Schalins River
Vad tycks om dom nya ringarna från schalins? Själv tycker jag Donau är riktigt fin !:)Hoppas man kan få någon prisuppgift snart..
www.schalins.se/sv/news.asp
Vad tycks om dom nya ringarna från schalins? Själv tycker jag Donau är riktigt fin !:)Hoppas man kan få någon prisuppgift snart..
www.schalins.se/sv/news.asp
Nordstans guld har lagt ut sina priser på schalinsringar nu, kika där.
Åh herregud vad glad jag är att jag blev varse om Schalins krav på prishöjning! Jag lyckades beställa en Solvind dagen innan prishöjningen trädde i kraft, och såg nu på Nordstans guld att jag annars hade fått ge 6.000 kr mer! Jösses, då hade jag ju aldrig köpt den...
Donau är väl inte en ring riktigt i min smak. Jag vill ha något mer... "rejält" på något sätt. Trodde aldrig att jag skulle vilja ha en ring med en solitär, men när jag såg Solvind så bara insåg jag att det var DEN jag skulle ha.
Jo tack "konstigabaralillajag" för att du upplyste alla om höjningen! Sparade 2000 kronor på min sambos ring!
Jag tror att en ring i stil med Donau kan bli fin till min förlovningsring (finns i galleriet) Men vilka drömpriser dom tog för stenarna! Blir nog att beställa från guldsmed istället när det är aktuellt.. Har testat solvind i kombination med aura, men kände att flacka ringar inte riktigt var något för mig, annars är den superfin!! :)
Tycker bättre om Seine, fast den skulle varit sexklosinfattad som Donau..
På Donau gillar jag inte att den smalnar av innan stenen, vilket gör att den inte kommer ligga mot ringen bredvid hela vägen. Det är sådant som estetiskt stör mig.
Jo precis, det är så snyggt när ringarna matchar exakt! Gillar inte riktigt den fyrkantiga känslan på fyrklosinfattningen som Seine ger, men som sagt det är en smaksak:)
Du har så rätt så :)
Alltså vilka höjningar Schalins har gjort.. Kommer någon fortfarande att köpa därifrån är ju frågan?
Ingen aning... Jag är bara glad att jag hann få veta det i tid och köpa ringen innan. Väntar med spänning på att min ring ska komma :)
Sambons kom i fredags och jag beställde på tisdag kväll.. Verkligen snabb service på gylleneting! :) Väntar fortfarande på min som jag var tvungen att skicka tillbaka då i princip allt var fel på den. Lite trisst men den som väntar på något gott..
jag var på nordstans guld häromdagen och provade schalins-ringar...köper man dem på plats får man 25% rabatt på det priset som står på hemsidan så då blir det inte fullt så dyrt. hon som jobbade där förklarade varför det var så, minns tyvärr inte varför, men det var något med något krav från schalins i alla fall. kan ju vara bra att veta, åtminstone för folk i göteborg, för jag blev också väldigt chockad över att hemside-priset var så annorlunda nu mot för några månader sen.
anledningen till höjning av schalins är för att de e såå många som beställt via nätet (nordstansguld.se), vilket innebär att vissa små butiker t ex i norrland har varit tvungna att stänga då de ej haft någon försäljning då de måste ta lite mer för ringarna är nordstans guld göteborg som e de största i sverige. Är sååå glad att jag fick reda på detta tre dagar innan höjningen, vilket gjorde att jag åkte iväg och köpte min ring då, ringde sen på måndagen, och då hade den höjts 4000 kr