capu skrev 2009-05-12 15:39:36 följande:
Fast nu är det ju så om du inte läste trådstarten så arbetar jag på DUKA och har tillgång till internmeddelande som varken du eller media har tillgång till. Det är MITT jobb det handlar om, jag tjänar inget på att skrämma upp folk här på BT. Jag vet vad jag pratar om...
Du vet ju vad som händer i DIN butik, men jag betvivlar att du vet vad som gäller i samtliga butiker i landet för det... Cervera har inte köpt upp hela bolaget, utan mestadels av butikerna om man kollar i både finanstidningar och i "vanliga" tidningar, därför tror jag inte att ALLA butiker i landet drabbas av detta.
Jag vet dessutom flera duka som blivit cervera för flera år sedan - alltså att den enskilda ägaren gjort valet att byta kedja, men det betyder inte att alla kommer göra det valet idag även om de får möjligheten.
Duka har inte gått ut med på hemsidan att de ska byta namn, de har inte heller gått ut med reklam i tidningar eller tv - något som borde göras om SAMTLIGA butiker i landet ska byta namn och kedjetillhörighet, eftersom det är en stor grej.
Som sagt så betvivlar jag inte alls att du har rätt angående de FLESTA butiker, men ALLA Dukabutiker är inte berörda - något som var det enda jag påpekade i mitt första inlägg. I mitt senare klargjorde jag varför jag tyckte man skulle kolla upp själv, och gav även hänvisning till ett antal tidningar där det står att MERPARTEN av Dukas butiker kommer bli cervera - inte samtliga.