• ElMac

Vilka har ni som vittnen?

Visste inte om brudfölje var rätt ställe.. Kanske skulle passa bättre under en annan rubrik?

När man skickar in hindersprövningen ska man även lämna namnen på vittnena, men vi ha inte bestämt ännu vem vi ska ha som vittnen. Vilka har ni valt?

Vi har som jag ser det 3 alternativ
    - Våra mammor (bådas pappa har gått bort)
    - Bestman och tärna
    - Våra resp bästa vänner

• Svar på tråden Vilka har ni som vittnen?
  • Fly by night

Borgerlig vigsel?

Lakritsbåten skrev 2009-05-10 18:08:21 följande:
    Vad har kommunen med saken att göra? Vad ska man skicka till dem - jag fattar inte.
  • Fly by night

Borgerlig vigsel?

Lakritsbåten skrev 2009-05-10 18:08:21 följande:
    Vad har kommunen med saken att göra? Vad ska man skicka till dem - jag fattar inte.
  • Lakritsbåten

självklart! Jag var så inne på början av tråden där det handlade om hindersprövning med mera så jag hade inte "formen" i mitt medvetande...

• konstigabaralillajag

Vi gifter oss borgligt. Är det annorlunda då?
    Fly by night skrev 2009-05-10 19:03:49 följande:

Borgerlig vigsel?
  • Fly by night

Vid borgerlig vigsel ska två vittnen anges. Det behövs inte göras vid kyrklig vigsel.

• källnatös

till mig sa hon på kommunen att jag skulle skicka in namn o adress, jag fattade att det skulle göras nu med hindersprövning för hon sa att jag bara skulle skriva det på en egen lapp.
    Men jag har säkert missuppfattat det....

• konstigabaralillajag

Aha. Vet du var man anger vittnena? Skriver man det bara på en lapp och skickar med det tillsammans med papprena från skatteverket till kommunen?
    Fly by night skrev 2009-05-10 19:13:24 följande:

Vid borgerlig vigsel ska två vittnen anges. Det behövs inte göras vid kyrklig vigsel.
  • 2009FruD

Vi ska ha våra mammor som vittnen.

• Fly by night

I vår kommun är det så att när man bokar tid för vigseln på deras hemsida så ska man uppge om man behöver vittnen eller vilka två man själv tar med sig.

konstigabaralillajag skrev 2009-05-10 19:34:20 följande:
    Aha. Vet du var man anger vittnena? Skriver man det bara på en lapp och skickar med det tillsammans med papprena från skatteverket till kommunen?
  • Krystal

jaha du...det få nog bli min tvillingsyster och en av m2bs kompisar, som ska gifta sig den 6 juni och då ska m2b vara hans bestman...så dom växlar uppgift

• Fly by night

Våra systrar. Vi har en varsin.

• konstigabaralillajag

Ok. så gör man inte här. I vår kommun kontaktar man själv vigselförättaren.
    Får ta och ringa henne helt enkelt, ska ju ändå göra det snart så vi kan träffa henne och bestämma plats för vigsel mm.

Fly by night skrev 2009-05-10 19:44:00 följande:

I vår kommun är det så att när man bokar tid för vigseln på deras hemsida så ska man uppge om man behöver vittnen eller vilka två man själv tar med sig.
Svar på tråden Vilka har ni som vittnen?