Hjälp! Jag vet inte vad jag ska göra...
Jag sitter i en jobbig sits just nu känner jag.
Jag ska berätta:
Idag är vår siata OSA-dag. Vi gifter oss i aug.
En vän till mig är såklart bjuden.
Hon har varit tillsammans med en gemensam kompis till oss. Men jag har aldrig direkt stått honom nära. Vi har varit i samma umgängeskrets mer, men visst känner jag honom. Fast hade det inte varit för att de var tillsammans så hade jag inte haft någon direkt kontakt med honom, mer än att man pratar om man råkar ses.
Jag har inte på långa vägar bjudit alla inom vår s.k krets, då hade vi aldrig haft råd med vår bröllopsfest. Utan jag valde ut de närmaste som jag faktiskt har kontakt med.
Nu till saken. Jag fick ett sms av min vän igår att hon tackar ja till inbjudan och tycker att det ska bli så kul. Men så undrade hon även om hon fick ta med sig honom då. De är inte tillsammans nu och de var inte tillsammans när vi skickade ut inbjudningarna.
Och nu vet jag inte riktigt vad jag ska svara henne.
Jag har absolut ingenting emot honom,tvärtom. Men han är liksom inte medräknad. och då vår fest kostar en del per person har vi inte riktigt råd att bara slänga in personer lite huxflux.
Hur hade ni resonerat? Jag vet inte vad jag ska svara, eller hur jag ska svara. Jag tycker om dem båda två, och jag vill liksom inte göra honom ledsen och inte henne heller.
*förvirrad*