• SweetSun

Den Borgerliga tråden 3

Såg att den gamla tråden stängts så nu fortsätter vi! För oss som gifter oss borgerligt, stort eller litet!

• Svar på tråden Den Borgerliga tråden 3
  • SweetSun

jag har lagt ut ett par bilder i galleriet nu =P

• nycBride

Vad ar det 'obligatoriska' som en VF sager?! Ar det nagon som har ett helt upplagg om vad som kan sagas, inte bara en outline? Jag ar helt clueless! Har ingen aning om vad som borde sagas eller inte!

SommarNoll9 skrev 2009-06-10 15:16:58 följande:
    Idag har vi haft lunchträff med vår vf! Kändes så himla bra. Hon var hur go som helst och vi hade en jättetrevlig lunch med många skratt. Känns grymt skönt att ha träffat henne redan nu och ha gått igenom allt. Exakt hur cermemonin ska se ut är inte klart ännu, men jag ska maila henne då det är bestämt. Men förmodligen blir det som följer:- Vi anländer i fin bil och blir mottagna av gästerna- Vf tar med sig gästerna ner till vigselplatsen (ca 50 m bort)- Musik spelas och vi går ner till alla- Vf hälsar välkomna och pratar lite om oss- Vf läser det obligatoriska- Ev en sång på cd eller live- Vf läser en dikt- Puss och hångel - Kramkalas med släkt och vänner!
  • SommarNoll9
    nycBride skrev 2009-07-07 22:28:11 följande:
    Vad ar det 'obligatoriska' som en VF sager?! Ar det nagon som har ett helt upplagg om vad som kan sagas, inte bara en outline? Jag ar helt clueless! Har ingen aning om vad som borde sagas eller inte!
    Jag har försökt hitta det på nätet men utan framgång. Vår vf hade med sig ett papper när vi träffade henne så vi fick se vad det innehöll och det är ju inte mycket. Har man bara det så tar det max två minuter.
  • ElMac

www.skelleftea.se/default.aspx

nycBride skrev 2009-07-07 22:28:11 följande:
  • Vanya

duochjag09: Vad är måhändatexten??

• duochjag09
    Vanya skrev 2009-07-09 14:48:31 följande:
    duochjag09: Vad är måhändatexten??
    Måhändatexten
    Måhända är han den ende i världen som tycker sig veta att hon är den underbaraste kvinnan på jorden.
    Måhända är hon den ende som uppskattar hur fantastisk han är i varje liten sak han gör och i varje liten tanke.
    De tycker sig höra en underton av godhet i allt vad den andre säger och tror att de flesta kanske missar det.
    Och de förstår inte hur man kan passera den andre utan att förstå att man just passerat den finaste människan i världen.
    Han har förstått, hon har förstått - därför är vi här idag.

Hittat den här någonstans...tycker den är så fin
  • Zanzibar brud

Vi funderar på att ha en borglig vigsel nästa år. Vi kommer bara bjuda den närmaste familjen så vi blir ca 10 st. Vi vill vigas utomhus någonstans i närheten av Norrköping/Söderköping. Vet inte vart än. Många frågetecken just nu. Vart vi ska ha det och hur vi ska ha vigseln. Har ni några förslag?

• Cltsp

Vi gifte oss också borgerligt i juni i år. Dock var vi inte utomhus.

Vi hade inte så mycket "utfyllnad" med sånger eller dikter eller sådant men vi träffade vigselförättaren innan så utifån det la hon upp hela ceremonin så det blev lite mer att säga än bara det obligatoriska. Vi hade även en sång när vi kom in i lokalen och en sång efter att själva ceremonin var slut då alla kunde ta kort om de ville :)

Såhär såg vår vigsel ut:

1. Sång
    2. VF hälsar välkomna till vigselceremonin
    3. VF pratar litegrann om oss
    4. Löften och ringväxling
    5. Avslutande ord
    6. sång

• ElMac

Nån av er som haft/ska ha slöja eller krona?

• BlomAnna

Jag har funderat på det där med brudfölje när man gifter sig borgerlig. Hur har ni som redan gift er gjort? Hur tänker ni som ska gifta er. Jag skulle nog vilja ha en tärna och en maralk (stavning?) men det kanske blir konstigt när man inte gifter sig i en kyrka? vad tycker ni?

Svar på tråden Den Borgerliga tråden 3