• Trulsa79

Vilket namn är finast?

Gifte oss i lördags men valde att bestämma ett gemensamt efternamn efter vigseln.

Skulle vilja få era åsikter om vilket namn som är finast.

Medeäng eller Magnudahl?

• Svar på tråden Vilket namn är finast?
  • Trulsa79

Åh, vad ni gör det svårt Jag gillar verkligen pappas förslag med Medeäng, men min man (känns konstigt att skriva) är fortfarande inne på Magnudahl, han har väl lite svårare att ställa om hjärnan

• Ida o Mille

Tycker också Medeäng, jätte fint!

• Trulsa79

Nu får ni inte sno Medeäng...

• Ida o Mille

Hihi ska försöka:-P
    Själv kommer jag att bli fru Tongco
    Vi hade tänkt något annat när vi var och skulle skriva på alla papper, men tydligen så fick vi inte heta de vi ville så vi bestämde oss på 5 min. Impulsiv hihi

Har ni bestämt er nu?

• brud27juni

Medeäng skulle jag rösta på :)

Lycka till // Blivande fru Eriksson-Matloob

• Princess4aDay

Måste sälla mej till Medeängsgruppen. Toppenfint!

• agtiwi

Tycker som många andra, Medeäng!

• solhatten

Fast om ni hade ändrat från magnUdahl till magnIdahl, så hade jag röstat på det=) Det låter inte lika konstruerat.
    Och det får mig att tänka på vackert utslagen magnolia istället för magnus ladulås=)

• MulleNuh

Medeäng!! Det andra låter som för mycket magnus.

• Trulsa79

Vad roligt att så många vill tycka till.

• bröllopsblomma

Medeäng tycker jag med!

• Vid havet

Nu ska jag inte vara nån glädjedödare men det finns folk som heter Medäng i Sverige och därför kan Medeäng få nej...

Magnudahl finns det däremot ingen som heter (inte ens någon med Magnud. som början).

Jag ska byta namn och har min ansökan inne hos PRV nu. Mycket spännande. Blir antagligen bara byte på mig och min dotter, så fortstätter min m2b och hans son heta som de gör.
    Avoltén hoppas vi på! Bildat av min dotters förnamn baklänges och två bokstäver från mitt och så ett N på slutet.

• Red Scarlet

Jag tycker Medeäng men som Vid Havet säger kan det vara svårt att få igenom det namnet... det låter för likt Medäng.

Hoppas att ni får ett namn ni blir nöjda med, båda var fina!

Svar på tråden Vilket namn är finast?