majsan82 skrev 2009-07-08 12:27:46 följande:
Hej Flisa! Vi hade tänkt börja semestern där, boka ca 5 dagar hemifrån sedan eventuellt bo lite i Sanur som jag också hört är fint. Om vi pratar om Nusa Dua hade vi väl inte hoppats lägga mer än kanske 800kr / natten.. Vad är din erfarenhet vad det billigare att boka hotell hemifrån eller på plats?Tips på hotell i Sanur? Vi har inga speciella krav på hur det ska vara, men klart att fint och romantiskt är väl att föredra. Vad betalade ni per natt på Mercure? Bokade ni detta på plats eller hemifrån? Många frågor hehe :)
Ja vi bodde ju på Mercure i Sanur som vi älskade. Hotellet ligger rätt långt i söder av sanur, men det gjorde oss ingenting. Hotellet hade gratis shuttle-buss som vi åkte in till centrala sanur med. Vårt första intryck var att det var lite FÖR fint för oss, med bellboys som bar väskorna och så, men vi kom snabbt in i det. De anställda där var supertrevliga och vi trivdes otroligt bra. Det är väldigt lungt oh vi blev aldrig störda på något sätt alls. Vi bokade hemifrån via ving och betalade ca 4500 för 7 nätter, så typ 650 kr natten, då bodde vi i deluxrum. Vanligt rum var billigare men jag kan inte svara på hur mycket. En taxichaufför som vi åkte med sa att vi hade gjort ett bra val som valde Mercure, och det tyckte vi med.
Jag vet faktiskt inte om det är billoigare att boka på plats eller hemifrån, jag gissar att det är billigare där, fast jag vet inte.
Ni kommer att älska Bali!!!!!