Den Borgerliga tråden 3
Såg att den gamla tråden stängts så nu fortsätter vi! För oss som gifter oss borgerligt, stort eller litet!
Såg att den gamla tråden stängts så nu fortsätter vi! För oss som gifter oss borgerligt, stort eller litet!
jag har lagt ut ett par bilder i galleriet nu =P
Vad ar det 'obligatoriska' som en VF sager?! Ar det nagon som har ett helt upplagg om vad som kan sagas, inte bara en outline? Jag ar helt clueless! Har ingen aning om vad som borde sagas eller inte!
www.skelleftea.se/default.aspx
duochjag09: Vad är måhändatexten??
Vi funderar på att ha en borglig vigsel nästa år. Vi kommer bara bjuda den närmaste familjen så vi blir ca 10 st. Vi vill vigas utomhus någonstans i närheten av Norrköping/Söderköping. Vet inte vart än. Många frågetecken just nu. Vart vi ska ha det och hur vi ska ha vigseln. Har ni några förslag?
Vi gifte oss också borgerligt i juni i år. Dock var vi inte utomhus.
Vi hade inte så mycket "utfyllnad" med sånger eller dikter eller sådant men vi träffade vigselförättaren innan så utifån det la hon upp hela ceremonin så det blev lite mer att säga än bara det obligatoriska. Vi hade även en sång när vi kom in i lokalen och en sång efter att själva ceremonin var slut då alla kunde ta kort om de ville :)
Såhär såg vår vigsel ut:
1. Sång
2. VF hälsar välkomna till vigselceremonin
3. VF pratar litegrann om oss
4. Löften och ringväxling
5. Avslutande ord
6. sång
Nån av er som haft/ska ha slöja eller krona?
Jag har funderat på det där med brudfölje när man gifter sig borgerlig. Hur har ni som redan gift er gjort? Hur tänker ni som ska gifta er. Jag skulle nog vilja ha en tärna och en maralk (stavning?) men det kanske blir konstigt när man inte gifter sig i en kyrka? vad tycker ni?