• Lovecats

Visa mig din "max 500 pix" bukett!

Som rubriken anger: Visa hur din brudbukett såg ut. Max 500:- får den ha kostat. Handtag och annat är inte så viktigt, jag tänker inte spara den. Vill bara ha något tjusigt till vigseln. Färg, blomval och form är det mest intressante

• Svar på tråden Visa mig din "max 500 pix" bukett!
  • Lovecats
    Celeste97 skrev 2009-05-24 16:35:41 följande:
    I mitt galleri finns en bukett för ca 350 kr."Rundbunden, ca 2 dm i diameter och lila" var floristens instruktioner.
    Tack!
  • Bluebride

jag ska ha liljekonvaljer, jag å tärnorna ska plocka varenda liljekonvalj i samhället så det blir en hel del.

• Lovecats

Liljekonvaljer är ljuvligt, men de är få i juli, tyvärr :-/

• målerskan

Jag ska ha buketten i mitt galleri, men med limegröna nejlikor istället för rosorna. 300 kr.

• Lovecats
    målerskan skrev 2009-06-02 13:22:55 följande:
    Jag ska ha buketten i mitt galleri, men med limegröna nejlikor istället för rosorna. 300 kr.
    Den var jättefin som den var, men jag kan tänka mig att den blir tjusig med limegröna nejlikor också
  • Skuggan

Vi har också en rätt begränsad budget på bröllopet men jag litar inte på mina binderi-kunskaper utan vill anlita en florist och beställa "över disk" för att kunna få en enkel bukett runt 500 kr där floristen väljer blommorna utifrån det som finns inne.

Nu sitter jag och klurar på färger till inbjudningskort, dekoration osv och tänker att blommorna får styra.

Finns det färger som är lättare att få ihop något snyggt av över disk så att säga. Bör vi gå mot tex rött och vitt för att det är vanliga färger eller vågar man chansa på tex creme, lime och rosa.

Självklart kan det alltid visa sig att någon färg inte finns just den dagen och det är ju en risk man får ta när man försöker hålla priset nere. Men genom att välja riktigt "vanliga" färger så kanske man kan minimera risken? Någon som har koll?

• Goldi

min bukett med rosor och nån orchide + 3 buketter till tärnorna och 2 som min m2b ska ha + bestman, 1800. Vet inte om det är dyrt.. Jag har min bukett i galleriet

• Miss Biii

Är det bara jag som inte får fram ditt galleri???

Goldi skrev 2009-06-17 08:46:50 följande:
    min bukett med rosor och nån orchide + 3 buketter till tärnorna och 2 som min m2b ska ha + bestman, 1800. Vet inte om det är dyrt.. Jag har min bukett i galleriet
  • Skuggan

Miss Biii skrev 2009-06-17 09:08:24 följande:

Är det bara jag som inte får fram ditt galleri???
    Inte jag heller.

För min del blir det inga orkidéer och jag är osäker på om rosor faller in inom budgeten. Men det kommer ju floristen få bedöma.
  • BM2009

Är det någon som vet vad en rund stavbukett med ca:15 nejlikor kostar?

Svar på tråden Visa mig din "max 500 pix" bukett!