• F A M E

Uppsalabrudar - del 4

Igia skrev 2009-06-09 22:32:56 följande:
    Är det någon här som har tips på ett tryckeri som man kan skicka in ett festprogram för tryck till?
    Vet att de finns ev något breddvid lena på taket, men om de är bara företags jobb dem gör vet jag icke. Våran granne jobbar där i alla fall, vi fick ett ex på deras festprogram som lite tips.
  • F A M E
    kaif skrev 2009-06-08 21:52:05 följande:
    just nu funderar jag på om jag ska ha handskar eller inte....
    De är ju en smaksak, du får prova dig fram, jag ska inte ha.
  • F A M E
    Hawaiiii skrev 2009-06-10 09:36:10 följande:
    Är det någon som känner till ett spa i uppsala-området som gör behandlingar för 2 personer samtidigt? Skulle vara skönt att gå tillsammans med mannen innan bröllopet och bli bortskämda :)
    kolla fyrishov dem kanske gör något sånt.
  • F A M E

AHHH vilka fina bilder, tur att vi strax är där. Ska bli så skönt, börjar bli lite trött på allt planering och oförstående föräldrar som inte fattar att vi behöver lite hjälp med barnvakt för att ro hem detta utan sönderstressad brudpar.

• F A M E
    Sobeit skrev 2009-06-11 13:19:53 följande:
    ha ha haJa, på den fronten har vi tur osm har mina föräldrar. Annars hade vi haft barnen med på bröllopsnatyten oxå. hihiSvärmor kommer att ha barnen typ tis/ons - fredag i veckan vi gifter oss, så det blir lite lugnare sista dagen iallafall. heheF A M E skrev 2009-06-11 13:04:37 följande:
    mina föräldrar tar barnen direkt efter bröllopet och åker hem med dem till sig, så får dem sova där tills lördags em. Så de är redan klart men jag vill gärna har lite hjälp innan så vi kan komma iväg till lokalen och prov duka. Har inte hunnit med de ännu pga av brist med barnvakt. Farmor/farfar funkar inte så bra för våra barn. Alla är inte så förtjusta i att vara där av vissa själ. Supertråkigt, men dom gör inget för att försöka stäva de heller. *suck* kan räckna på en hand hur många gånger dem är här spontant dvs utan för födelsedags firande.

Nej nu måste jag städa vidare, de är skolvslutning ikväll samt så jobbar jag hela denna helgen. Jobbar 2 dagar tills nästa vecka sen har jag SEMESTER.
  • F A M E
    Gizza skrev 2009-06-11 14:00:36 följande:
    Nån som varit i kontakt med Hammarskog för bröllopsfesten? Hur många gäster kan man vara?Är det taskigt att ha en fest så "lite utanför" stan när man har gäster som antagligen kommer behöva sova kvar inne i Uppsala?
    Tyvärr inte, nej de tycker jag inte att de är taskigt. Frågan är om man ev kan ordna ett buss så alla kan åka samtidigt. Tänkte på istället för en massa bilar överallt.
  • F A M E

Är så jäkla nyfiken på sambons frockcoat, som kommer till oss på Ons via fedex. Har betställt ifrån sutopia, mailade dem i morse. Undrarde mest bara hur de gick och när dom trodde den ev skulle komma.

Fick ett mail nu med spånr och den är på väg till oss nu.

Om den passar så är vi helt klara med alla kläder nu. Inte så mycket kvar att göra festprogramet i stor sett färdigt, lite info om några släktingar till sambo kvar som hans pappa ska fixa åt oss. Hoppas de inte tar allt för långtid bara. Sen måste jag hitta något snyggt papper att skriva ut dem i.

Vigselprogramet halvklart ska träffa prästen 1 juli, se om allt funkar i praktiken samt alla sånger osv. Sen kan vi skriva ut de också.

Bara bordsdukningen kvar som jag är så irriterad över att aldrig få komma iväg på att göra, någongång.

lite kvar att handla har jag men inte så där värst mycket är de. Spriten är nog den tyngsta posten kvar i så fall.

• F A M E

wiiiii nu har mina skor kommit, utan förvarning och dem sitter så jäkla bra denna gång. Är så nöjd med nu. För NU är jag helt färdig jag och barnen. Sambons kläder är också på ingång.

Nu hoppas jag bara på att grannen kan ev sy upp min festklänning då den är alldeles för lång för mig.

• F A M E

Jag har en sådan klänning du beskriver dock inte så långt släp. Har lagt in bilden i galleri om du vill se.

Iroc skrev 2009-06-18 09:15:56 följande:
    Sobeit: Den är underbar! Såg en annan med samma färger fast den var röd i rygg och släpet. Släpet var sjukt långt och den var grymt vacker. Bilden var tagen i en trappa så släpet låg nedför trappan. En sån ville jag ha fast då hade man fått hitta en trappa att stå i hela kvällen för att göra klänningen till rätta.... Hur kul skulle det vara då?
  • F A M E

Har precis kommit hem ifrån en tripp på ikea. Handlat alla glasen samt de sista av lakans besättningen nu. Sen tittade vi på en skjutdörrs garderob åt ena barnet, kommer att köpa en sådan i slutet av sept. För h*n är så i behov av en sådan, samt så skulle de vara skönt att slippa, massa leksaker på golvet.

Ska försöka komma iväg till lokaen ikväll för att göra slut dukningen på riktigt.

Svar på tråden Uppsalabrudar - del 4