• Daniels B2B

Ni som inte ska öppna paketen på kvällen...

ska ni skriva några rader till gästerna och tacka för presenterna? Vi vill inte öppna för det är faktiskt jätte tråkigt för gästerna!!! men man vill ju var artig och tacka och sedan funderar vi på att säga att om det är så att man verkligen vill att vi ska öppna på kvällen så säger man till toastmaster & toastmadame så planerar de in det... Men nu behöver jag hjälp, är det ngn annan som ska skriva ngt liknande och hur skriver ni då? Eller är det bara ngn som är duktig på att skriva som kan hjälpa mig... Vi har ju rim på allt det är därför jag kört fast... Tack på förhand

• Svar på tråden Ni som inte ska öppna paketen på kvällen...
  • älskarlivet

Vi kommer inte öppna presenterna på festen, utan kommer skriva i tackkorten något i stil med, "tack för uppvaktandet och tack för X" (presenten). Får vi mycket presentkort som vi önskat oss, på resor så kanske vi även skriver vart vi planerar att resa för presentkortet.

• MissCurly

Vi pratade om detta igår och då sa en väldigt klok människa så här:

Man låter toastmastern öppna alla presenterna när gästerna lämnar dom och sen under middagen så visar toasmastern bara upp sakerna och berättar vem som gett dom...

Istället för att sitta o glo när det öppnas presenter i 40 min så tar det 15 min...

Tydligen hade dom varit på ett bröllop där man gjort så och det hade varit jätte uppskattat....

• ankii

vi vet inte riktigt hur vi ska göra än. så detta är en passande tråd. som vi tänkt, så är presenter valfritt, men inte så skoj för de som inte gett något när man sitter och öppnar och visar det som andra gett. vi tänkte öppna dagen efter och tacka varje gäst i tackkorten...

tror ja iaf.. :)

• MV85

Vi kommer öppna presenterna när vi kommer tillbaka från bröllopsresan, alternativt om vi hinner innan vi åker dagen efter.
    Sedan kommer vi skriva o tacka för den fina gåvan i tackkortet som vi skickar till samtliga närvarande (och de som ev. skickat telegram eller annat)

• tomlinn

de flesta bröllop jag har varit på har presenterna öppnats av brudparet efter själva bröllopet och det har stått en rad eller två i tackkortet.

på ett bröllop som var så långt bort från allt att många gäster bodde över på samma hotell som brudparet fick de som ville vara med vid presentöppningen vid brunchen dagen efter.

• allehanda
    MissCurly skrev 2009-05-17 15:29:44 följande:
    Vi pratade om detta igår och då sa en väldigt klok människa så här:Man låter toastmastern öppna alla presenterna när gästerna lämnar dom och sen under middagen så visar toasmastern bara upp sakerna och berättar vem som gett dom...Istället för att sitta o glo när det öppnas presenter i 40 min så tar det 15 min...Tydligen hade dom varit på ett bröllop där man gjort så och det hade varit jätte uppskattat....
    detta tycker jag också är en bra ide, har sett detta (då öppnade brudens bror och flickvän)men här visades inte presenten upp utan gästerna kunde ta sig en titt på presentbordet helt frivilligt under hela kvällen.Mycket uppskattat på det bröllopet.
  • passionsblomman

Tips: se till att någon får en tejprulle av er och ansvarar för att tejpa fast alla kort på respektive paket. På så vis är det lätt attt hålla reda på vem som gav vad.

jag tycker inte ni behöver ägna någon tankemöda åt att det ska öppnas på bröllopsdagen.Visst kan anda öppna åt er, men personligen vill jag då hellre öppna mina paket själv.

Har aldrig hört talas om att någon förväntat sig något vad gäller öppning.

vad jag däremot tycker är trevligt är etten personlig rad i tackkortet där man tackar för vad det nu var man fick.

• fru paula

vi skall inte öppna pressenterna på bröllopet utan har i stället bett om att få presenterna inslagna i cellofan och ställer sedan dem på ett bord så kan alla som vill gå och titta, sedan blir det ju personligt tack kort för varje present och gäst såklart!

• älskarlivet

Ah, nej, hade aldrig låtit toastmastern göra det. Hade det hänt på ett bröllop där jag varit gäst hade jag tyckt det vore oerhört konstigt och lite märkligt att brudparet lät någon annan göra det..

MissCurly skrev 2009-05-17 15:29:44 följande:
    Vi pratade om detta igår och då sa en väldigt klok människa så här:Man låter toastmastern öppna alla presenterna när gästerna lämnar dom och sen under middagen så visar toasmastern bara upp sakerna och berättar vem som gett dom...Istället för att sitta o glo när det öppnas presenter i 40 min så tar det 15 min...Tydligen hade dom varit på ett bröllop där man gjort så och det hade varit jätte uppskattat....
  • 20090725

vi kommer inte att öppna dem under kvällen utan kommer att öppna dem dagenefter i lugn och ro, sedan kommer vi tacka för dem i tack korten.

vi kommer att sätta en ram med denna dikten i på presentbordet där min lillasyster å min blivandes dotter kommer att stå å ta emot dem å sätta fast kort å paket.

Tack för alla vackra paket, Klockan drar iväg som en raket.
    Hinner inte med just detta, För när alla är riktigt mätta,
    Ska vi ju alla fira och festa, Det vill väl också de allra flesta.
    Dessa de ska vi i morgon riva upp, Hoppas att ingen tar illa upp.

Svar på tråden Ni som inte ska öppna paketen på kvällen...