• 14e november

Inspiration sökes för inbjudningskort mm; vitt/silver tema

Någon mer med vitt/silver tema som vill visa sina inbjudningskort, vigselprogram och festhäften.
    All inspiration mottages tacksamt!

• Svar på tråden Inspiration sökes för inbjudningskort mm; vitt/silver tema
  • Linadesign

På Prickiform www.prickiform.se har de erbjudande på egengjorda stämplar under maj månad. Du kan antingen göra helt egen "logga" eller låta företaget ta fram ett förslag. Därifrån beställde jag min brudpar-stämpel som jag ritat själv.

• soon and very soon

jag beställde kort från invit.org hon fixar så som du vill med de färger du vill. hon har förslag på sidan. vart jätte nöjd o alla som fick inbjudan tyckte den var snygg. (sa de ialla fall )

• 14e november

Tack för bra tips Linadesigt och soon and very soon.

Någon som skrivit ut med silverskrift?

• Hemlig2009

Jag beställde stämpeln på mycards.se. Kostade 130 kr för en stämpel som är 3x7 cm.

14e november skrev 2009-05-13 17:42:16 följande:

Hemlig; verkligen snyggt.Varifrån beställde du stämpeln?
  • Petronella01

jag stansade ut hjärtan i olika papper och mönster som är silverfärgat och la ner i inbjudningskortet + att jag strödde silverglitter i inbjudan så att det skulle ramla ur när de öppnar kuvertet..... jag ska lägga in snart hur min inbjudan ser ut, har inte hunnit....

• johanna anders

Beställde våra på calligraphen och vi är såå nöjda! har fått så många komplimanger efter inbjdan skickades =)

Bild i galleriet.

• 14e november

Vad kul med fler idéer - kul att stansa ut hjärtan Petronella01. Följer du det temat i vigselprogram/festhäfte också?

Johanna anders - håller med om att era kort från calligraphen var jättesnygga. Jag ska nog försöka pyssla ihop något själv tänkte jag.

• johanna anders

14e november skrev 2009-05-14 20:54:23 följande:

Vad kul med fler idéer - kul att stansa ut hjärtan Petronella01. Följer du det temat i vigselprogram/festhäfte också?Johanna anders - håller med om att era kort från calligraphen var jättesnygga. Jag ska nog försöka pyssla ihop något själv tänkte jag.
    Haha ja jag är väl helt enkelt för lat och kör på färdiga kort ;) men avudas er som gillar och har möjlighet att pyssla (kan kanske skylla på att jag har två små väldigt aktva pojkar hemma som antagligen skulle äta upp ett antal delar av pysslet...)
  • Taaanja

Har gjort mina kort själv (fick inspiration av en tjej här på bröllopstorget), bilder finns i mitt galleri.

• 14e november

Vad duktiga ni är!!

Toppen, nu har jag ännu mer inspiration. Det lutar åt att använda dekorväv i silver och silverstämpel på något vis.
    Utskrift i grått på vit bakgrund. Monogram i silver.
    Grunnar vidare...

• Petronella01

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med dom....har inte funderat färdigt

14e november skrev 2009-05-14 20:54:23 följande:

Vad kul med fler idéer - kul att stansa ut hjärtan Petronella01. Följer du det temat i vigselprogram/festhäfte också?Johanna anders - håller med om att era kort från calligraphen var jättesnygga. Jag ska nog försöka pyssla ihop något själv tänkte jag.
  • vigsel09

Jag har gjort mina inbjudningskort själv. De går i silver, vitt och rosa. Finns i mitt galleri. Håller på med placeringskorten just du så har inga bilder än.

• 14e november

Vigsel 09, kanonsnygga!!!!
    Vilket jobb.

• vigsel09

Tack!!
    Men oj vilket pillergöra det var..men med tanke på vad många sa om inbjudan när de fick det så var det helt klart värt det!
    Vi blev nöjda med resultatet.

Svar på tråden Inspiration sökes för inbjudningskort mm; vitt/silver tema