MV85 skrev 2009-05-13 11:43:01 följande:
lecaroline:Jag tycker det är just det jag gör, när det enda hon säger är att "så här är det för så är det i min butik" typ. Att ifrågasätta den typ av informationsspridning anser jag är ALLAS skyldighet, då det annars är otroligt lätt för vem som helst att gå in på ett forum på nätet och ange att "Den här firman ska lägga ner bara så ni vet" bara för de tycker det är kul (JA, det finns så störda människor).När man istället kan visa att "Hej vi har information från huvudkontoret att märket kommer försvinna och om ni vill ha mer information kolla företagets egna hemsida" blir det hela helt plötsligt mycket mer trovärdigt.När det dessutom INTE trotts att man LETAR EFTER DET går att hitta informationen på företagets egna hemsida (
www.duka.se ) så får ni ursäkta men då blir jag skeptisk och vill ha fram en diskution kring hur pålitlig källan är.Tyck jag är hur dum ni vill för att jag är källkritisk istället för att bara svälja allt som står på ett forum.
Men företagen brukar INTE lansera att de ska bli uppköpta.
Har råkat ut för sånt här själv.
Köpte exempelvis ett presentkort i en butik och gav bort. En månad senare hade utförsäljning och konkurs..
Antar att den informationen hon ger oss fortfarande är "hemligstämplad" och går självklart inte att hitta på nätet eller någon annan stans heller för den delen.
Frågan är ju om du vågar behålla dina eventuella presentkort från duka även om du är skeptisk??