• capu

Presentkort

Vet inte om jag gör reklam nu, men jag provar.

Jag vill bara tala om för er som ev. får presentkort på DUKA att handla för dem omgående. Jag jobbar på DUKA och vi har blivit uppköpta av Cervera så presentkorten kommer troligen inte gälla i juni. Vi har stoppat all försäljning av presentkort, men det kan ju vara nån som köpt tidigare.

• Svar på tråden Presentkort
  • lecaroline
    MV85 skrev 2009-05-13 11:43:01 följande:
    lecaroline:Jag tycker det är just det jag gör, när det enda hon säger är att "så här är det för så är det i min butik" typ. Att ifrågasätta den typ av informationsspridning anser jag är ALLAS skyldighet, då det annars är otroligt lätt för vem som helst att gå in på ett forum på nätet och ange att "Den här firman ska lägga ner bara så ni vet" bara för de tycker det är kul (JA, det finns så störda människor).När man istället kan visa att "Hej vi har information från huvudkontoret att märket kommer försvinna och om ni vill ha mer information kolla företagets egna hemsida" blir det hela helt plötsligt mycket mer trovärdigt.När det dessutom INTE trotts att man LETAR EFTER DET går att hitta informationen på företagets egna hemsida ( www.duka.se ) så får ni ursäkta men då blir jag skeptisk och vill ha fram en diskution kring hur pålitlig källan är.Tyck jag är hur dum ni vill för att jag är källkritisk istället för att bara svälja allt som står på ett forum.
    Men företagen brukar INTE lansera att de ska bli uppköpta.
    Har råkat ut för sånt här själv.
    Köpte exempelvis ett presentkort i en butik och gav bort. En månad senare hade utförsäljning och konkurs..

Antar att den informationen hon ger oss fortfarande är "hemligstämplad" och går självklart inte att hitta på nätet eller någon annan stans heller för den delen.

Frågan är ju om du vågar behålla dina eventuella presentkort från duka även om du är skeptisk??
  • kroppcaka

Jag fick mail från DUKA igår ang. att man var tvungen att lösa in sina presentkort per omgående pga. ägarbyte.

Så jag tycker att Ni bör lyssna på Trådstartaren capu och ingen annan då det hon säger stämmer.

• MissieA

Gud vilketn tur att du skrev detta och att jag såg tråden vi fick ett presentkort nu i helgen (dåligt att de säljer det om de inte ska gälla!!) så ska slösa det nu i veckan. När slutar de gälla?

• capu

Tack!!! Kul att nån sett jag jag inte är en "störd" människa som hittar på saker bara för att jag tycker det är kul...

Som lecaroline sa är stora delar av det "hemligstämlat" då det rör många människors arbetssituation.

Å MV85 kolla under kundservice på duka.se så kan du själv läsa och inse att jag inte startade denna tråd för att jävlas utan faktiskt ville informera om vad som gäller. JAG jobbar som sagt på företaget och vet mer än vad DU kan läsa om i tidningarna.

MissiA: Enligt den informationen jag fått ska det gå att lösa in dem under maj. Hoppas du hittar nått skoj!!

• Villemoa

Såå bra att du startade denna tråd! Vi fick ett presentkort på DUKA på en ganska hög summa och så fick vi 10% av butiken på den totalsumman folk hade köpt av så nu blir det till att åka till en DUKA-butik och handla ögonaböj!!

• capu
    kroppcaka skrev 2009-05-14 13:39:54 följande:
    Tummen upp för capu
    Tack!! Irriterande att bli ifrågasatt när man bara vill hjälpa till. Men det verkar som MV85 har läst på DUKAS hemsida nu
  • Villemoa

Ja nog hjälpte du till allt! Åkte till DUKA igår (eller ja, förrgår blir det ju nu) och handlade upp båda presentkorten så nu har vi en Espressomaskin här hemma + lite annat smått och gott

TACK capu för informationen! Kan också tillägga att vi pratade med personalchefen på den butiken vi handlade i och hon sa att Cervera har köpt upp DUKA och kommer att ta över vissa butiker, de andra kommer att läggas ner. Alltså två insatta personer som vet vad de pratar om.

• capu
    Villemoa skrev 2009-05-15 00:17:11 följande:
    Ja nog hjälpte du till allt! Åkte till DUKA igår (eller ja, förrgår blir det ju nu) och handlade upp båda presentkorten så nu har vi en Espressomaskin här hemma + lite annat smått och gott TACK capu för informationen! Kan också tillägga att vi pratade med personalchefen på den butiken vi handlade i och hon sa att Cervera har köpt upp DUKA och kommer att ta över vissa butiker, de andra kommer att läggas ner. Alltså två insatta personer som vet vad de pratar om.
    Kul att du hittade något, blev det en fin nespresso?
  • MV85
    capu skrev 2009-05-13 15:18:22 följande:
    MV85 kolla under kundservice på duka.se så kan du själv läsa och inse att jag inte startade denna tråd för att jävlas utan faktiskt ville informera om vad som gäller. JAG jobbar som sagt på företaget och vet mer än vad DU kan läsa om i tidningarna
    Jag HAR lusläst hela dukas sida, vilket jag tidigare sagt!
    Det stod då INTE på deras hemsida att hela kedjan lägger ner, eller byter namn. Det står INTE heller butik (de jag sett).

Skit samma.

Det enda jag försökte göra var att vara lite källkritisk och föra fram att det efter information (både hos DUKA (eller snarare deras brist på information) och tidningar) inte nödvändigtvis gällde 100% av butikerna - men det får man bara skit för så nu drar jag mig ur den här tråden och ska komma ihåg att aldrig mer påpeka att någon kanske har fel angående en kedja med separat ägda butiker på detta forum.
  • kroppcaka
    MV85 skrev 2009-05-15 08:34:24 följande:
    Jag HAR lusläst hela dukas sida, vilket jag tidigare sagt!Det stod då INTE på deras hemsida att hela kedjan lägger ner, eller byter namn. Det står INTE heller butik (de jag sett).Skit samma.Det enda jag försökte göra var att vara lite källkritisk och föra fram att det efter information (både hos DUKA (eller snarare deras brist på information) och tidningar) inte nödvändigtvis gällde 100% av butikerna - men det får man bara skit för så nu drar jag mig ur den här tråden och ska komma ihåg att aldrig mer påpeka att någon kanske har fel angående en kedja med separat ägda butiker på detta forum.
    Självklart är det ok att vara kritisk mot hörsägen. Men ibland skadar det nog inte att kontrollera var info kommer ifrån från början innan man ger sig in och kritiserar.

Jag har även en hel del kontakt med Handels A-kassa och vet att det dessvärre är väldigt många anställda på DUKA som har blivit varslade om uppsägning pga. butiken läggs ned.

Trevlig helg till Er alla!
  • Villemoa

Ja, det blev Nespresson som ska utgå ur sortimentet. Den man ska ha kapslar till och där mjölkskummaren kommer separat. Vi har kikat på den länge och nu hade de satt ner priset

capu skrev 2009-05-15 08:23:48 följande:
    Kul att du hittade något, blev det en fin nespresso?
  • Villemoa

Det är jättebra att vara källkritisk men om en person som är anställd i nämnd butik har intern information som ingen annan har, inte ens media, varför då välja att ifrågasätta denna person? Menar du då också att den butikschefen vi pratade med också är felinformerad?
    Det hade ju varit en helt annan sak om capu inte hade jobbat på DUKA för då hade hon gjort en massa antaganden men nu kommer hon med fakta.

MV85 skrev 2009-05-15 08:34:24 följande:
    Jag HAR lusläst hela dukas sida, vilket jag tidigare sagt!Det stod då INTE på deras hemsida att hela kedjan lägger ner, eller byter namn. Det står INTE heller butik (de jag sett).Skit samma.Det enda jag försökte göra var att vara lite källkritisk och föra fram att det efter information (både hos DUKA (eller snarare deras brist på information) och tidningar) inte nödvändigtvis gällde 100% av butikerna - men det får man bara skit för så nu drar jag mig ur den här tråden och ska komma ihåg att aldrig mer påpeka att någon kanske har fel angående en kedja med separat ägda butiker på detta forum.
  • johanna anders

Tak för varningen capu. Sån information uppskattas alltid!
    Försökte faktiskt i förra veckan att få öppna en önskelista på ett duka men fick det svaret av personalen att man inte kunde göra det längre för duka skulle köpas upp av Cervera och inte finnas längre. Så som personalen förklarade det så lät det som om hela duka försvinner.

Svar på tråden Presentkort