• annafogel

Vad skriver ni om gästerna?

Trodde inte att den korta beskrivningen om gästerna skulle vara svår, men jag inser nu att det bara blir jättetjatigt! Vad skriver ni om abrnen tex? Blir ju tjatigt för de som tex har 4 barn. "Dotter till 5 och 6", "son till 5 och 6".. ja ni fattar det blir ju jättetråkigt! behöver hjälp nu!

• Svar på tråden Vad skriver ni om gästerna?
  • lolca

Ge mig din e-postadress så kan jag maila dig vårt program i pdf format så kan du se vad vi har skrivit om våra gäster.

• källnatös

Har de någon hobby?
    Hundtokiga Emma, dotter till 5 & 6!
    Traktorfantasten Emil 5år, son till 5 & 6...
    Alex, Hockeykillen 12år son till 5 & 6!
    Lite exempel...

• Tess Dennis

Hej på er! Jag sitter här med pennan i högsta hugg och behöver inspiration. Kanske verkar tjatig, men önskar du kunde maila mig också? :)

pooh_tette@hotmail.com

• annafogel

källnatös, kul idé! får ringa runt lite, har inte stenkoll på barnens hobbys =)
    om de vuxna då? skriver ni både gift/sambo med, mamma/pappa till, släkt/vänskap med parat, jobb? det kan ju bli en hel radda på en del =)

• källnatös

På min kompis bröllop skrev de: Anna sambo m Micke, hundtokig o gör mat som flyger. (jobbade då m att göra mat till flygressenärer)
    Hundidiot Har det stått ngn gång.

Min kompis jobbade på volvo m just växelspakar

Mia, sambo m per, har växelspakar som sitt jobb.....

Lite sånt e kul, tycker jag iallafall!

• tekla girl

Vi skriver ingenting ting alla utan har istället bilder på alla och vilka de är. Lite pyssligt men det blir jättebra när det är klart.

• annafogel

tekla girl: vilket jobb! tror tyvärr inte att det är möjligt att skaffa bilder på alla tills dess (ska ha bäbis om typ 2 veckor, så jag försöker göra färddgt så mycket som möjligt innan..) men himla kul idé!

• lolca
    Gotlandsmamman skrev 2009-05-20 20:54:35 följande:
    Hänger på jag också! lolca, kan du maila ditt program till mig är du jättesnäll!?kattizjohansson@hotmail.com
    [/citat]

Tess Dennis skrev 2009-05-20 20:56:19 följande:
    [citat]
    Hej på er! Jag sitter här med pennan i högsta hugg och behöver inspiration. Kanske verkar tjatig, men önskar du kunde maila mig också? :)pooh_tette@hotmail.com
    Ni har nu fått mail i era inboxar!
  • Chrisse och Jonas

tänkte ta med relation till brudparet och sen antingen om de har nån kul hobby eller gjort nåt kul som simmat runt Öland eller liknande.. försöka komma på nåt personligt om varje liksom.. men visst är det svårt med vissa..extra kul om man kan skiva något som får folk att fråga om vad som menas.. så de kommer igång och snackar..

• annafogel

"försöka komma på nåt personligt om varje liksom..extra kul om man kan skiva något som får folk att fråga om vad som menas.. så de kommer igång och snackar.."
    tack för det chrisse! det måste ju faktiskt inte vara så jätterelevant fakta, kan vara nåt kul med.. bara o börja fundera o höra sig för =)

tack!

• johanna anders
    lolca skrev 2009-05-20 20:49:45 följande:
    Ge mig din e-postadress så kan jag maila dig vårt program i pdf format så kan du se vad vi har skrivit om våra gäster.
    lolca :
    skulle vara jättesnällt om du mailade mig med, har idetorka =(

jossis@hotmail.com
  • tågjäntan

Vi rimmade om alla och kopplade inte i hop de personer som hörde ihop - tex gifta eller barn. När det gällde barnen så lät vi syskon vara i samma rim. Som ex detta rim:
    Xxxx och Xxxxx är sykonbarn på fest
    de gillar att leka som barn gör mest.

• tågjäntan

Vi rimmade om alla och kopplade inte i hop de personer som hörde ihop - tex gifta eller barn. När det gällde barnen så lät vi syskon vara i samma rim. Som ex detta rim:

• tågjäntan

• ullis33

Jag vill hemskt gärna ochså ta del av ditt material för att få tips och inspiration
    ulrika.w@glocalnet.net

lolca skrev 2009-05-20 22:30:50 följande:
    Ni har nu fått mail i era inboxar!
  • Lisen92

Vi har hela gästlistan ute på nätet, kanske du får någon liten idé! www.bramis.se. Lycka till!

Svar på tråden Vad skriver ni om gästerna?