• 27juni2009

Gåvor till medhjälpare?

Hur gör ni med gåvor till de som hjälper er?
    Vi kommer ha 2 toastmasters
    sen har vi ju solist + komp (som får betalt) amatör fotograf som atr bilder utanför kyrkan o vid festlokal (får betalt) o så våra föräldrars oms tällt upp både ekonomiskt o praktiskt, min farmor som hjälper till på olika vis, florosten som är en vän osv....
    Vda ger ni o till vem?

• Svar på tråden Gåvor till medhjälpare?
  • Sunrise 72

Hej, Vi gav tjejerna fina ittala-ljuslyktor, som en symbolisk gåva. När jag lämnade fram dem sa jag att när de tänder dem ska de tänka på den här underbara dagen, och vilken lycka de gav oss när vi gifte oss. Ittala-lyktorna är superfina, och finns på Åhlens för ca en hundring:) De två som var bestmän fick två tjusiga ölglas från Villery & Bosch, alla blev superglada!!

• Fjosok

På ett bröllop jag medverkat så fick jag en duk från ett av borden.

Det är sant, och jag höll på att börja garva. Så det är mitt tips, vid avdukning, ge inte dom medverkande en present i form av dom nyss använda dukarna.

(önskar att jag skrivit detta som ett skämt, men de tär sant)

Kör istället på ett fint minne, behöver absolut inte vara dyrt,

• Princess4aDay

Istället för att köpa något som vaser eller annat krimskrams som ska symbolisera massa saker(för det är bara att inse hur fint och vackert de än må vara så ser andra inte på vårat bröllopa med samma ögon som vi själva)har vi lyckats ta reda på saker som våra "medhjälpare" faktiskt vill ha. Tycker de känns mer som ett tack att ge någon nåt som dom kommer att få användning för.

• Saggezza
    Fjosok skrev 2009-05-11 19:58:55 följande:
    På ett bröllop jag medverkat så fick jag en duk från ett av borden.Det är sant, och jag höll på att börja garva. Så det är mitt tips, vid avdukning, ge inte dom medverkande en present i form av dom nyss använda dukarna.(önskar att jag skrivit detta som ett skämt, men de tär sant)
    Man undrar ibland över människor... alla vill ju verkligen ha en använd duk som tack för hjälpen! Så har du ramat in den nu eller tar du bara fram den vid speciella tillfällen då du verkligen vill minnas deras dag?? {#lang_emotions_wink}
Svar på tråden Gåvor till medhjälpare?