• capu

Presentkort

Vet inte om jag gör reklam nu, men jag provar.

Jag vill bara tala om för er som ev. får presentkort på DUKA att handla för dem omgående. Jag jobbar på DUKA och vi har blivit uppköpta av Cervera så presentkorten kommer troligen inte gälla i juni. Vi har stoppat all försäljning av presentkort, men det kan ju vara nån som köpt tidigare.

• Svar på tråden Presentkort
  • lecaroline

Jag tycker definitivt att det här ska få vara kvar..
    Tack!!

• MV85

Cervera har tecknat avtal om att köpa merparten av Dukas butiker i Sverige, det betyder inte att Dukabutikerna kommer försvinna helt.. Bara så ni vet!
    Där emot vet jag inte hur de olika städerna kommer påverkas, utan det får ni kolla upp i er butik.

• capu
    MV85 skrev 2009-05-12 13:41:34 följande:
    Cervera har tecknat avtal om att köpa merparten av Dukas butiker i Sverige, det betyder inte att Dukabutikerna kommer försvinna helt.. Bara så ni vet! Där emot vet jag inte hur de olika städerna kommer påverkas, utan det får ni kolla upp i er butik.
    Jobbar du på Cervera? eller hur har du fått information om att Duka butiker kommer finnas kvar?
  • MV85
    capu skrev 2009-05-12 14:02:47 följande:
    Jobbar du på Cervera? eller hur har du fått information om att Duka butiker kommer finnas kvar?
    Nej det gör jag inte, där emot är jag väldigt kritisk till samtliga sådana här rykten som går ut o dubbelkollar dem alltid lite snabbt på google... Hittade snabbt och enkelt ett flertal länkar där det står att de vill/har köpa/köpt MERPARTEN av dukabutikerna. Det innebär inte samtliga.

sydsvenskan.se/ekonomi/article430197/Cervera-koper-Duka.html

dagbladet.se/nyheter/sundsvall/1.1030897

di.se/Nyheter/%3FO%3DRSS%26ArticleId%3D2009%255C05%255C06%255C336121

www.affarsvarlden.se/affarsjuridik/article570931.ece
  • capu
    MV85 skrev 2009-05-12 14:25:18 följande:
    Nej det gör jag inte, där emot är jag väldigt kritisk till samtliga sådana här rykten som går ut o dubbelkollar dem alltid lite snabbt på google... Hittade snabbt och enkelt ett flertal länkar där det står att de vill/har köpa/köpt MERPARTEN av dukabutikerna. Det innebär inte samtliga.sydsvenskan.se/ekonomi/article430197/Cervera-...dagbladet.se/nyheter/sundsvall/1.1030897di.se/Nyheter/%3F O%3DRSS%26ArticleId%3D2009%255C05%2 55C06%255C336121www.affarsvarlden.se/affarsjuridik/article570...
    Fast nu är det ju så om du inte läste trådstarten så arbetar jag på DUKA och har tillgång till internmeddelande som varken du eller media har tillgång till. Det är MITT jobb det handlar om, jag tjänar inget på att skrämma upp folk här på BT. Jag vet vad jag pratar om...
  • MV85
    capu skrev 2009-05-12 15:39:36 följande:
    Fast nu är det ju så om du inte läste trådstarten så arbetar jag på DUKA och har tillgång till internmeddelande som varken du eller media har tillgång till. Det är MITT jobb det handlar om, jag tjänar inget på att skrämma upp folk här på BT. Jag vet vad jag pratar om...
    Du vet ju vad som händer i DIN butik, men jag betvivlar att du vet vad som gäller i samtliga butiker i landet för det... Cervera har inte köpt upp hela bolaget, utan mestadels av butikerna om man kollar i både finanstidningar och i "vanliga" tidningar, därför tror jag inte att ALLA butiker i landet drabbas av detta.
    Jag vet dessutom flera duka som blivit cervera för flera år sedan - alltså att den enskilda ägaren gjort valet att byta kedja, men det betyder inte att alla kommer göra det valet idag även om de får möjligheten.
    Duka har inte gått ut med på hemsidan att de ska byta namn, de har inte heller gått ut med reklam i tidningar eller tv - något som borde göras om SAMTLIGA butiker i landet ska byta namn och kedjetillhörighet, eftersom det är en stor grej.

Som sagt så betvivlar jag inte alls att du har rätt angående de FLESTA butiker, men ALLA Dukabutiker är inte berörda - något som var det enda jag påpekade i mitt första inlägg. I mitt senare klargjorde jag varför jag tyckte man skulle kolla upp själv, och gav även hänvisning till ett antal tidningar där det står att MERPARTEN av Dukas butiker kommer bli cervera - inte samtliga.
  • capu

Skitsamma, jag orkar inte diskutera med någon som läser "dagstidningar" jag har som sagt tillgång till betydligt mer information, både från DUKA och Cervera. Det enda jag ville med detta var att informera om att våra presentkort inte kommer att gälla framöver. Går du in på DUKAS hemsida idag kan du läsa detta:

"Pga ägarbyte har vi dessvärre ej möjlighet att utfärda presentkort längre. Om du redan har ett presentkort hos oss rekommenderar vi dig att omgående använda det."

Tillslut kan jag informera dig om att DUKA inte längre kommer att finnas kvar som varumärke.

• capu

Puffar, då jag trots livlig diskussion tycker det är viktigt...

• lecaroline
    capu skrev 2009-05-12 21:36:01 följande:
    Skitsamma, jag orkar inte diskutera med någon som läser "dagstidningar" jag har som sagt tillgång till betydligt mer information, både från DUKA och Cervera. Det enda jag ville med detta var att informera om att våra presentkort inte kommer att gälla framöver. Går du in på DUKAS hemsida idag kan du läsa detta:"Pga ägarbyte har vi dessvärre ej möjlighet att utfärda presentkort längre. Om du redan har ett presentkort hos oss rekommenderar vi dig att omgående använda det." Tillslut kan jag informera dig om att DUKA inte längre kommer att finnas kvar som varumärke.
    jag är otroligt tacksam att du talade om detta. Varför ska man chansa??
    Vi önskar oss nu bara pengar men om det skulle dyka upp ett presentkort där ifrån tänker jag använda det med en gång!!

Tänker inte du MV85??
  • MV85

lecaroline:
    Jag tycker det är just det jag gör, när det enda hon säger är att "så här är det för så är det i min butik" typ.
    Att ifrågasätta den typ av informationsspridning anser jag är ALLAS skyldighet, då det annars är otroligt lätt för vem som helst att gå in på ett forum på nätet och ange att "Den här firman ska lägga ner bara så ni vet" bara för de tycker det är kul (JA, det finns så störda människor).
    När man istället kan visa att "Hej vi har information från huvudkontoret att märket kommer försvinna och om ni vill ha mer information kolla företagets egna hemsida" blir det hela helt plötsligt mycket mer trovärdigt.
    När det dessutom INTE trotts att man LETAR EFTER DET går att hitta informationen på företagets egna hemsida ( www.duka.se ) så får ni ursäkta men då blir jag skeptisk och vill ha fram en diskution kring hur pålitlig källan är.

Tyck jag är hur dum ni vill för att jag är källkritisk istället för att bara svälja allt som står på ett forum.

Svar på tråden Presentkort