• W2B Blom

Rosen flyter ju upp hela j*kla tiden!!

Hoppas någon vänlig själ har något bra tips hur man gör så att rosen stannar kvar i botten i glasvasen?

På borden tänkte vi ha 3 olika glasvaser som är olika höga med en ros i varje glas och sedan ett flytljus. Jag provade igår med att se om rosen skulle klara sig över ett dygn att vara i vattnet (det gjorde den) men rosen flyter upp hela jäkla tiden!! Fastän jag har silversand på botten och har begravt i stort sett nästan hela själken i sanden som flyter rosen ändå upp till ytan och krockar med flytljuset!!

Nu har jag en bordskniv som håller rosen nere - men det vill jag jag inte ha på bröllopet. Någon som vet hur man gör så att rosorna håller sig nere på botten?

Exempel: http://www.brollopstorget.se/hem/maddiz82/gallery/phpvpkmey.jpg

♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • Svar på tråden Rosen flyter ju upp hela j*kla tiden!!
  • Gloriosa444

Ayla sthlm skrev 2009-05-20 15:58:57 följande:

Gloriosa444, vi tejpade fast stjälken i vasen. Man får böja lite på stjälken så rosen står uppåt.
    Aha, smart!
  • W2B Blom

passionsblomman skrev 2009-05-20 16:00:00 följande:
    Det kommer bli så bra så! Hör av dig om det krånglar. Nu har du gått distanskurs i arrangemangsteknik! Blommorna kan vara i vatnet från dagen innan utan problem. Ta KALLT vatten.

Får jag ett diplom nu?

• passionsblomman

Kanske när du lagt in bilder på resultatet!

W2B Blom skrev 2009-05-20 16:01:34 följande:

Får jag ett diplom nu?
  • W2B Blom

passionsblomman skrev 2009-05-20 16:06:07 följande:
    Kanske när du lagt in bilder på resultatet! W2B Blom skrev 2009-05-20 16:01:34 följande:

Ok, då jag ska fixa lite bilder på resultatet, så jag äntligen får Passionsblommans eftertraktade diplom!

• passionsblomman

Det tar jag som ett löfte!

W2B Blom skrev 2009-05-20 16:10:13 följande:

Ok, då jag ska fixa lite bilder på resultatet, så jag äntligen får Passionsblommans eftertraktade diplom!
  • 20th century fox

jag har för mig jag sett en annan variant där de tagit av stjälken från rosen ganska kort och sedan fäst blomman med fiskelina eller tråd och sedan runt en sten i andra änden. Då ser det ut som de svävar i vattnent - ganska fint och enkelt med!

• passionsblomman

Bra där!

Bara man får fast den hårt nog runt stenen så.

20th century fox skrev 2009-05-22 12:10:13 följande:

jag har för mig jag sett en annan variant där de tagit av stjälken från rosen ganska kort och sedan fäst blomman med fiskelina eller tråd och sedan runt en sten i andra änden. Då ser det ut som de svävar i vattnent - ganska fint och enkelt med!
  • SagansMamma

Det tycker jag lät sjukt fint.. Det måste jag sjutton gubbar testa :)
  • giz83

ja det där lät verkligen jätte fint...skulle verkligen var fint om det bara flöt en ros i vasen...ooo ska nog ha det som ett tips till hur jag ska göra...hihi

• W2B Blom

Åh, vad smart! Ska genast testa!

Svar på tråden Rosen flyter ju upp hela j*kla tiden!!