• sialina

Vin? jag kanske kan hjälpa...

Vill Ni ha förslag på vilket vin som passar till maten så gör ett inlägg om vad ni tänkt att servera, ingredienser, kryddor etc. samt vad det får kosta, om ni handlar i Sverige eller utomlands. Jag har för tillfället inget att göra och är utbildad i att kombinera mat och dryck både genom att ha arbetat på systemet i flera år och gått utb. utanför systemet också. Känner ni för det så hjälper jag gärna...

• Svar på tråden Vin? jag kanske kan hjälpa...
  • gustaf28

Jag som bara tänkte servera potatissallad, rostbiff, lax (rökt, gravad och kokt), sallader, smör, bröd och ost m.m. skulle jättegärna vilja ha tips på rött & vitt vin att servera till detta. Och hur stor skillnad blir det på smak om jag väljer Bag in box?

MVH /Gustaf

• cherlindrea

Vad snällt av dig! Tyvärr har jag långt kvar till den delen av planeringen, men kanske jag kan be om hjälp när det närmar sig.

Snällt är det i vilket fall!:)

• Mrs C

Vad snällt!

Förrätt:
    Rökt laxrulle med löjrom, crème fraiche och örter på strimlad salladsbädd

Varmrätt:
    Helstekt oxfilé med ugnsbakad tomat, tryffelsås och potatisbakelse

Dessert:
    Marinerad fruktsallad i old fashioned-glas med likörsmaksatt chokladstång

Tack på förhand!

• täby-brud

Hej,

ortoligt snällt av dig! Jag vill gärna ha hjälp med ett vitt och ett rött vin.

Vi ska ha Toast skagen till förrätt och behöver ett vin som passar till det.

Sen ska vi ha varmrätt bestående av plommonspäckad fläskkarre med sherrysås och klyftpotatis. Till det vill vi ha ett rött vin. Gärna nåt som är fylligt eller medelfylligt.

Det vita tänkte vi att man även kunde ha till varmrätten om man inte vill ha rött, kan man göra så eller bör vi köpa ett helt annat vin till det?

Tack för hjälpen!!!

• Maria A

Jag som just tänkte gå in på systemets hemsida för att se om de hade någon frågefunktion... vilken timing.

Du får gärna maila mig på mariaostefan@hotmail.com så kan du få meny osv.

Jag skulle vara jättetacksam om du tog dig tid för detta

• Tess 27/9 2003 (tidigare 13/9)

Förrätt: Rökt laxrulle m. gräslöksphiladelphia och honung

Varmrätt: Chili/vitlöksspäckad oxfilé m. potatisgratäng och ev. rödvinssås

Till varmrätten hade vi tänkt servera JP Chenet. Passar det? Till förrätten vet jag inte än. Det får inte kosta så mycket iom att vi har ett budgetbröllop.

Det är jättesnällt av dig att erbjuda dig! Tack på förhand!

• LoLo

Man tackar!
    Förrätt: Färskost/fines herbes-fyllda parmaskinkknyten

Buffé: Tjälknöl m. kall sås, varmrökta laxfileer, färskpotatis och ost/tomat/broccoli pajer.

Vi tänkte låta gästerna välja antingen rött eller vitt till både förrätt och buffén, därför bör det vara ngt som passar till allt!

Tack på förhand!
    Ifall du vill amaila: brollop@nartech.se

• Martini

Vilken kanontajming!

Vi ska precis köpa vårt vin och vet inte riktigt vad vi ska ta.

Vi ska ha Toast skagen som förrätt och varmrätten blir helstekt fläskfilé, potatisgratäng med västerbottenost och rödvinssky.
    Vi har provsmakat Grandia och Est!Est!Est! kan någon av dem passa eller är vi helt fel ute?

/Martina

• täby-brud

Jag ser att några andra har angett en mailadress om du vill maila så gör gärna på det.
    Min mail: h_saxy@yahoo.com

• anna3

Oh va bra!

Exotisk planka, med olika sorters kött, potatissallad, pastasallad, frukter, pajer, bröd, kex och ost.
    Kan man ha både vitt o rött?

anna321@websidorna.com

tack tack tack

Svar på tråden Vin? jag kanske kan hjälpa...