• delirious

secret box

Jag funderar skarpt på att ge min m2b en secret box i morgon gåva. Men känner mig måttligt orolig för hur det ska gå...Blir nog i så fall att gå till en proffersionell fotograf...men tänk om man inte kan slappna av för 5 öre...då blir det ju inga bra kort. Och så har man kastat bort massa pengar :(
    Finns det någon med erfarenhet av secret box, som fotograferat sig hos ett proffs??? Hur gick det för er??

• Svar på tråden secret box
  • JustMeAndMyLove

Jag tror det viktigaste är att hitta en fotograf man trivs bra med. Och att träffa dem innan så du kan ta upp just de frågor du har!
    Och kolla på deras referensbilder på deras sidor så du får den stil du är ute efter.

En bra fotograf vet hur man får folk avslappnande, de flesta håller på så länge det behövs tills de vet att de har bra kort! Annars är de inte särskillt proffesionella

delirious skrev 2009-05-22 19:15:26 följande:
    Jag funderar skarpt på att ge min m2b en secret box i morgon gåva. Men känner mig måttligt orolig för hur det ska gå...Blir nog i så fall att gå till en proffersionell fotograf...men tänk om man inte kan slappna av för 5 öre...då blir det ju inga bra kort. Och så har man kastat bort massa pengar :(Finns det någon med erfarenhet av secret box, som fotograferat sig hos ett proffs??? Hur gick det för er??
  • Red Scarlet

Jag har precis fotat mig och jag kan säga att jag hade nog de sämsta förutsättningarna för att få avslappnade kort hahah.. var utomhus och det gick folk 20meter från där vi fotade lite då och då.. men fotografen var väldigt duktig och korten blev superfina! (vill inte lägga upp några som visar ansiktet men har lite anonyma kort under starka bilder i mitt galleri)

Fotografen fotade maaassa kort, tog bort alla dåliga direkt och sparade de som var bra(det går kanske ETT bra kort på 3-10dåliga för det mesta). Totalt fick jag 80st 'bra' kort att välja bland, och de var faktiskt helt ok allihopa. Sedan skulle jag välja 15st av dessa, det var inte det lättaste kan jag säga Men det ökar ju chansen för att det ska finnas kort som DU blir nöjd med också.

Jag tycker det är värt att betala lite mer för en riktigt duktig fotograf, korten såg superbra ut direkt i kameran när hon fotade och visade mig, sedan är hon duktig på efterarbetning också så att småsaker som störde gick att trolla bort.

• JustMeAndMyLove

Får mn fråga om du bor nära Gävleområdet och i sånna fall vilken fotograf du använde? :)

Utomhus föresten? :O
    Var då? Eller asså i en skog eller så? Modigt må jag säga!!

Red Scarlet skrev 2009-05-22 19:55:32 följande:

Jag har precis fotat mig och jag kan säga att jag hade nog de sämsta förutsättningarna för att få avslappnade kort hahah.. var utomhus och det gick folk 20meter från där vi fotade lite då och då.. men fotografen var väldigt duktig och korten blev superfina! (vill inte lägga upp några som visar ansiktet men har lite anonyma kort under starka bilder i mitt galleri)Fotografen fotade maaassa kort, tog bort alla dåliga direkt och sparade de som var bra(det går kanske ETT bra kort på 3-10dåliga för det mesta). Totalt fick jag 80st 'bra' kort att välja bland, och de var faktiskt helt ok allihopa. Sedan skulle jag välja 15st av dessa, det var inte det lättaste kan jag säga Men det ökar ju chansen för att det ska finnas kort som DU blir nöjd med också. Jag tycker det är värt att betala lite mer för en riktigt duktig fotograf, korten såg superbra ut direkt i kameran när hon fotade och visade mig, sedan är hon duktig på efterarbetning också så att småsaker som störde gick att trolla bort.
  • Red Scarlet
    JustMeAndMyLove skrev 2009-05-22 19:58:12 följande:
    Får mn fråga om du bor nära Gävleområdet och i sånna fall vilken fotograf du använde? :)Utomhus föresten? :OVar då? Eller asså i en skog eller så? Modigt må jag säga!!Red Scarlet skrev 2009-05-22 19:55:32 följande:
    Nej jag bor tyvärr inte nära Gävle, bor i Stockholm och det är www.lindisima.se som tagit korten. Japp vi var utomhus, i Hagaparken i sthlm (dit Vickan ska flytta eller..?), nära klippor, gräs/skogsdungar och ruiner. Det gick tyska turister, småbarnsfamiljer och andra picknick- och soldyrkande dumbommar där ganska ofta.. det roligaste var ju när ett yngre killgäng kom gående en bit bort och bara stannade till och gapade.. lite jobbigt faktiskt. Jag är ganska blyg av mig men jag kan ju säga som så att jag fick faktiskt lite självförtroende av det iaf..haha..
  • JustMeAndMyLove

Wow, fan va impad jag blir!'Häftit :)
    Ja men inte är Stockholm så långt bort!

Red Scarlet skrev 2009-05-22 20:01:38 följande:

Nej jag bor tyvärr inte nära Gävle, bor i Stockholm och det är www.lindisima.se som tagit korten. Japp vi var utomhus, i Hagaparken i sthlm (dit Vickan ska flytta eller..?), nära klippor, gräs/skogsdungar och ruiner. Det gick tyska turister, småbarnsfamiljer och andra picknick- och soldyrkande dumbommar där ganska ofta.. det roligaste var ju när ett yngre killgäng kom gående en bit bort och bara stannade till och gapade.. lite jobbigt faktiskt. Jag är ganska blyg av mig men jag kan ju säga som så att jag fick faktiskt lite självförtroende av det iaf..haha..
  • Red Scarlet
    JustMeAndMyLove skrev 2009-05-22 20:04:04 följande:
    Wow, fan va impad jag blir!'Häftit :)Ja men inte är Stockholm så långt bort!Red Scarlet skrev 2009-05-22 20:01:38 följande:
    Haha tycker du inte det då borde du anlita henne..jag tycker att hon är grym! Och hon är så kul för hon anpassar sig bra till det kunden vill ha...jag ville ju vara utomhus, inte fotas i 'klassisk' secretbox-utstyrsel (vita spetsunderkläder) men ville fortfarande att det skulle se coolt och vackert och inte porrigt ut, hon lyckades perfekt. Här kan du se massormassor som hon gör:
    www.fotograflindisima.blogspot.com
  • JustMeAndMyLove

Nej vad häftigt! Jag satt för några veckor sen och kollade på just hennes secretbox bilder och tänkte att det där var en fotograf jag skulle vilja gå hos men så glömde jag spara sidan som favorit!

Faith ;)

Red Scarlet skrev 2009-05-22 20:08:24 följande:

Haha tycker du inte det då borde du anlita henne..jag tycker att hon är grym! Och hon är så kul för hon anpassar sig bra till det kunden vill ha...jag ville ju vara utomhus, inte fotas i 'klassisk' secretbox-utstyrsel (vita spetsunderkläder) men ville fortfarande att det skulle se coolt och vackert och inte porrigt ut, hon lyckades perfekt. Här kan du se massormassor som hon gör:www.fotograflindisima.blogspot.com
  • Red Scarlet
    JustMeAndMyLove skrev 2009-05-22 20:13:29 följande:
    Nej vad häftigt! Jag satt för några veckor sen och kollade på just hennes secretbox bilder och tänkte att det där var en fotograf jag skulle vilja gå hos men så glömde jag spara sidan som favorit!Faith ;)Red Scarlet skrev 2009-05-22 20:08:24 följande:
    It's got to be your fate.. jag måste få se bilderna du ska ta sen, av dina planer (vad var det, boxningshandskar osv?) låter det som att de blir grymt heta!
  • JustMeAndMyLove

Hehe, precis! Vill göra nått som passar min stil ;)

Red Scarlet skrev 2009-05-22 20:23:11 följande:

It's got to be your fate.. jag måste få se bilderna du ska ta sen, av dina planer (vad var det, boxningshandskar osv?) låter det som att de blir grymt heta!
Svar på tråden secret box