne...utan kjol eller byxor till
    Jo jag håller också med om det. Den var väldigt fin och tror att färgen är ok för ett bröllop, men väldigt kort också. Kan fungera om det är ett borgligt bröllop utomhus (beror på klädkoden?) men inte i kyrkan.
  • Miss Biii

ja lite i kortaste laget kanske? men du känner ju brudparet... men det bästa är väl att fråga dem, om du är osäker...

• Red Scarlet

TS är det kyrklig vigsel eller utomhusbröllop?

• anne på grönkulla

Grått kan du ha - det man ska undvika är heltvitt som konkurrerar emd bruden eller sorgklädsel. Om just den klänningen däremot är lämplig på ett kyrkbröllop - ja det beror ju på. Jag skulle inte bära den men en ung tjej kanske kan det.

• Kajsalisan

Äger en klänning av samma längd och tänktvärt är att det är svårt att sitta och att böja sig i sådana. Annars var den väldigt fin. Men hör med brudparet om det nu ska vara i kyrkan.

• Hawaiiii

Grått får du självklart ha på bröllop. Bara helvitt och helsvart brukar vara fel.

• tonårsmorsa

Jag måste nog säga att jag inte bara har synpunkter på den klänningens längd, utan även överdel - den skyler ju knappt bröstvårtorna.

Färgvalet har jag annars inget att invända mot.

• passionsblomman

Ja, det också.

Det heter ju att man inte ska konkurrera med bruden. då kanse man ska tona ner hur mycket uppmärksamhet man drar till eget decolltage och egna ben.

Men grått, det är ju jättefint!

Kofta och leggings tycker jag behövs ifall klänningen ska komma ifråga, så kan du ju kasta av dig lite plagg framåt nattkröken

tonårsmorsa skrev 2009-05-24 17:21:59 följande:
    Jag måste nog säga att jag inte bara har synpunkter på den klänningens längd, utan även överdel - den skyler ju knappt bröstvårtorna. Färgvalet har jag annars inget att invända mot.
  • Taha

Grått funkar hur bra som helst.
    Själv tycker jag att klänningen är för kort före ett bröllop, men vi har angett klädsel mörk kostym. Det beror ju på vilken stil brudparet har. Du säger att de angett klädsel som valfritt så cocktail kanske funkar.

Däremot skulle jag inte anmärka om någon hade den på vårt bröllop bara för att jag inte valt så kort själv. Det viktigaste är att man är uppklädd och det tycker jag att din klänning uppfyller. Den är väldigt fin.

Svar på tråden Grå klänning som gäst på bröllop??