• Mamli

Någon som har erfaren het av fotograf caroline / älvfoto?(secretbox)

Jag ska ge mannen en secretbox i morgongåva.
    Skrev i en annan tråd men startar en egen istället.

Jag väger 100kg och har bristningar så tjusigt på magen efter graviditeten. Mitt självförtroende är i bott och jag hatar mig själv mer än nånsin.
    Innan bröllopet ska jag väga max 80 och vill chocka mannen med dessa bilder då han vet hur blyg och pryd jag är.

Hur går allt till?
    Fundera på att göra själv men hittade älvfoto, fotograf caroline..någon som har erfarenhet av henne?
    Kan jag ha på mig vad som helst?
    Ombyte med mig?
    utan skor/med skor? tycker alla är barfota på kort.
    Hjälper de till och säger hur jag ska göra?

• Svar på tråden Någon som har erfaren het av fotograf caroline / älvfoto?(secretbox)
  • Red Scarlet

Hej där, jag har ingen erfarenhet av Caroline men jag har ju också gjort en secret box-fotografering. Jag tycker absolut inte att du ska vara nervös - oavsett vikt! En bra fotograf kan lyfta fram det bästa i dig och med rätt ljussättning och bra poser kommer du att se strålande het ut!

Ett tips från mig är att ta en fotograf som du VET är duktig på retuschering och som kan retuschera hårt på de ställen du vill (Min fotograf är väldigt duktig på det och hon får retuschera bort alla mina bristningar på rumpan, det är ju formen på rumpan som är viktiga att synas, inte strecken!)

Du får ha på dig precis vad du vill, men ett ytterligare tips är att verkligen välja ut fina underkläder som är smickrande på dig och som du känner dig bekväm i. Du säger att du är lite självmedveten om magen med bristningar, då tycker jag att du ska ha en korselett eller riktig korsett på dig. De gör underverk för figuren, brösten och är sexiga men håller in och visar inte magen. Då behöver man inte oroa sig för det heller. Det hade jag och det var jätteskönt!

Skor gör du som du vill med, jag var utomhus så det kändes naturligast att vara utan men det kan vara jättefint med det också. Ombyte kostar ibland extra hos fotograferna att ha, så kolla det innan ifall fotografen vill att du ska ha det eller inte.

Min fotograf är superbra, se vilka fina kort man kan ta även på lite kurvigare tjejer! (Inte jag på bilderna, men de är fina! )
    www.lindisima.se/UnderBaraJosephine.htm

• Mamli

Vilket bra svar, tack! Känns riktigt bra nu.
    Min sambo vill att jag ska ha höga klackar på mig, nu är jag lång så jag trivs inte i de, men han säger att jag ska ju ändå ligga ner

Så att ta kort i de skulle ju vara nåt, tänkte ändå köpa ett par och ha på bröllopsnatten, vart kan man hitta en korsett?
    har ju en del på midjan, tycker torselett är fint men de slutar ju ofta över midjan och då kommer de se ut som om jag har en ännu större valk.

Mulliga tjejer är vackert, och han älskar ju mig som jag ser ut, så retuchera känns ju lite sådär...de får inte ändra för mycke. Men visst, lite bristningar (även på sidan) kanske man skulle kunna "sudda" ut lite så de inte blir så synliga.

ÄH vilka fina bilder! Var de en korsett hon hade?
    stay ups hade vart fint med...tycker alltid de hänger över på dem med. men får väl knipa ihop benen.
    Har mailat caroline, hoppas de inte blir för dyrt bara.
    Fasen att de är ett år kvar, vill göra NU. Känns riktigt kul!

• Red Scarlet

Om din kille vill att du ska ha klackar tycker jag att du ska ha det! Det är bara mer klädsamt att se längre ut på bild, oavsett om du står upp eller ligger ner...du kommer att se ännu smalare och slankare ut med det så om du inte känner dig allt för obekväm i höga skor kommer det att vara jättefint! Du får ju tänka på också att det är sambon din som ska ha korten, och ger han dig några försiktiga tips kan man ju försöka tillgodose det Min fästman ville INTE att jag skulle ha vita spetsunderkläder, det är lite för gulligt för honom.. så då blev det en svart/lila korsett istället..jag vill ju att han ska vara nöjd också och så länge jag känner mig bekväm är det bara kul!

Hmm torseletter kan vara jättefina, jag vet inte riktigt vad som är skillnaden på en torselett och en korselett menmen.. så här kan ju torseletter se ut: www.enamora.de/media/catalog/product/f/i/file_78_32.jpg

Och där kan inget få plats att puta ut så mycket!

Nej jag tycker absolut inte att korten ska retuscherat för mycket, man måste ju se att det är du osv.. men rätt ljussättning och lätt retusch kan 'mildra' bristningar, du kan även ta bilder där du har trosor och håller upp en slöja för dig, då ser man kurvorna men det blir inte lika skarpa kontraster.

Ja det stod någonstans i infon att den där Josephine-tjejen på bilderna hade låtit SY UPP en vit korsett (som hon skulle ha till bröllopet, den kostade nog en slant) men hon verkar ha haft en vanlig svart underbust-korsett med svart bh till också..korsetter kan man nog hitta lite överallt men det är nog bäst att man går och prövar dem först. Korsetter är väldigt tacksamma på lite kurvigare tjejer, vill du ha en riktig korsett får du nog gå till en finare underklädesbutik som specialicerar sig på korsetter, men skulle du vilja ha en torselett eller korselett kan man ju ha tur och hitta det på twilfit el andra 'vanliga' butiker. Beror ju på ifall de finns i din storlek också. Jag vet ju inte vart du bor och själv kan jag bara butiker i Stockholmsområdet, men det ska finnas i alla större städer!

Stayups är föresten superläckert och det gäller nog mest att hitta en storlek som passar en bra och bra poser så är det väldigt smickrande!

• Mamli

Vart och tittat på skor idag, lovade mannen att ha högklackade skor på bröllopsnatten
    Har listat ut lite vad han gillar nu med, vit med spets eller nån färg.
    Hoppas på att hitta nån torselett/korsett i vitt, gärna tunn så kanske jag kan ha den under brudklänningen.

Hon har inte svarat än, caroline alltså..är så nyfiken på vad hon kommer säga och vad de kommer kosta

• emelieochlinus

Jag tycker Sandra Birgersdotter verkar jättebra! hon retuscherar lite grann om jag förstod det rätt.
    Hennes varumärke heter "private gift". Googla på hennes efternamn så kommer hon upp som första länk.

Svar på tråden Någon som har erfaren het av fotograf caroline / älvfoto?(secretbox)