• duochjag09

Ronnums herrgård eller Hotell Hehrne i Vänersborg?

Tittar på olika platser som man kan ha bröllopsmiddag plus bröllopsnatt på. Vi kommer inte bli många, max 10 st). Jag vill ha det mysigt och lite 'herrgårdsaktigt'. Ronnums herrgård verkar väldigt fint men lite dyrare (än hotell Hehrne). Hotell Hehrne verkar billigare men där finns det även spa. Bor i Skövde och vill inte åkalängre än till Vänersborg/Vargön. Någon som har varit på dessa platser och kan dela mig sig av vad de tyckte?

• Svar på tråden Ronnums herrgård eller Hotell Hehrne i Vänersborg?
  • Löjtnantshjärta

Jag hade absolut valt Ronnums Herrgård! Även om Hehrne utger sig för att ha ett SPA handlar det mer om ett par behandlingsrum och en badtunna ute. Ronnum kan förövrigt också erbjuda behandlingar.

Ronnum är ju en ändå en herrgård och jag tror att ni kommer att få det mycket mysigare där. Det är ju ett minne för livet ni ska ha!

Lycka Till!

• Evepeve

Jag har varit på bröllop på Ronnum, då var det dock ett ganska stort bröllop och då var vi i en festlokal. Om man är färre finns det ju andra lokaler som e mindre o mysigare. Men det är ju väldigt fint ställe för bröllop. Jag tyckte dock att maten var lite väl "avancerad". Lite knepiga smaker som man inte är van vid, men smaken e ju olika och man kan ju säkert komma överrens om vad man vill ha.
    Alla stora stjärnor som spelar in film i trakten bor ju där, så det säger väl endel om kvalitén...

Omgivningarna vid Hehrne är ju dock lite finare tycker jag. Men jag har ingen erfarenhet av hotellet.

• Fenixx

ja Ronnum har en mer lyx-känsla över sig och är kanonfint.

men som evepeve säger så är ju omgivningen runt Hehrne väldigt fint.
    men jag hade nog valt ronnum själv.

• duochjag09
    Löjtnantshjärta skrev 2009-05-22 14:03:55 följande:
    Jag hade absolut valt Ronnums Herrgård! Även om Hehrne utger sig för att ha ett SPA handlar det mer om ett par behandlingsrum och en badtunna ute. Ronnum kan förövrigt också erbjuda behandlingar.Ronnum är ju en ändå en herrgård och jag tror att ni kommer att få det mycket mysigare där. Det är ju ett minne för livet ni ska ha!Lycka Till!
    Det hade jag missat att de har behandlingar på Ronnum oxå, hittade inget på hemsidan om det. Jag får fråga helt enkelt
  • duochjag09
    Evepeve skrev 2009-05-22 14:38:32 följande:
    Jag har varit på bröllop på Ronnum, då var det dock ett ganska stort bröllop och då var vi i en festlokal. Om man är färre finns det ju andra lokaler som e mindre o mysigare. Men det är ju väldigt fint ställe för bröllop. Jag tyckte dock att maten var lite väl "avancerad". Lite knepiga smaker som man inte är van vid, men smaken e ju olika och man kan ju säkert komma överrens om vad man vill ha. Alla stora stjärnor som spelar in film i trakten bor ju där, så det säger väl endel om kvalitén...Omgivningarna vid Hehrne är ju dock lite finare tycker jag. Men jag har ingen erfarenhet av hotellet.
    Oj låter ju väldigt flådigt....Kanske för fint för oss då? Det kommer bara vara vi och våra föräldrar ev min bror och hans tjej. Samt våra 2 små barn (1 och 3 år)..Hmmmm Känns ju inte som vi riktigt "passar in".
  • duochjag09

Jag har skickat förfrågningar till de bägge ställena. Vet ju inte ens om det går att boka det datum vi vill....Verkar vara en populär helg för alla ställen jag har kollat med är fullbokade. Är nog ute lite sent förstår jag (tänkt datum 28 augusti) men men..

• duochjag09

Är det stor prisskillnad mellan ställena?

Ronnums svit kostade 2300 kr per natt och Hehrne låg på 1595 kr per natt. Där är det ju 700 kr skillnad. Är det så stor skillnad på sviterna? Hur är det med maten? Prismässigt mellan de båda?

• Evepeve
    duochjag09 skrev 2009-05-22 15:15:25 följande:
    Oj låter ju väldigt flådigt....Kanske för fint för oss då? Det kommer bara vara vi och våra föräldrar ev min bror och hans tjej. Samt våra 2 små barn (1 och 3 år)..Hmmmm Känns ju inte som vi riktigt "passar in".
    Nej, tänk inte så... Vår släkt e inte speciellt "fin" :)
  • Löjtnantshjärta

Jag har varit inne i sviterna på båda ställena och jag kan lova att det är skillnad. Känns mycket hemtrevligare på Ronnum. Vad jag har förstått har Ronnum en ny kökschef nu eftersom den förra var lite "för avancerad" de försöker hålla en hög med folklig klass. Restaurangen har flera avdelningar så ni kan säkert få ett lite enskildt rum om ni inte blir så många.

• duochjag09

Det blir Ronnums

Fick ett jättebra mail från dem. kommer nog att bli superduper bra Nu ska jag bara hitta en borgerlig vigselförättare som kan denna dag.....

Åååååå vad kul det blev nu, Äntligen blir det på allvar

• Löjtnantshjärta

Vad roligt att ni är på gång! :)

Jag tror absolut att ni kommer bli nöjda. Det är så mysigt på Ronnum.

Lycka till!

• Evepeve

Va roligt! Tror det blir jätte bra. Lycka till med planeringen!

• duochjag09

Tack tack snälla ni

Ja jag tror att det kommer bli jättebra!
    Älskar att planera så risken är väl att jag planerar för mycket...Går det?

Svar på tråden Ronnums herrgård eller Hotell Hehrne i Vänersborg?